obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Opnemen herhalingen
tigelam
Hallo, wie weet raad voor het volgende probleem:
Soms plan ik het opnemen van een hele serie in. Elke opname die ik bekijk, verwijder ik direct.
Als een jaar later de serie herhaald wordt, of de serie wordt op een andere zender uitgezonden, dan wordt die opnieuw opgenomen.
Hoe kan ik dat voorkomen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
meppele

tigelam schreef:

Hallo, wie weet raad voor het volgende probleem:
Soms plan ik het opnemen van een hele serie in. Elke opname die ik bekijk, verwijder ik direct.
Als een jaar later de serie herhaald wordt, of de serie wordt op een andere zender uitgezonden, dan wordt die opnieuw opgenomen.
Hoe kan ik dat voorkomen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ga via 'Menu' naar 'gepland' en verwijder hier de bedoelde serie. Deze lijst raakt al snel ongewenst 'overvol'.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
lsluijter
Het fenomeen van opnemen van oude herhalingen is "nieuw" sinds de verbeterde software van enige weken terug. Voor die tijd werd een herhaling nooit opnieuw opgenomen, tenzij je dat weer zelf instelde.

Het verwijderen, zoals Meppele aanbeveelt, werkt alleen voor die herhalingen die de komende paar dagen worden uitgezonden. Herhalingen van volgende week of later zie je (nog) niet. Dit proces moet je dus een paar keer in de week opnieuw uitvoeren.
Loek S
 
meppele

lsluijter schreef:

Het fenomeen van opnemen van oude herhalingen is "nieuw" sinds de verbeterde software van enige weken terug. Voor die tijd werd een herhaling nooit opnieuw opgenomen, tenzij je dat weer zelf instelde.

Het verwijderen, zoals Meppele aanbeveelt, werkt alleen voor die herhalingen die de komende paar dagen worden uitgezonden. Herhalingen van volgende week of later zie je (nog) niet. Dit proces moet je dus een paar keer in de week opnieuw uitvoeren.

Ik heb wat tigelam omschrijft ook nog niet ervaren maar mijn simpele redenatie is dat, wanneer een bepaald programma niet in del lijst 'gepland' voor komt, zal deze ook niet opgenomen worden. Het lijkt dus zaak om deze lijst regelmatig even door te lopen, kost weinig moeite.
 
sciurius

meppele schreef:

Het lijkt dus zaak om deze lijst regelmatig even door te lopen, kost weinig moeite.


Gut... Ik maar denken dat de bedoeling van een geautomatiseerd systeem is dat je dat niet zelf hoeft te doen.
 
meppele

sciurius schreef:

meppele post=11980

Het lijkt dus zaak om deze lijst regelmatig even door te lopen, kost weinig moeite.


Gut... Ik maar denken dat de bedoeling van een geautomatiseerd systeem is dat je dat niet zelf hoeft te doen.
Ook, of juist bij geautomatiseerde systemen moet je een vinger aan de pols houden en af en toe een beetje bijsturen. Wink Smile
 
lsluijter
In de "gepland" lijst staan alleen programma's uit de gids, dus maximaal 3 tot 5 dagen vooruit. Het is dus een bijna dagelijkse ergernis om een groot deel van de geplande opnames er uit te gooien, en regelmatig (achteraf) grote ergernis als blijkt dat de verkeerde regel is verwijderd.
Loek S
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opnemen herhalingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan ik ALLE zender uit basis pakket opnemen Algemeen : 5 09 jan 2022
2de gesprek opnemen. Eigen telefoon netwerk : 1 31 mrt 2016
radioprogramma opnemen Algemeen : 1 12 mei 2014
Probleem met opnemen/weergeven en 2e ontvanger TV Problemen : 2 13 mrt 2014
programma opnemen en bewerken Basispakket : 1 22 nov 2012
Advertentie