Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
Roger
Dat is al een paar jaar zo. En het is inderdaad stilletjes ingevoerd.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
PF0T
Een persoonlijke update.

1) Wat? Ik heb voor mij en mijn gezin inmiddels enkele email accounts aangemaakt bij protonmail.com, en heb alle email gemigreerd daarnaartoe. Heb ook al alle accounts die verbonden waren aan een @xs4all email adres omgezet. Dit koste me een paar avonden tijd.
Ben nu dus helemaal 'los' van XS4ALL/KPN.

2) Waarom? Omdat ik het vertrouwen in KPN/XS4ALL/FREEDOM een beetje kwijt ben op het moment. Wie is wie, wie doet wat, en hoe staat dat er over een paar jaar voor. Niemand die het weet. Vandaar dat ik mijn eigen plan maar heb getrokken, en alles 'ontkoppeld' heb. Ben nu alleen nog van KPN/XS4ALL/FREEDOM afhankelijk voor de dagelijkse 'stroom van bitjes'. Deze is makkelijk om te zetten als ik het ergens beu ben, of als er ergens een betere 'deal' voorbij komt. Flexibility rules zullen we maar zeggen.
Zoals de Romeinen al zeiden: 'verdeel en heers', een moderne KPN variant zou kunnen zijn 'hussel en heers'...

3) 'Reputatie komt te voet en gaat te paard'. Maar dat is iets dat het management van KPN even is vergeten tijdens al het tromgeroffel en touwtrekkerij.
Gewijzigd door PF0T op 16 November 2019, 11:50
 
jemmie

PF0T schreef:

Een persoonlijke update.

2) Waarom? Omdat ik het vertrouwen in KPN/XS4ALL/FREEDOM een beetje kwijt ben op het moment. Wie is wie, wie doet wat, en hoe staat dat er over een paar jaar voor. Niemand die het weet. Vandaar dat ik mijn eigen plan maar heb getrokken, en alles 'ontkoppeld' heb. Ben nu alleen nog van KPN/XS4ALL/FREEDOM afhankelijk voor de dagelijkse 'stroom van bitjes'. Deze is makkelijk om te zetten als ik het ergens beu ben, of als er ergens een betere 'deal' voorbij komt. Flexibility rules zullen we maar zeggen.


Waarom ben je het vertrouwen in Freedom kwijt? Deze internet provider is opgericht door een aantal mensen, die niet gerelateerd aan XS4ALL/KPN zijn, uit onvrede over de koers die KPN volgt met betrekking tot het opheffen van XS4ALL.

Freedom.nl biedt naast email adressen en domein namen nog geen 'stroom van bitjes' aan.

De actie om los staande mail adressen te kiezen in plaats van de mail adressen die de provider uitgeeft, is heel verstandig. Zo geef je de provider niet de macht om jouw vast te houden doordat het vaak omslachtig is om, zeker als je het mail adres al lang gebruik, deze overal te moeten wijzigen.
Dit is ook de reden dat je bij Freedom een mail adres krijg wat je kan houden zolang je Bits of Freedom ondersteun ook als je overstap naar een andere provider.

Verder geven zij de mogelijkheid om, zolang je lid blijf, gratis een eigen domein te kiezen en deze als mail adres te gebruiken. Dit domein kun je altijd mee nemen naar een andere provider zodat je in dat geval dus ook altijd je eigen mail adres hou.
Gewijzigd door jemmie op 16 November 2019, 11:51
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
wil
Mijn zoon probeert xs4all op te zeggen wegens de te langzame adsl verbinding die niet verbeterd gaat worden in de toekomst. Ze proberen hem te behouden met korting op abonnement en gratis extra tv pakket voor een jaar. En de melding dat Xs4all niet gaat verdwijnen. Ze krijgen juist meer aanmeldingen omdat andere providers zoveel storingen hebben.
 
jemmie

wil schreef:

Mijn zoon probeert xs4all op te zeggen wegens de te langzame adsl verbinding die niet verbeterd gaat worden in de toekomst. Ze proberen hem te behouden met korting op abonnement en gratis extra tv pakket voor een jaar. En de melding dat Xs4all niet gaat verdwijnen. Ze krijgen juist meer aanmeldingen omdat andere providers zoveel storingen hebben.


XS4ALL gaat wel verdwijnen en zal opgaan in KPN, dit is wat KPN zelf aangeeft. KPN zegt alleen dat er voor de gebruikers niks gaat veranderen en zij, ook in de toekomst, dezelfde dienstverlening zullen ervaren.

Dit wordt door veel gebruikers betwijfelt, ook door mijzelf, en dat is dus een van de redenen dat er een nieuwe provider is opgericht.

Dat zij meer aanmeldingen krijgen zou kunnen, betwijfel ik wel gezien alle ophef die in de media geuit is met betrekking tot de opheffing van XS4ALL, maar ik ben maar een gebruiker en heb daar geen inzicht in.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
fmrama
Ik ga ook mijn xs4all email omzetten naar het eigen domein. Vooralsnog via freedom. Blijkt dit achteraf niet te brengen wat ik zou willen, ben ik vrij om het domein ergens anders onder te brengen. Dus totaal geen punt. Rustig afwachten welke kant het met freedom opgaat. En zolang ze geen bonding internet leveren rustig blijven zitten. En vertrouwen hebben dat het goed komt.
 
LeoK

fmrama schreef:

Ik ga ook mijn xs4all email omzetten naar het eigen domein. Vooralsnog via freedom. Blijkt dit achteraf niet te brengen wat ik zou willen, ben ik vrij om het domein ergens anders onder te brengen. Dus totaal geen punt. Rustig afwachten welke kant het met freedom opgaat. En zolang ze geen bonding internet leveren rustig blijven zitten. En vertrouwen hebben dat het goed komt.

zal wel een domme vraag zijn, maar wat is bonding (in dit verband)?
 
fmrama

LeoK schreef:

fmrama schreef:

Ik ga ook mijn xs4all email omzetten naar het eigen domein. Vooralsnog via freedom. Blijkt dit achteraf niet te brengen wat ik zou willen, ben ik vrij om het domein ergens anders onder te brengen. Dus totaal geen punt. Rustig afwachten welke kant het met freedom opgaat. En zolang ze geen bonding internet leveren rustig blijven zitten. En vertrouwen hebben dat het goed komt.

zal wel een domme vraag zijn, maar wat is bonding (in dit verband)?


Internet aansluiting over 2 lijnen.
 
Tiidmasine
Iemand ook nog ervaring met de helpdesk van Freedom ? In de nacht van 11 op 12 november ticket ingeschoten. Nog steeds geen antwoord. Angry Zijn er nou daadwerkelijk al zoveel problemen, dat men dagen achter loopt met oplossingen geven ? Het enigste wat ik heb kunnen doen tot nu toe is betalen, mailadres kiezen. Verder kwam en kom ik niet. Wait
 
multigeo

Tiidmasine schreef:

Iemand ook nog ervaring met de helpdesk van Freedom ? In de nacht van 11 op 12 november ticket ingeschoten. Nog steeds geen antwoord. Angry Zijn er nou daadwerkelijk al zoveel problemen, dat men dagen achter loopt met oplossingen geven ? Het enigste wat ik heb kunnen doen tot nu toe is betalen, mailadres kiezen. Verder kwam en kom ik niet. Wait

Ik zit in hetzelfde stadium, ticket ingeschoten op de 11e via contactformulier.
Helpdesk bestaat nu nog uit heel beperkt aantal mensen, 1 of 2 denk ik.
Mijn specifieke probleem ontstond tijdens de overloadperiode rond 11:11, en ongeduldige ik, is gaan klikken omdat de server geen response gaf.
Ik kreeg onderstaande dingen om te proberen:
1. Probeer opnieuw te registreren en te controleren of je gevraagde e-mailadres nog vrij is. Zo ja, dan registreren (en opnieuw betalen), daarna gedocumenteerd ticket inschieten dan krijg je dubbele betaling weer terug.
2. Als e-mailadres al gereserveerd staat (waarschijnlijk het geval) dan gaat 1) niet op. Probeer dan in het dashboard in te loggen, je hebt geen wachtwoord, dus gebruik optie wachtwoord vergeten.
3. Als dat ook niet lukt, dan moet de jongen van sys.beheer dit op de server handmatig los schoppen. De helpdesk kan dit niet.

Als je een ticketnummer hebt, stuur dan een reminder. Mogelijk is jouw ticket tussen de kieren in de vloer gevallen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 Jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 May 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 Nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 Aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 Jun 2021
Advertentie