obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Xs4ALL kwaliteit
hanuberg
Naast internet en telefoon heb ik, besteld op 3 juli en laten installeren op 22 juli omdat wij op vakantie waren tv-aansluiting laten plaatsen.
Komplete ramp! De tv-kwaliteit, ook de HD, is abominaal slecht. (had daarvoor Ziggo = prima) Moest nieuw modem geplaatst worden. Bijgeleverd werd een 2 ingangen modem, moest een 4-gangen modem zijn volgens de Guidion installateur.
Alles aangesloten, dus TV = slecht en telefoonverbindingen helemaal verkeerd. Mijn vrouw heeft een salon met aparte lijn voor het PIN-apparaat en een aparte telefoon lijn.
Praktijk na installatie : salontelefoon werkt niet meer en komt op ons huisnummer binnen, PIN-apparaat deed het niet meer. (hebben we zelf kunnen maken.
Wil de TV opzeggen maar XS4ALL zegt dat dat buiten de wettelijke termijn is. Mijn punt : konden pas een oordeel geven na installatie. XS4ALL heeft maar een antwoord : de wet zegt 7u dagen.
Telefoons nog niet gecorrigeerd. Waarschijnlijk omdat wij TV willen opzeggen.
Mijn klachten worden gekenmerkt als "beleidsmatige klachten"????????
Zeer klantonvriendelijke behandeling.

Wie heeft ook dergelijke ervaring?
 
Watcher
Ook mijn ervaringen met XS4ALL worden er met de jaren niet beter op...

Jaren geleden een straat verder verhuisd en ADSL mee laten verhuizen. Kort daarna zelf onderzoek gedaan naar mijn snelheid en bleek dat er geen 40Mb werd gehaald, waar ik wel voor betaalde. Haalde iets van rond de 12 Mb. Mijn eerste teleurstelling met XS4ALL, van de vele die zouden gaan volgen. VDSL was DE oplossing waarschijnlijk zei een XS4ALL medewerker. VDSL bracht 15,2 Mb en dus geen significante verbetering. Een snelheid waarmee bijvoorbeeld telewerken niet goed mogelijk is in combinatie met ander internetgebruik tegelijkertijd. Mijn teleurstellingen stapelen zich op en de vraag rijst of ik trouw blijf aan XS4ALL met al hun goed bedoelde service en extra’s. Welke service eigenlijk? Onlangs contact gelegd met de KPN (netbeheerder) of mijn snelheid van mijn VDSL-verbinding omhoog zou kunnen behulp van pairbonding, waarbij dan alle vier de aders van je telefoonlijn worden gebruikt om weer een iets hogere snelheid te kunnen halen. KPN-medewerker legt uit dat het mogelijk is op mijn adres en al door KPN bij sommige gebruikers gedaan wordt, maar in mijn geval moet XS4ALL (zelfstandige KPN-dochter) wel de opdracht daartoe geven. Hierna natuurlijk enthousiast XS4ALL gebeld en tot mijn verbazing blijkt XS4ALL, de zichzelf noemende pionier op het internetgebied, niet zo echt vooruitstrevend te zijn. Met een antwoord dat er geen aanvraagprocedure voor pairbonding is wilde de medewerker mij afschepen. Na hem duidelijk te hebben gemaakt dat als je een commercieel bedrijf bent, je gaat kijken naar een oplossing en intern bij je baas bekent maakt dat klanten om bepaalde mogelijkheden vragen, zou hij wat navraag gaan doen. Na even aan de telefoon te hebben gewacht geen oplossing en gevraagd waarom men zo vasthield aan het lijstje met allen bij XS4ALL bekende procedures. Met moeite ging hij het intern voorleggen met als resultaat het volgende antwoord:

“Beste,
U heeft ons een vraag gesteld over het toepassen van pairbonding, ik heb voor u navraag gedaan bij onze product manager internet en zijn antwoord is als volgt:
“Het is inderdaad zo dat wij pairbonding voorlopig nog niet kunnen aanbieden. Hier wordt wel over nagedacht maar dit gaan we zeker het eerst komende half jaar nog niet leveren.”
ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Xxxxx Xxxx – XS4all Helpdesk”



Na een week ontving ik bovenstaand antwoord, waarmee XS4ALL eigenlijk zegt dat het tijd wordt dat ik maar een andere internetprovider moet gaan zoeken. En dat kan nu makkelijk nu mijn abonnement maandelijks op te zeggen is. En denk niet dat ik mijn naam weggelaten heb na het woordje Beste. Nee, persoonlijk wilde de medewerker het niet maken blijkbaar en hield het maar op Beste. Zijn naam heb ik vanwege zijn privacy door X-jes vervangen. Mijn services naar hem.

Pairbonding is simpelweg een monteur in de centrale de vier telefoonaders per paar samen laten binden en bij de abonnee hetzelfde doen.
XS4ALL neemt genoegen met mensen voor de gek houden met https://www.xs4all.nl/klant/service/internet/snelheid/niettevreden/ waarop het volgende staat:
“Internetsnelheden: Niet tevreden?
Mocht het zijn dat de snelheid van het door u gekochte Internet abonnement toch niet aan uw verwachtingen voldoet, neemt u dan contact met ons op. Wij gaan dan op zoek naar een voor u passende oplossing.
U kunt ons bellen via 020-3987666. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag: 08.00 – 20.00 uur, op zaterdag: 10.00 – 17.00 uur. “


Met mijn trieste 15,2 Mb aan snelheid surf ik op het web dezer dagen, opzoek naar een provider die wel meer te bieden heeft. Veel verwacht ik van de pionier XS4ALL niet echt meer. En de opmerking van de XS4ALL-medewerker dat zij niet de hoge snelheid kunnen leveren als de kabelmaatschappijen, heeft mij hoogstwaarschijnlijk er toegebracht om de overstap naar kabelaar UPC te gaan maken. Want uiteindelijk gaat het niet om de leuke extra’s maar om waar ik dagelijks effectief gebruik van kan maken, en dat is een snelle internetverbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xs4ALL kwaliteit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie