obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
televisie van xs4all.nl een ramp
jtedjong
Ik ben sinds begin jaren 90 abonnee bij xs4all en tot begin vorig jaar echt probleemloos internet van xs4all afgenomen. Totfat ik in januari 2012 bellen en televie van xs4all afnam. Tot op vandaag eigenlijk constant ellende met vooral televisie. Ik moet wel zeggen dat ik telkens weer goed wordt geholpen. Maar de problemen blijven komen/zich herhalen: Geen tv-ontvangst, slecht ontvangs (haperend beeld), geen opnames kunnen bekijken (downloaden). Daarnaast uitvallende internet vebinding en dan ook niet kunnen bellen natuurlijk. Inmiddels is zo'n beetje alle apparatuur vervangen (motorola, devolo's, fritzbox)
Wat ik erbij wil vertellen is dat ik met de uitbrijding van m'n abo ook overgestapt van adsl naar vdsl. Nu blijkt dat mijn isra punt in het souterrain is, ipv de woonkamer. Dat wil zeggen dat de afstand van modem tot isra is zo'n 20 m is, wat zeker voor vdsl veel te lang is. De afstand verkorten is geen optie, dus terug naar adsl en denk ik: alle problemen opgelost. De realiteit is echter dat ik geen verbetering heb gemerkt. Vandaag alweer geen/slecht tv ontvangst! Ik geef niet gauw op, maar voor mij komt, wat betreft m'n relatie met xs4all, het eind in zicht.
 
jtedjong
Dank voor je reply. Ik heb bij xs4all geïnformeerd naar de mogelijkheid van een (ik neem aan dat je bedoeld een) VDSL modem, met daarachter de Fritzbox. Xs4all zegt dat dat niet gaat werken, 2 modems achterelkaar. Wat wel kan is de fritzbox direct na het isra-punt te plaatsen en vervolgens een ethernetkabel (twisted pair) Cat5e te trekken naar mijn woning, waar ik vervolgens een router aansluit. Wat ik dan wel moet hebben, is een progr. welk de status van de modem laat zien. weet jij iets dergelijks?
 
jtedjong
Volgens mij snap je precies wat ik bedoel. Ik was mij enkel niet bewust van de mogelijkheid om de fritzbox als router te gebruiken. Een ander probleem is dat de tv, met 'televisie van xs4all' rechtstreeks aangesloten dient te worden op de laatste poort v/d modem. Ik ga kijken of het de moeite loont om, vanaf het isra-punt, een stp-kabel te trekken naar mijn woning en daar dan de modem op aan te sluiten. Dit zou een beter resultaat moeten (kunnen) geven dan de 20 meter telefoon-kabel, die er nu ligt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 10 juni 2013, 22:36:53:
'vervolg' Ik ben nog geen stap verder!
TV van xs4all geeft nog vaak een storing (ingesteld progr. wordt niet opgenomen, helemaal geen tv)
Download net 6Mb/sec; eigenlijk onvoldoende voor tv ontvangst + internet.
Wanneer ik het modem in het souterain (naast isra-punt) plaatst, moet ik 2 x utp naar boven (1xinternet + 1xtv)) trekken en daar is onvoldoende ruimte voor.
Wacht maar op glas (FTTH) Waarschijnlijk 2014/2015.......Wait
Gewijzigd door jtedjong op 10 juni 2013, 22:36
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'televisie van xs4all.nl een ramp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie