Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
Net een week klant, krijg nu al spijt
minne
Ik heb glas en bij mij eindigt de dns-naam op xs4all.nl. Het veld kun je editen. Als ik nl weg haal staat er als suggestie xs4all.space. Misschien kun je proberen om het te veranderen in xs4all.nl?
 
Marcel
ehmmm ik meen mij te herinneren dat voor Azure en andere services geen xs4all.nl gebruikt kon worden voor registraties.

Dit is toen .space geworden en dit wordt dan bij nieuwe klanten als default gezet.

Dit las ik een paar maanden geleden in de nieuwsgroepen.

Kijk dit is nu de service die ik van Xs4all gewend was.
 
Marcel
Zie mijn bericht. Het zal niets uitmaken.
 
ckong
OK, dan laat ik het gewoon op .space staan.

Inmiddels vandaag n.a.v. een e-mailverzoek weer contact gehad met de HD. Deze keer hebben ze het verzoek dat ik de fritzbox weer op het standaard IP adres zet zodat de KPN een onderzoek kan doen. Dit is al een paar keer eerder gedaan, maar inmiddels geloof ik het allemaal wel. Blijkbaar moet iedereen wat te doen hebben en denken ze dat ik het allemaal wel prima vindt. Maar goed, de f...box staat weer op standaard IP. Tijdelijk want ik heb geen zin om alle NAS-netwerkverbindingen en dergelijke op diverse computers weer opnieuw te moeten doen. Ik ben benieuwd wat het onderzoek oplevert.

Edit: ben net weer gebeld, half uurtje later en ze vertelden me dat er waarschijnlijk een poort in de wijkcentrale kaduuk is en ze gaan een 'poortwissel inschieten'. Zou met een paar uur gebeurd moeten zijn. Fingers crossed, voor de zoveelste keer.

xxxxxxx Vanavond Ajax-Juventus kijken op het grote beeld?????? I hope so. xxxxxx
Gewijzigd door ckong op 10 April 2019, 14:17
 
Marcel
Eindelijk progressie en dat omschakelen kan van afstand, bij glasvezel.
 
tubejack

Quote

ckong schreef:

Maar goed, de f...box staat weer op standaard IP. Tijdelijk want ik heb geen zin om alle NAS-netwerkverbindingen en dergelijke op diverse computers weer opnieuw te moeten doen. Ik ben benieuwd wat het onderzoek oplevert.

Edit: ben net weer gebeld, half uurtje later en ze vertelden me dat er waarschijnlijk een poort in de wijkcentrale kaduuk is en ze gaan een 'poortwissel inschieten'. Zou met een paar uur gebeurd moeten zijn. Fingers crossed, voor de zoveelste keer.

xxxxxxx Vanavond Ajax-Juventus kijken op het grote beeld?????? I hope so. xxxxxx


Een defecte poort in de DSLAM kan dat heb ik zelf ook 2x meegemaakt. Dus ik hoop dat je vanavond beeld heb.

Wat anders, ik hoop dat je voor het LAN de ip-adressen heb genomen die standaard door AVM de leverancier van de Fritzbox wordt gebruikt. Dus het 192.168.178.x netwerk. De Fritzbox is daar nogal eigenzinnig in. In theorie zou je een 192.168.0.x of 192.168.1.0 netwerk kunnen optuigen, toch gaat dat niet altijd goed. Het vermoeden is, dat soms dingen hard gecodeerd zijn t.b.v. het 192.178.168.x netwerk of dat er in ieder geval geen of te weinig rekening wordt gehouden met andere netwerken. Ik zelf gebruik ook een aan NASen en heb zelfs een extra router en firewall achter de Fritzbox maar die "babbelen allemaal" met het 192.168.178.x dat werkt feilloos.
 
ckong
Nou, ik heb de geweldige wedstrijd dus noodgedwongen via Web TV op mijn laptoppie moeten kijken want de TV geeft nog geen beeld. Ik weet niet of de KPN al wat gedaan heeft mbt de poortwissel, zal ik morgen wel weer horen.

En nee, ik heb voor mijn LAN netwerk niet de AVM standaard genomen, ik heb de F...box immers pas twee weken en mijn LAN netwerk al jaren. De afgelopen twee weken nog geen problemen gemerkt.
 
ckong
LOL, staat er nu opeens een glasvezelmonteur van Select Infratechniek voor de deur. Dit ivm met het TV probleem (dacht ik, zie hieronder). Was fijn geweest als ik hiervan op de hoogte zou zijn geweest, voor hetzelfde geld is er niemand thuis.

Na 2 minuten is die Pool weer weggegaan omdat hij dacht dat Internet het niet doet (mijn vrouw werkt vandaag thuis en zat plotseling zonder internetverbinding met haar werk). Op mijn reactie dat de TV het niet doet (toegegeven, ik praatte met wat stemverheffing) sloot hij het glasvezelkastje weer en verdween roepend 'Ik kom voor het internet, niet voor de TV'. Tenminste, voor zover ik hem begreep zij hij dat.

Nu maar weer bellen met XS4All.


Edit: inmiddels weer een uur met XS4ALL gebeld. Men had inderdaad verzuimd mij van het monteursbezoek op de hoogte te stellen, via sms of hoe dan ook. De beste man moet echter wel terugkomen. Nou ja, vooruit dan maar. En als uit zijn onderzoek geen duidleijke oorzaak komt gaat men ons probleem 'escaleren'. Klinkt spannend.

Inmiddels doet men er alles aan om mij toch aan boord te houden en ze beloven van alles om mij te compenseren. Ben benieuwd.
Gewijzigd door ckong op 11 April 2019, 11:16
 
Marcel
Het kan inderdaad verwarring scheppen ik heb bijvoorbeeld een glasvezel voor internet en een glasvezel voor TV/media.
Nu heeft de KPN in haar wijsheid besloten om die tweede gladvezel te negeren en alles via het internet te laten lopen.

Ik heb dus een reserve (donkere) glasvezel en een actieve glasvezel.

Wat een glasvezel monteur kan doen is kijken of het signaal goed is en dan zit er ook een monteur in de POP, geen wijkcentrale, die er test sinaal op zet.

Xs4all kan veel zien in de 5490 en ook de kwaliteit van het signaal.

Het lijkt een probleem in het aanvoer traject van de switch in de POP.
Gewijzigd door Marcel op 11 April 2019, 22:38
 
ckong
Weer een paar dagen verder en nog steeds geen TV signaal. Deze keer is het wachten op een Reggefiber monteur. Hopelijk bellen ze maandag om een afspraak te maken. Zucht.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net een week klant, krijg nu al spijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 Oct 2020
Krijg openDNS niet werkend Algemeen : 3 19 Oct 2019
Bijna een week geen internet en telefoon Ticket 105437 Klacht over XS4ALL : 3 06 Nov 2013
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag Algemeen : 11 04 Jun 2012
Advertentie