obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
TV beeld op zwart, geluid gaat door.
Gondelier
Gisterenavond en vanmorgen ging de TV weer op zwart, Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid. Dit moet toch niet te vaak gebeuren !!
Ook bij een kanaal wissel zit er vaak 3-5 seconden tussen voor ik geluid heb.

Wat mij ook is opgevallen dat mijn Mbps download ( glasvezel 100/100) steeds aan de lage kant is.
Download: tussen de 70 en 80 Mbps
Upload: 125 Mbps of meer
Ping: 3 ms

Ik wacht nog even af voor ik actie ga ondernemen.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Gieter
Ik zal maar even heel zuinig zijn op mijn 2260v2.
Die heeft maar eens in de 60 dagen een reset nodig.

Wel moet ik regelmatig de batterij in de afstandbediening er uit doen omdat die gecrasht is. Dat was met de vorige afstandbediening ook al zo.
 
sledgehammernl

Gondelier schreef:

Gisterenavond en vanmorgen ging de TV weer op zwart, Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid. Dit moet toch niet te vaak gebeuren !!
Ook bij een kanaal wissel zit er vaak 3-5 seconden tussen voor ik geluid heb.

Wat mij ook is opgevallen dat mijn Mbps download ( glasvezel 100/100) steeds aan de lage kant is.
Download: tussen de 70 en 80 Mbps
Upload: 125 Mbps of meer
Ping: 3 ms

Ik wacht nog even af voor ik actie ga ondernemen.
Thumbs Up


Had je de HDMI-kabel al vervangen door de meegeleverde originele kabel?
 
Gondelier

sledgehammernl schreef:

Gondelier post=10838

Gisterenavond en vanmorgen ging de TV weer op zwart, Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid. Dit moet toch niet te vaak gebeuren !!
Ook bij een kanaal wissel zit er vaak 3-5 seconden tussen voor ik geluid heb.

Wat mij ook is opgevallen dat mijn Mbps download ( glasvezel 100/100) steeds aan de lage kant is.
Download: tussen de 70 en 80 Mbps
Upload: 125 Mbps of meer
Ping: 3 ms

Ik wacht nog even af voor ik actie ga ondernemen.
Thumbs Up


Had je de HDMI-kabel al vervangen door de meegeleverde originele kabel?


Zie bericht van 17 december j.l. #9, al meerdere malen gewisseld en de meegeleverde HDMI-kabel zit er op.
Ook bij de andere HDMI-kabels geen verbetering helaas.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
sledgehammernl
Ok. Die had ik even gemist Think

Als het na een volledige reset van de software, het vervangen van kabels en proberen van diverse HDMI-ingangen op je tv nog niet goed werkt dan zou ik hem om laten wisselen voor een nieuwe.
 
Kappie
Inmiddels zit de meegeleverde HDMI kabel er een weekje op. Dat het geluid bij mij gewoon doorgaat is logisch (optisch rechtstreeks op de Bose installatie). Sporadisch krijg ik nog wel eens een paar seconden zwart scherm. Vooral na het wisselen tussen Netflix, terugkijken en live TV. Ik kijk het nog een poosje aan voordat ik om een andere unit ga vragen. Als het niet erger wordt dan het nu is, dan valt ermee te leven. Maar goed is het natuurlijk niet.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Kappie

Kappie schreef:

Sporadisch krijg ik nog wel eens een paar seconden zwart scherm.

Boxing
Na nog eens wat wisselen van HDMI poort op de TV zonder verbetering ben ik nog maar eens in mijn voorraad HDMI kabels gaan kijken. Toen vond ik er één gelabeld HIGH SPEED with ETHERNET HDMI CABLE. Die zit er nu een paar dagen op en alles is storingvrij!
Ik denk dat ik gewoon de verkeerde heb gepakt en dat die HSwE cable door XS4ALL werd meegeleverd. Leerzaam akkefietje.

Dirk
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Gondelier
@Kappie
Problemen met de Arris VIP5202 en TV.

Druk eens op de knop menu van de afstandsbediening van XS4ALL.
Instellingen
Beeldscherm & Kwaliteit instellingen
Beeldschermresolutie: zet deze op 1080p@50Hz
Opslaan.

Bij mij heeft dit geholpen en tot op heden geen zwart beeld meer.

Wat ook nog kan helpen is de 230V van de TV afhalen (1min) en dan de spanning er weer op. Maar in ieder geval de 1080p aanhouden.

Succes.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Kappie
@Gondelier

Dank voor je bericht.
Bij mij staat de beelschermresolutie op automatisch.
Alles werkt al een tijdje perfect. Geen zwart beeld meer.
Het zat dus kennelijk gewoon in het HDMI kabeltje.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV beeld op zwart, geluid gaat door.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wanneer gaat FTTH naar 1 gigabit ipv 500 Snelheid : 11 16 jan 2022
zo nu en dan zwart scherm Algemeen : 1 05 sep 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Beeld bevriest Klacht over XS4ALL : 12 18 aug 2020
Wanneer gaat het internetsnelheid hier in de wijk omhoog? Snelheid : 3 12 mei 2020
Advertentie