obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
interruptie internet connection
EvertB
Sinds kort valt mijn internet connectie regelmatig uit met de (eventlog) melding:
The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline.

Mijn Fritz.box 7581 (firmware 7.01) staat in de meterkast en is verbonden met een PLA (Fritz/1000E), waarmee o.a. een 1750E repeater wordt gevoed (LAN bridge). Deze situatie bestaat al geruime tijd, i.i.g. voor 7.01 zijn intrede deed.

Herkent iemand dit en (belangrijker nog) weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.
 
pe0mot

Quote

EvertB schreef:

Sinds kort valt mijn internet connectie regelmatig uit met de (eventlog) melding:
The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline.


- Kabels in de grond defect (KPN)
- Kabels in huis slecht (maximaal 20cm echte PTT kabel niet dat dunne spul, beter vastschroeven)
- Storing door het gebruik van PLC (trek alle stekkers van die dingen er eens uit)
- Storing van toerental geregelde motoren (uitzetten)
- In Fritzbox DSL kijken naar het spectrum plaatje, of er geen gaten of storingen zijn
- Of de sliders in de fritzbox bij DSL naar links zetten zodat de gevoeligheid voor storing afneemt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'interruptie internet connection', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
the remote connection was not made VPN Fritzbox : 6 13 okt 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Advertentie