Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
Net een week klant, krijg nu al spijt
tubejack

Quote

ckong schreef:

Stelletje oelewappers. XS4ALL is de meest verschrikkelijke internet service provider die er is.


Ik vind van niet en meer dan 50.000 mensen met mij. Helaas is niets perfect. Heb je wel de default AVM netwerkinstellingen gebruikt? Dus 192.168.178.1
 
ckong

Quote

tubejack schreef:

....... Ik vind van niet en meer dan 50.000 mensen met mij. Helaas is niets perfect. Heb je wel de default AVM netwerkinstellingen gebruikt? Dus 192.168.178.1


Yep, alle netwerkapparatuur draait zorgeloos in de 192.168.178.xxx range. Op eentje na dan, die draait überhaupt niet! Shock
 
tubejack

Quote

ckong schreef:

Quote

tubejack schreef:

....... Ik vind van niet en meer dan 50.000 mensen met mij. Helaas is niets perfect. Heb je wel de default AVM netwerkinstellingen gebruikt? Dus 192.168.178.1


Yep, alle netwerkapparatuur draait zorgeloos in de 192.168.178.xxx range. Op eentje na dan, die draait überhaupt niet! Shock


Ik heb het topic nog eens terug gelezen. Ik begin steeds meer aan een netwerk probleem buiten jouw deur te denken. Jouw glasvezel aansluiting is splinternieuw. TV komt van KPN met een XS4ALL menu eromheen. Maar het komt wel via een ander VLAN (4) op je glasvezel binnen. Dat is mogelijk het probleem, dat er geen VLAN 4 is, zie ook onder TV

[url]https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/installeren/modem-instellen/hoe-kan-ik-een-ander-modem-dan-fritzbox-instellen.htm
[/url]
Modem wisselen etc heeft dan ook geen zin. Wat er m.i. nodig is, is een techneut met meetapparatuur die kan controleren of VLAN 4 er wel is.
 
Hippe lip
Dit moet gewoon geëscaleerd worden door XS4ALL bij Reggefiber (KPN). Er moet een 2e of zelfs 3e lijns naar kijken. Ik wed dat die het varkentje binnen een uur gewassen heeft.

Het probleem ligt idd niet bij jou thuis en ook niet bij XS4ALL. Die zijn echt niet te lui om te doen wat ze kunnen.
= = = = =
Taal is makkelijker als je denkt...
 
ckong
Mozes Kriebel, krijg nou tandjes. Ik heb TV!!!! Ik heb vandaag regelmatig de TV ontvanger aangezet, met elke keer de bekende foutcodes. En omdat het hier vanavond behoorlijk heeft geregend dacht ik, kom, ik probeer het nog eens voor het slapen gaan, gewoon als anders de TV ontvanger aangezet. En deze keer hield hij er niet mee op bij 20%, maar ging de installatie verder, helemaal tot 100%. En nu zit ik gewoon op de TV naar Pauw te kijken. Smile

Hoe kan dit, zo plotseling? Ik weet dat de KPN, nadat anderhalve week geleden mijn nieuwe TV abo in gang werd gezet, hun ticket heeft opengehouden en het onderzoek heeft voortgezet. Althans, dat vertelde een XS4ALL medewerker. Zouden ze het probleem dan vanavond hebben gevonden? Morgen even navragen. Nou ja, het grootste probleem lijkt nu getackeld, nu moeten ze het technische probleem met de combinatie voordelen nog oplossen, daar werken ze op dit moment ook aan.


Voor nu ben ik een stuk gerustgesteld, een overstap naar een andere provider lijkt niet meer aan de orde. Smile
 
roymarja
Eind goed, al goed; gefeliciteerd!
Laat ze nu maar met een royale tegemoetkoming op de proppen komen....
 
Hippe lip
Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd wat er aan de hand was. Als KPN dat al aan XS4ALL wil vertellen.
Gewijzigd door Hippe lip op 25 April 2019, 06:51
= = = = =
Taal is makkelijker als je denkt...
 
ckong

Quote

Hippe lip schreef:

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd wat er aan de hand was. Als KPN dat al aan XS4ALL wil vertellen.


Nou, dat kan ik je nu gedeeltelijk vertellen en over een paar dagen hopelijk definitief, want ik heb zojuist even met XS4ALL gebeld omdat ik het ook wil weten.

KPN heeft gisteravond een zogenaamde recovery/reset op de lijn gedaan, wat dat dan ook mag betekenen. De technische terugkoppeling was echter dat dit is mislukt en ze weten niet goed waarom omdat dit niet een standaard procedure is. Je kunt je voorstellen dat ze nu dus heel verrast zijn met mijn telefoontje dat ik sinds gisteravond TV ontvangst heb. LOL

Zo verrast dat ze geadviseerd hebben om het bezoek van Guidion met de modemwissel en MTU aanpassing, dat voor maandag gepland staat, nog niet af te zeggen en de nieuwe modem die onderweg is niet te retourneren. Ze gaan dit toch nog verder onderzoeken en ik krijg zojuist het nieuwe ticketnummer binnen. Ze bellen me er morgen over terug.

Daarnaast is er nu ook een ticket aangemaakt om het XS4ALL compleet probleem dat ik nog steeds heb, definitief te tackelen. De HD medewerker vertelde me dat KPN onlangs nieuwe software in gebruik heeft genomen, maar dat dit nog de nodige kinderziektes heeft. Dat is opmerkelijk, een KPN medewerker vertelde me anderhalve week geleden precies het omgekeerde! Lekkere samenwerking daar.

Tot zover. Wordt vervolgd, maar hopelijk niet lang meer. Smile


Quote

roymarja schreef:

Eind goed, al goed; gefeliciteerd!
Laat ze nu maar met een royale tegemoetkoming op de proppen komen....


Dank je. De tegemoetkoming komt wel goed, maar dat vind ik minder belangrijk. Ik ben blij dat het probleem opgelost lijkt te zijn en dat ik niet hoef te switchen naar een andere provider want dan zou ik ook wel weer met problemen geconfronteerd worden. En ook nog met een Experiabox met brakke wifi opgezadeld worden. Het lijkt er op dat dit een goed einde krijgt.
Gewijzigd door ckong op 25 April 2019, 08:59
 
fmrama
Mooi man. Dat het gelukt is. Clap
 
Marcel
Sprakeloos.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net een week klant, krijg nu al spijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 Oct 2020
Krijg openDNS niet werkend Algemeen : 3 19 Oct 2019
Bijna een week geen internet en telefoon Ticket 105437 Klacht over XS4ALL : 3 06 Nov 2013
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag Algemeen : 11 04 Jun 2012
Advertentie