obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geef hier je wensen aan. Wat ontbreekt er?
 Onderwerp afdrukken
Samsung tablet crash na F-secure installatie
mario2xs4all
Enige tijd geleden heb ik vanuit de F-secure console in mijn XS4ALL account de Samsung Galaxy Tab3 toegevoegd zodat deze automatisch is beveiligd.
Na enige tijd het apparaat niet gebruikt te hebben, schakelde ik het apparaat weer in en korte tijd later gevolgd door een crash.
Het gaat om een apparaat met Android 4.4.2 dat geroot is, maar zonder problemen werkte.
Vervolgens heb ik F-secure benaderd via het forum en daar bleek ineens dat F-secure dit soort toestellen niet meer ondersteunt.
Zij kunnen mij ook niet verder helpen.
Maar waarom kan deze software dan toch nog vanuit de F-secure console in mijn XS4ALL account gedownload en geïnstalleerd worden, zonder enige waarschuwing dat dit programma niet voor mijn type toestel wordt ondersteund?
Het gevolg is nu dat pogingen om de Android versie te resetten steeds mislukken.
Vooralsnog is het apparaat sinds de beveiliging door F-secure niet meer bruikbaar ondanks dat ik de Anti virus software heb uitgeschakeld blijft het apparaat crashen.
Er is ook al van alles geprobeerd om middels Odin3 in Windows, Heimdall en JOdin3 in Linux, de originele stock ROM opnieuw te installeren zodat het apparaat weer gebruikt kan worden.
Odin in Windows werkt in het geheel niet, omdat er geen statusbalk verschijnt op de Samsung Tab3 en dat wordt veroorzaakt door problemen met stuurprogramma's in het opzetten van de verbinding via USB.
Alleen met Heimdall kan ik de losse onderdelen wel uit de stock ROM succesvol installeren, tijdens de upload naar de Tab3 zie ik op het apparaat de blauwe status balk gelijk meelopen zoals in Heimdall.
Na de herstart van het apparaat lijkt er toch helaas niets te zijn veranderd.
Alles wat ik wil is dat het apparaat weer bruikbaar wordt.
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
sciurius

Quote

Maar waarom kan deze software dan toch nog vanuit de F-secure console in mijn XS4ALL account gedownload en geïnstalleerd worden, zonder enige waarschuwing dat dit programma niet voor mijn type toestel wordt ondersteund?


Heb je dat al met XS4All opgenomen? Mij lijkt dat als ze dat op de site zetten ze ervoor verantwoordelijkheid dragen.
 
Gieter
Tja, ROOT
Dan moet je zelf oppassen.

Het beste wat ik kon vinden is dit.
https://forums.tomsguide.com/threads/samsung-galaxy-tab-3-stuck-on-samsung-logo.114998/
 
mario2xs4all
In mijn beleving is het nog steeds zo dat de provider tijdig op de hoogte dient te zijn van wijzigingen in ondersteuning van software die zij van derden inzetten. Daarvan dient de provider de eindgebruiker dan ook tijdig op de hoogte te brengen. Dat heet service.
En ik ben al lang genoeg klant bij XS4ALL om te weten dat zij service hoog in het vaandel hebben.
In mijn geval is dat niet gebeurd, daar is niets meer aan te doen.
Maar ik mag dan wel verwachten dat ik tenminste ondersteund wordt in het zoeken naar een oplossing.

In het begin van mijn melding had ik al aangegeven dat het apparaat zonder de anti virus software vlekkeloos werkte. Pas na de installatie van de anti virus software ging het mis.
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
mario2xs4all

sciurius schreef:

Quote

Maar waarom kan deze software dan toch nog vanuit de F-secure console in mijn XS4ALL account gedownload en geïnstalleerd worden, zonder enige waarschuwing dat dit programma niet voor mijn type toestel wordt ondersteund?


Heb je dat al met XS4All opgenomen? Mij lijkt dat als ze dat op de site zetten ze ervoor verantwoordelijkheid dragen.


Ja dat heb ik en ben in afwachting van hun reactie.
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
mario2xs4all

Gieter schreef:

Tja, ROOT
Dan moet je zelf oppassen.

Het beste wat ik kon vinden is dit.
https://forums.tomsguide.com/threads/samsung-galaxy-tab-3-stuck-on-samsung-logo.114998/


Aan zich heb je gelijk, toch mag je van de ISP enige controle verwachten.
Datzelfde geldt uiteraard ook voor de leverancier van het anti virus pakket, meen ik.

Bedankt voor de link, wat op deze pagina staat beschreven is ook wat ik als eerste al had geprobeerd.
Helaas heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid.

Intussen heb ik de oorspronkelijke stock ROM gevonden en proberen te installeren, maar met Odin in Windows werd dat niets vanwege stuurprogramma's voor de USB verbinding.

Daarvoor in de plaats heb ik meer succes gehad met Heimdall in Linux.
Hiervoor moest ik de stock ROM hernoemen en uitpakken om de 10 losse onderdelen up te loaden.
Maar ook dat heeft nog steeds niet geleid tot een opnieuw werkend systeem.
Met JOdin in Linux ben ik ook nog niet verder gekomen.
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
Gieter
Een wazige hint die ik nog vond.
Dan hoeft de data niet over de niet werkende usb.

Quote

You can do this pretty easily. All you need to do is find the ROM of your choice, load it onto the SD card and boot into CWM/TWRP then hit install and find the .zip file
 
mario2xs4all

Gieter schreef:

Een wazige hint die ik nog vond.
Dan hoeft de data niet over de niet werkende usb.

Quote

You can do this pretty easily. All you need to do is find the ROM of your choice, load it onto the SD card and boot into CWM/TWRP then hit install and find the .zip file


Dat kan kloppen, maar voorwaarde hiervoor is wel dat er op de tab al CWM ofwel TWRP geïnstalleerd is, dat is bij mij niet het geval omdat mijn Tab3 voorzien is van KingOroot.

CMW en TWRP krijg ik niet op de Samsung Tab3 geïnstalleerd sinds KingOroot er op zit.
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung tablet crash na F-secure installatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
F-Secure Banking Protection banner beveiligingssoftware : 5 08 feb 2021
Traag updaten F-Secure SAFE beveiligingssoftware : 1 26 dec 2020
F-Secure & Microsoft Edge Chromium beveiligingssoftware : 3 19 mrt 2020
Eerste installatie na verhuizing Algemeen : 8 08 dec 2019
IPTV rechtsreeks op Samsung Basispakket : 2 03 sep 2019
Advertentie