obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Scherm "we zijn er bijna" blijft staan.
lsluijter
Bij het opstarten van de TV decoder (zowel 2260 als 5202) krijg ik regelmatig een scherm met "We zijn er bijna. Als dit langer dan 10 minuten duurt, restart dan de decoder". Vaak moet ik dan meerdere malen de decoder spanningsloos maken, soms wel 6 of 7 keer achter elkaar voor ik eindelijk TV kan kijken. Dit is sinds de nieuwe software, vanaf mei dit jaar.
Volgens diverse KPN fora komt dat meer voor, maar geen oplossing.

De XS4ALL helpdesk kent geen problemen van deze aard.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen, en misschien een oplossing weten?
Loek S
 
meppele

lsluijter schreef:


Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen, en misschien een oplossing weten?

Vraag: hoe vaak schakel je de setup-box aan/uit? Als een setup-box goed functioneert moet je deze NIET uitschakelen maar op Standby laten staan. Alleen met de AB uitzetten.
Gewijzigd door meppele op 18 november 2020, 18:53
 
sciurius
Onzin. De brandweer adviseert nadrukkelijk om apparaten niet op standby te laten staan.
Zie bv. https://www.brandweer.nl/brandveiligheid/elektrische-apparaten
 
meppele

sciurius schreef:

Onzin. De brandweer adviseert nadrukkelijk om apparaten niet op standby te laten staan.
Zie bv. https://www.brandweer.nl/brandveiligheid/elektrische-apparaten
Discussie (voor mij) gesloten. Mijn twee set-up boxen staan altijd op standby, nooit problemen. Gaan alleen uit in de vakantie.
 
Gieter
Ik ken ze, de stekker trekkers.
Zelfs de router gaat uit in de nacht.
De wekker is zo'n oude mechanische.
Als ze zich verslapen hebben, zijn ze onbereikbaar.
 
lsluijter
Er zijn meerdere goede redenen om apparaten helemaal uit te zetten, als ze niet in gebruik zijn.

-Stroomverbruik, al is het nog zo weinig.
-Potentieel brandgevaar (vraag maar eens aan iemand die zijn hele hebben en houden is kwijtgeraakt door een brand).
-Al die apparaten hebben lampjes die je 's nachts als leeslampje kan gebruiken in de slaapkamer.
-Apparaten in een kast worden warm als ze aan staan.
-Vast nog meer argumenten.

Vandaar dat dit soort dingen bij mij achter een tweepolige schakelaar zit.

Software hoort daar tegen te kunnen.
Loek S
 
sciurius

lsluijter schreef:

Software hoort daar tegen te kunnen.


Precies.
 
JNi
Helemaal eens met dat uitschakelen...

Ik schakel bijna (mijn modem blijft aan i.v.m. telefoon) AL mijn apparatuur uit als ik niet thuis ben en ook als ik 'het bed in duik'.
Het is nergens voor nodig om alles standby te laten staan, al was het alleen maar vanwege het stroomverbruik...

Nu is dat per huishouden natuurlijk niet zo veel zou je zeggen, maar tel het (standby)verbruik maar eens bij elkaar op van iedereen die zijn apparatuur de gehele dag standby heeft staan, dan krijg je hele andere cijfers, en dan gaat het niet om 'een paar' kW/u!

En tja, je laat je auto toch ook niet met draaiende motor staan als je even binnen gaat koffie drinken om daarna weer te vertrekken Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Scherm "we zijn er bijna" blijft staan.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
zo nu en dan zwart scherm Algemeen : 1 05 sep 2021
Installatie f-secure blijft hangen beveiligingssoftware : 2 17 okt 2018
F-secure blijft zeuren over instellen SafeSearch beveiligingssoftware : 5 16 jul 2017
Mijn internet is slomer dan het hoort te zijn Klacht over XS4ALL : 5 24 okt 2015
Mails zijn niet direct te openen. Algemeen : 3 05 sep 2015
Advertentie