obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Draytek Vigor gebruiken in combinatie met TV
dvdlei
Ik heb internet en tv van xs4all. De VPN mogelijkheden van de meegeleverde fritzbox zijn niet toereikend genoeg voor mij.
Ik zou daarom graag hiervoor mijn draytek vigor 2800G (of indien nodig een nieuwer model) inzetten.

Voor het internet gedeelte is dat allemaal geen probleem, mijn vraag gaat over de TV aansluiting.
Aangezien TV bij de Fritzbox speciaal in poort 4 moet worden gestoken vermoed ik dat er hier iets speciaals gaande is wat niet zomaar op een ander modem werkt.

Iemand ervaring met een soortgelijke opstelling? Iemand al gelukt om een Draytek te gebruiken in combinatie met TV van xs4all ?
 
Access
Heb je iets aan dit onderwerp? http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...post_14843
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
d0t
IPTV VLAN 4 Untagged Bridged naar 1 van je netwerkpoorten

Daarop zit het TV signaal als je die naar een LAN poort kan krijgen gaat het werken.
 
tulipman
LS

Net geregistreerd bij dit forum, super info!!!

Ik heb een 3-in-1 abo bij XS4ALL. Via een POTS ljn (VDSL2), en trek 21 Mbps D/L.

Wil graag een ECHTE vpn router, dus een Draytek 2850 modem is een goede stap.

Als de 2850 eenmaal is ingesteld als modem(router), dan heb je internet, en kun je de Fritzbox als IP client koppelen aan de Draytek.
De Fritzbox krijgt van de Draytek 2850 een IP adres toegekend, en je hebt internet en telefonie draaiend.
Vrij simpel.

Maar nu het lastigste:

HOE stel je de Draytek 2850 in, zodat het iptv ook weer werkt in de Fritzbox??

Zag in dit forum net een (vrij beknopt) antwoord van d0t (Geplaatst op 13-07-2012 20:52) over het instellen van een Draytek router icm een Fritzbox:

IPTV VLAN 4 Untagged Bridged naar 1 van je netwerkpoorten
Daarop zit het TV signaal als je die naar een LAN poort kan krijgen gaat het werken.


Maar dit zegt me niet zoveel.

Ik weet dit lijstje:
vlan 4 televisie
vlan 6 internet
vlan 7 telefonie


Is er iemand die dit wat gedetailleerder kan uitleggen.
Ik neem aan dat de genoemde instellingen in de Draytek 2850 moeten worden gedaan??

Zou super zijn als iemand dat even kan uitleggen.

Dank

Robbert
Gewijzigd door tulipman op 22 januari 2013, 15:06
 
tulipman
Hoi Pixel!

Ik heb er weinig aan want jij gebruikt in jouw systeem geen (Draytek) router...

Maar ik snap dat het te maken heeft met VLAN4 en VLAN6

Ik ga even ploeteren hier... kijken of het werkt, en dan leg ik hier uit hoe het gedaan is, ter Leringh ende Vermaek....

Robbert
 
bsomeone
YTM!!

had het met een 887VA en een SG300 switch gedaan, maar jij doet KISS met een SG200

kudos, zoals t hoort!
 
wernert
Ik probeer deze router ook in te stellen voor VDSL op analoog. Is voor het aanmelden (bij xs4all) wel of geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig?

Ik kan mij dat niet herinneren van andere modems, maar bij de variant zonder gebruikersnaam/ww werkt het niet..
 
bsomeone
volgens mij MOET er een user/ww in staan, maar t maakt niet uit welke; ik gebruik OOK op de cisco's: fb7340@xs4all.nl/xs4all en niet mijn xs4all-inlog en t gaat prima.

Enige probleem dat ik me kan voorstellen, is dat ze bij beheer denken dat je een fritzbox ipv een ander modem hebt
 
wernert
Het werkt.

IPTV en internet ingesteld zoals beschreven op http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2875

Internet-acces is ingestels als beschreven op https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/telfort-internet-vdsl2-draytek-vigor-2850vn-modem-router-34259/
quote: "ik heb nu bij internet Acces het protocol op MPoA gezet met als encapsulation 1483BridgedIP IPoE, op DHCP met Domein Telfort."

Tnx.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek Vigor gebruiken in combinatie met TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mega trage Draytek Vigor 130 XS4ALL met eigen modem/router : 3 03 mei 2022
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Draytek 120 in bridge mode for XS4ALL? XS4ALL met eigen modem/router : 3 21 apr 2021
FR3000 uitsluitend als draadloze brug gebruiken Fritzbox : 3 21 apr 2021
Advertentie