obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
the remote connection was not made VPN
Jvroegop
Goedendag, Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd om mijn pc standaard via VPN te laten verbinden, d.m.v. de (duitse) AMV software op mijn win10 pc.
Zoals het er nu uit ziet heb ik alle stappen goed doorlopen, en kan ik een VPN verbinding maken, echter op het moment dat ik de VPN verbinding ga opzetten, krijg ik na een tijdje de volgende melding: "the remote connection was not made because the name of the remote access server did not resolve"

kan iemand mij vertellen wat er niet goed gaat, en hoe ik dit kan oplossen?
Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat ik het IP adres niet heb aangepast? Maar kan ik dit zomaar aanpassen in de Fritzbox 7385, en zo ja wat moet ik dan voor ip adres invoeren?
Jvroegop voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
jemmie
Ik gebruik de VPN optie van de FritzBox al langere tijd niet meer, maar wat ik van eerdere versies weet is dat de PC niet binnen het eigen netwerk verbonden mag zijn.
Ik weet hoe je de verbinding test, maar de PC moet dus verbonden zijn met een ander netwerk.
Gewijzigd door jemmie op 11 oktober 2020, 19:35
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
jemmie
Ik weet niet waar je VPN voor wil gebruiken, maar als je op zoek ben naar een dienst als NordVPN of UlraVPN, kun je de optie van de FritzBox niet gebruiken.
Services als NordVPN misbruiken de term VPN, VPN staat voor Virtual Private Network.

Een VPN verbinding is niks meer dan dat je een veilige verbinding maak naar een ander netwerk. Door de optie van FritzBox te gebruiken kun je een veilige verbinding naar je thuis netwerk maken en dan, alsof je thuis ben, bijvoorbeeld veilig naar je bank verbinden en niet via het, misschien, onveilige, netwerk van je hotel waar je zit.

Diensten als Nord VPN bieden jouw aan om via VPN een verbinding naar hun netwerk te maken om vanuit hun netwerk naar andere diensten te gaan, zodat deze andere diensten niet kunnen achterhalen dat je uit Nederland kom.
Zij bieden dus wel een VPN verbinding aan naar hun eigen netwerk, maar hun dienst is dus eigenlijk een platform bieden om jouw afkomst te verbergen.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Jvroegop
Ik wil een VPN verbinding gaan gebruiken om veiliger en anoniem te surfen op het web.
 
jemmie
Daar is deze VPN niet voor geschikt en zal je een dienst als NordVPN of UltraVPN moeten afsluiten.

https://www.vpngids.nl/reviews/beste-...beste-vpn/
Gewijzigd door jemmie op 12 oktober 2020, 09:09
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Jvroegop
Bedankt voor de info!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'the remote connection was not made VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
interruptie internet connection Fritzbox : 2 19 jan 2019
Uitleg over Clear idle connection gevraagd Algemeen : 2 16 mrt 2014
FB 7340 en USB Remote Connection Fritzbox : 4 18 jan 2014
F-Secure- Remote desktop met VPN beveiligingssoftware : 3 01 dec 2011
Fritz!box 7340 "Connection Cleared" Fritzbox : 4 19 sep 2011
Advertentie