obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met opnemen/weergeven en 2e ontvanger
Lou van Wijhe
Goedemorgen!

Wij hebben sinds kort (na Internet en telefoon) ook TV van XS4ALL. We hebben een glasvezelverbinding via een Fritzbox 7390 en een Motorola Vip 1853 in de woonkamer en een boven in de slaapkamer, draadloos aangesloten via een Devolo.

Alles werkt prima. Alleen, als ik beneden iets opneem, wordt het boven pas weergegeven als ik de Motorola boven heb gereset door de stroom er af te halen, en omgekeerd. En als ik beneden een opname wis, staat hij boven nog steeds op het lijstje, kan daar niet gewist worden maar kan wel afgespeeld worden. Wederom, als ik hem boven reset door hem van het net te halen, zijn de beneden gestarte opnames boven ook weg.

Ik hoop dat ik het verhaal niet te warrig heb gemaakt. Is er misschien een instelling die ik over het hoofd heb gezien? Het is lastig om steeds de tweede ontvanger compleet opnieuw op te starten, ik vind het gemakkelijker om hem in stand-by te laten staan.

TIA,
Lou
 
Lou van Wijhe
P.S.
Bij nadere beschouwing blijkt het zo te zijn dat de bedraad aangesloten ontvanger beneden alles volgt dat via de ontvanger boven (draadloos aangesloten met de Devolo) wordt opgenomen of gewist. Andersom werkt het alleen als de ontvanger boven wordt gereset door de spanning er even af te halen.

Ik geef mijn bevindingen door aan XS4ALL. Als ze een oplossing weten, zal ik die hier melden.

Lou
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met opnemen/weergeven en 2e ontvanger', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger traaaggggg TV Problemen : 39 14 aug 2023
Kan ik ALLE zender uit basis pakket opnemen Algemeen : 5 09 jan 2022
Probleem met server Klacht over XS4ALL : 4 24 feb 2021
Opnames niet via tv ontvanger maar wel via App te zien TV Problemen : 3 01 sep 2020
Opnemen herhalingen TV Problemen : 7 12 aug 2020
Advertentie