obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FB 7340 en USB Remote Connection
Joslan
Ik probeer een printer aan te sluiten op mijn FB 7340 via USB Remote Connection. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik hiervoor software (fritzbox-usb-fernanschluss.exe) downloaden en installeren. Bij het installeren krijg ik echter de melding 'Kan de toepassing niet starten.' (met een logfile).
Volgens de AVM-helpdesk wordt het probleem veroorzaakt door het .NET Framework. Wat ik daar echter aan moet doen, zeggen ze niet. Het advies komt erop neer dat ik dezelfde installatieprocedure die ik eerder gedaan heb nog eens moet doen. Met voorspelbaar resultaat: 'Kan de toepassing niet starten.'
Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand de USB Remote Connection wel aan de praat gekregen?
Mijn operating system is trouwens Windows 7.

Bij voorbaat dank voor je hulp!
Jos Landsheer

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 09 2011 12:39:33:
Bedankt voor de vele reacties (grapje).
Ik heb het inmiddels zelf opgelost met hulp van de AVM Helpdesk (die reageerde snel en had goede tips!):
  • Ik heb op mijn (Windows 7-)computer .NET-Framework uitgeschakeld. Dit gaat via 'Configuratiescherm | Software | Windows onderdelen in- en uitschakelen': zorg ervoor dat alle vinkjes bij Microsoft .Net Framework 3.5.1 uit staan; kijk ook onder Windows Process Activation Service: daaronder moet ook .NET-omgeving uitgevinkt zijn.

  • Verder heb ik mijn AVG-virusscanner gedeïnstalleerd (dit gaat het beste met het deïnstallatie-programma dat je van de AVG-website kunt downloaden.

Daarna lukte het met fritzbox-usb-fernanschluss.exe AVM FritzBox Remote Connection te installeren. Toen ik ook nog de USB-kabel van de printer op de FritzBox had ingeplugd en de printer had aangezet, zag ik deze in FritzBox Remote Connection. Je moet dan ergens op klikken om de verbinding definitief tot stand te brengen (dit werkt een beetje klungelig: het programma geeft dan een melding dat je moet wachten terwijl de verbinding wordt gemaakt; je moet dan gewoon op Refresh klikken en dan blijkt de verbinding er al te zijn). Daarna kun je gewoon printen (scannen heb ik nog niet uitgeprobeerd).

Ik weet niet zeker of het probleem nu in het .NET-Framework zat of in de AVG-virusscanner. Zelf gok ik op de virusscanner (tenslotte zijn alle virusscanners bronnen van ellende, dus dat zal nu ook wel weer zo zijn).
Nadat ik de boel aan de praat had heb ik .NET-Framework weer ingeschakeld (eigenlijk geen idee wat het gevolg is als je het uitgeschakeld laat) en AVG opnieuw geinstalleerd. Daarna lukte het printen nog steeds!

Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben.

Jos Landsheer
Gewijzigd door Joslan op 09 juli 2011, 12:39
 
rabartels
Ik had ook dit probleem (ik had al .Net 3 sp2), by het bekijken van de logfile, wordt er geprobeerd om een .Net languagepack te installen voor .Net3
Dit heb ik gevonden en ik kon het installeren, nadat ik de registery key had aangemaakt en heb gezet.

http://forum.chip.de/rund-um-software/netframework-3-0-fehler-fritz-box-usb-fernanschluss-1046402.html

Zitat:
Zitat von MaDoc68 Beitrag anzeigen
DANKE! Das war auch für mich die Lösung des Problems!
Erstelle eine neue Textdatei z.B. mit dem Editor und ändere die Endung auf .reg und kopiere folgenden Text hinein:

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v3.0\Setup\1031]
"InstallSuccess"=dword:00000001
CU
MaDoc



Xander
 
deechte
I would like to share my experience and solution here, cause it may help others. I'll write it up in English to broaden the audience.

My setup: Windows XP SP3 desktop. Fritzbox 7360. Canon MP210 printer connected to it.

My first problem was to get the fritzbox-usb-fernanschluss.exe file needed to get the remote USB connection to work. The Fritzbox homepage would give me the link to the download. When clicking that a new browser window would open with a big download button. Clicking that button would only return an 404 page not found error message. I tried different browsers, disabled firewall, to no avail. I even looked in the source of that internet page, and followed the link from there. That would take me to the avm.de site with a message that the download is not available for my setup.

So I've searched many forums. I've found up to 5 different versions of the file fritzbox-usb-fernanschluss.exe, varying in size between 433 and 669KB on the interwebs.

Some of these would only try to upgrade the existing version of the application on my desktop, starting by removing the old versions. That would fail because obviously I didn't have the application in the first place.

Others would fail with a .NET 3 error. I added the HKLM\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v3.0\Setup\1031\InstallSuccess=1 key to the register, as advised in many forums. Then the install would continue further - downloading something of 4-5MB - but would finally fail bacause of an error downloading the file http://clickonce.avm.de/usb-fernanschluss/deutsch/fritzbox-usb-fernanschluss.application (mind the different extention here!).

I ended up on this forum, from there following a link to http://clickonce.avm.de/usb-fernanschluss/deutsch/fritzbox-usb-fernanschluss.htm (mind that the only thing different from the other links is .htm instead of .exe or .application). The version downloadable there is 02.02.01 and it works on my desktop.

Well, I say it works, but only after manually editing the registry. This time not the .NET 3 regkey, but add the following Dword:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v4\Client\1031\InstallSuccess=1

Then run the 02.02.01 installer and you're fine. Well, that is if you're me.
 
peet53
Na update van de Fritz!box 7360 (versie 06.01) kun je vanuit het USB menu geen USB Remote Connector progje meer downloaden, zoals Simon al poste, het zoeken op het net daarnaar is echt een crime. Als je hem al vind zijn de problemen vaak nog niet opgelost (Networkframe e.d.). Dit geld voor de meeste type ‘7340, 7360, 7390’ Onbegrijpelijk dat AVM daar geen service in verleend bij b.v ‘Downloads’. De oplossing: configureer de USB printer als een z.g. network printerserver. Dit is ook nog stabieler.

1. Ga naar ‘Start - Apparaten/Printers’ zoek je printer, rechtsklik op ‘eigenschappen van printer’ tabblad ‘poorten”
2. Verwijder de USB poort
3. Voeg nieuwe poort toe (Standaard TCP/IP poort)
4. Vul bij Printernaam ‘fritz.box' in. (port naam volgt automatich)
5. Protocol ‘RAW’ poort nummer: 9100
6. Zorg dat enable bi-directioneel uit gevinkt staat (staat in Win7 standaard uit) klik op ‘toepassen’ en voila..

n.b. bij Win7 eerst opnieuw rechtsklikken op je printer icoontje, ga vervolgens naar ‘afdruktaken weergeven’ en vink ‘Printer offline gebruiken uit” in tabblad “Printer’

Veel plezier met printen!, grtz, Peter
Gewijzigd door peet53 op 18 januari 2014, 18:54
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB 7340 en USB Remote Connection', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
the remote connection was not made VPN Fritzbox : 6 13 okt 2020
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 nov 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
interruptie internet connection Fritzbox : 2 19 jan 2019
FB 7340 voor DECT gebruiken icm FB 7581 Fritzbox : 2 19 jan 2018
Advertentie