obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
bijna 3 weken wachten geen info en geen aansluiting op glas.
gandalf
In 1 dag online en werkend, wat een slogan voor mij met mijn autistische inslag betekend dat vandaag abboneren morgen werkend. Zo verrassend is dat niet UPC doet dat dagelijks. Maar het wordt me al snel duidelijk dat ik eerst 7 dagen moet wachten alvorens ik uberhaupt geholpen wordt. 'He' denk ik dan daar was die wet kopen op afstand niet voor bedoeld maar XS4ALL denkt daar geheel anders over. Ik kan me wel indenken waarom ze dat doen,maar het is totaal nergens voor nodig aangezien het toch bijna 3 weken duurt voor er enige actie volgt.
Bij het 0nline aanpassen van mijn abbo krijg ik de vraag waneer wilt U aangesloten worden 17 oktober, ik denk als dat de eerst mogelijke optie is dan kies ik daar maar voor. Dan krijg ik op 4 Okt. een wazig mailtje dat ze mijn aanvraag gelezen hebben en dat ik vanaf dan nog 7 dagen kan opzeggen. OP 9 Okt. bel ik maar even wat de status is daar wordt me bevestigd dat ik op 17 Okt. op het glas wordt aangesloten en dat ik vooraf de spullen zou krijgen opgestuurd zodat de medewerker van Guidion een afspraak kan maken. Nu heb ik die aardige Guidion medewerker niet explisiet nodig. Tenzij hij een nieuwe variant van de Netwerk 42 kast gaat instaleren of daar van uit mijn huis een nieuwe firmware gaat opzetten.
Ik wil die gratis installateur omdat ik anders geen gratis switch en Devolo krijg.
Maar ik krijg maar geen spullen en gezien ik morgen over zou gaan naar het glas en Guidion nog niet heeft gebeld bel ik maar eens naar XS4ALL. Nu moet ik 2 keer bellen de eerste keer werd het contact direct verbroken nadat ik mijn verhaal had gedaan, de 2 de keer wordt me doodleuk verteld dat de 17de maar een wens datum wat en dat ik nog helemaal niet in de planning sta. Men weet ook nog niet waneer dat zal gaan gebeuren.
Tjonge, hoe moeilijk is het om een verbinding die jaren lang heeft gewerkt te reactiveren, dat die fritzbox er nu tussen moet geeft een betere beveiliging maar vroeger zat mijn pc er rechtstreeks op aan. Als je die nieuwe fritzbox niet laat inloggen kan je die achter je oude router hangen zodat je je netwerk in rust opnieuw zelf kan inrichten. Je zou zelfs tv kunnen kijken de snelheid is daaral aanwezig.
Als dan glas wordt opgeleverd hoef je alleen de oude router en tussen uit te nemen en met de fritzbox in te loggen op het glas netwerk.
Zodat die Guidion dan de TV kan installeren daaar ben ik te lui voor als die mens toch komt.

Leuk dat alles maar waarom ben ik nu boos!!
IK heb nu geen tv aansluiting en kan dus geen zenders bekijken. Daarbij ben ik soms dagen gedwongen op bed te blijven.
Nu ook heb ik 2 dagen gerust omdat ik in de veronderstelling ben dat ik mijn krachten morgen nodig heb als men komt installeren. Ik had ook andere dingen kunnen doen en achteraf de rekening gepresenteerd te krijgen. Als ik geweten had dat ik morgen toch niets bijzonders te doen had.
Bovendien had ik me er op verheugd Tv te kunnen kijken en dat kan dus blijkbaar nog wel een week of..... duren.
Extra shit is ook dat men de regels wat veranderd heeft op de website dstaat dat je standaard maar 2 setup boxen krijgt de 3de en 4de zijn altijd een digitenne unit. Dus ik denk ik neem er 3 dan heb ik 1 digitenne unit kan ik tv overal mee naartoe nemen.
Hebben ze ergens op de website een extra paginna verborgen, je moet hem echt zoeken. Alleen bij glas krijg je 4 setupboxen.
dus ik krijg niet eens digitenne anders hadden ze me alvast dat kunnen sturen.
Ohh Nee dat gaat ook niet want omdat ik glas heb aangevraagt gaat die aanvraag voor de tv aanvraag en wacht dus alles op het glas.

Je bent meer dan 10 jaar klant..........
 
gandalf
Het is nu 30 dagen na dat ik de order geplaatst heb. En ik weet helaas nog niet veel meer dan dat iemand een patch kabel niet geplaatst heeft en of waarom dat niet is gebeurt.
Gut wat mis ik de dagen dat ik zelf in die helpdesklijnen werkte. Ik had het mijn baas niet hoeven flikken een incidentrapport, zonder hele goede reden, onafgehandeld te laten rusten tot de volgende dag.
Maar de tijden zijn veranderd blijkbaar. Natuurlijk ben ik dankbaar voor alle hulp die ik gekregen heb en waarvan ik blijkbaar nog afhankelijk ben, ik ben nu fysiek niet meer in staat het werk te doen.

Maar het wachten op resultaat heeft me de kans gegeven de diverse forum berichten over televisie van XS4AALL eens door te spitten. En Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of TV van XS4ALL wel zo'n goed idee is. Wat kom ik daar veel ontevreden mensen tegen je verliest elk vertrouwen in dat product.

Nu is het dat bij aankopen op afstand zoals webshop aankopen de levering binnen 30 dagen moet geschieden anders kan de opdracht geannuleerd worden.
Zie de website van de consumentenbond voor meer details.

Ik vind het nog steeds stom dat ze mij geen televisie leveren zolang Glas niet gerealiseerd is. Zonder glas kunnen ze mij gewoon televisie leveren geen snelheids problemen die dat verhinderen. En anders was digitenne nog een oplossing. nu heb ik een annulerings reden.
Dan maar helemaal geen televisie van XS4ALL dan maar UPC volgens het forum ben ik dan beter af.
En ik heb SiFi het sience fiction kanaal.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 05 2012 15:12:46:
Nu is het weer een administratief probleem dat voorkomt dat deze jongen op de glas wordt aangesloten. En blijkbaar is daar al iemand full continu mee aan de slag omdat opgelost te krijgen. Een systeembeheerder nog wel zegt de klantenservice. Iemand op het hoogste niveau. Je blijft lachen, als het niet zo triest was. Wat een kull.
Verbind me gewoon door met de gene die er over gaat of in ieder geval met iemand met vak kennis betreffende het probleem.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 05 2012 19:47:57:
Een probleem is net als een buis als je bij het ene eind geen oplossing vind dan probeer je dat toch gewoon bij het andere eind.
Dus maar eens gaan informeren bij de eigenaar van de glasfiber. Onsnet eindhoven. dat had ik eerder moeten doen. Die waren GLAS helder over de reden waarom ik niet aangesloten werd. XS4ALL heeft nog helemaal geen rechten om abbonees door te linken op glas in eindhoven. Wel in bepaalde wijken maar nu net toevallig niet in mijn wijk.
Daar mag alleen KPN als extrerne provider op het netwerk. Voor andere providers was het technisch onmogelijk op dit moment. Weer zo iemand die alleen maar herhaald wat andere haar voor gekouwd hebben.
Glas vezel netwerken zijn heel anders houd ze me voor heeel complex en andere netwerken kun je daat niet zomaar op aansluiten, dus XS4ALL dat kon wel eens medio december worden. Als ik geluk had, maar ik kon ook KPN kiezen. Dus dan gaan we morgen maar eens naar regefiber bellen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 08 2012 12:39:16:
ondertussen weer met XS4ALL contact gehad. Die zeggen dat de uitleg van onsnet niet klopt.
XS4ALL mag wel degelijk leveren maar er was een aavraag van een derde partij op mijn adres. Waardoor de aanvraag van XS4ALL geweigerd werd.

Tja daar moet je het dan maar mee doen. Ze hebben het opnieuw aangevraagd en WACHTEN op antwoord. men weet niet hoe lang dat gaat duren.
Maar nee december dat wordt het zeker niet over een paar dagen zal het wel in orde zijn.
Ik wordt nog terug gebeld over welke derde partij die aanvraag heeft gedaan. Maar ik denk dat ik heeeel lang kan wachten op dat antwoord.
Als er al een aanvraag is dan is die zeker niet van mij.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 14 2012 01:15:32:
Ondertussen bericht gehad van XS4ALL HEt probleem zat in dat een derde partij een aanvraag op mijn aansluiting had gedaan. Wie of welke provider dat was kon men mij door de wet op de privicy niet vertellen maar als ik dan nu toestemming gaf voor een migratie kon het proces als nog in gang gezet worden. Ik moet dan nog afwachten wat de migratie datum zou worden maar daar kreeg ik nog bericht over.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 17 2012 01:59:05:
Nu loop alles ineens versneld. Reggefiber heeft contact gehad en gemeld dat ik vrijdag de 23ste wordt overgezet naar glas. komen ze een nieuw glas modem installeren. kreeg gelijk een brief binnen van xs4all en s'middags kwamen ze de modems brengen.

En nu pas wordt de status, op die speciale pagina waar je de status kan volgen, aangepast. Je vraagt je echt af wat het waardevolle aan die pagina is. De problemen kan je er toch niet volgen, die worden er niet geplaatst.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 23 2012 14:48:59:
Nu ze zijn van morgen de netwerk42 kast komen vervangen voor packetfront mc901 dus ik type dit op een 50 MBits lijn.
Dat bij xs4all niets is wat het lijkt blijkt wel uit het feit dat ik hier nu een genexis kastje ongebruikt heb liggen. Echter als ik in de toekomst nog een glas aansluiting wil dan is de tweede poor alvast klaar net als vroeger de telefoon krijg je standaard 2 aansluitingen.
Dat moet dan waarschijnlijk nu weer terug. Van Medion heb ik nog helemaal niets gehoord. Als ik daar op zou moeten wachten kan het nog wel een week duren.
Gewijzigd door gandalf op 23 november 2012, 14:48
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bijna 3 weken wachten geen info en geen aansluiting op glas.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Scherm "we zijn er bijna" blijft staan. TV Problemen : 8 10 dec 2020
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Advertentie