obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
fmrama
Het wordt eens tijd dat kpn hier eens wat aan de snelheid gaat doen. Ik ga zweten als ik die snelheden hier lees van 200 en meer. Of mogen ze hier niet meer graven , omdat ze bang zijn de duitse keizer wakker te maken die hier in de grond ligt.Grin

Roger

tubejack wrote:

Ik hoop dat Freedom een 7590 standaard uitlevert. Hebben we dat modem gedoe ook weer gehad. Bye-happy

Ik ben zeer in mijn sas met de 7590. De teller staat inmiddels op ruim 63 dagen zonder resync en DECT werkt ook een stuk beter. Happy days are here again Cheer

Maar stel nu dat XS4ALL mij niet eerst die Prut!Box 7581 had geleverd. Dan had ik waarschijnlijk nooit op dit forum gezeten en hier ook niet een aantal aardige en deskundige gasten ontmoet. "Elk nadeel heeft z'n voordeel", sprak een groot voetballer ooit Think

wil wrote:

Ik heb aan xs4all gevraagd omdat op mijn adres nu enkel of bonded gelijk is 200Mbit/s, of het zin heeft weer terug te gaan naar een enkele lijn. Het antwoord was dat KPN dan weer wijzigingen op de lijn moet uitvoeren. Het is dus niet alleen software matig of dat ik bij het modem er 1 kabel uit trek.

Als de bonding wordt verwijderd, zal KPN de 2e lijn ook fysiek willen afkoppelen op de verdeler (aangesloten draadjes die niet meer worden gebruikt zijn een bron van verwarring). Het is inderdaad niet alleen software.

Als je één van de 2 lijnen eruit trekt, gaat een 7581 op één poot draaien. En een 7583 ongetwijfeld ook. Maar ik weet niet wat er gebeurt als je een modem dat geen bonding kan (bv. een 7590) aansluit op één lijn van een bonded aansluiting. Het is heel goed mogelijk dat dat niet gaat werken.

fmrama wrote:

Of mogen ze hier niet meer graven , omdat ze bang zijn de duitse keizer wakker te maken die hier in de grond ligt.Grin

Die ligt toch boven de grond in zo'n mausoleum? (even puttend uit mijn herinnering toen ik daar een jaar of 25 geleden een paar dagen voor een cursus heb gebivakkeerd)
FB 7590 (7.13) + Repeater 1750E (7.12)

fmrama
Klopt idd. De keizer ligt in het mausoleum. Dus het wakker maken, kan geen excuus zijn van kpn.
Erger nog! KPN netwerk kent mijn eigen adres niet meer sinds het weekend.
Gewijzigd door fmrama op 20 januari 2020, 21:31

sciurius
https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/freedom-internet-een-isp-die-privacy-voorop-stelt

bart125
De 7590 werk prima op 1 aderpaar van een pair bondig lijn

ik heb dat een tijdje zo aangesloten gehad

multigeo
Dit is de commitment van KPN voor de veiligheid en privacy van hun klanten.
Diep treurig. :-(

https://www.trouw.nl/binnenland/als-e...~bc74efc5/

Tiidmasine
Ik heb van XS4ALL nog altijd een 7369 Fritzbox. Heb een opvolger geweigerd. Dat had te maken met het functioneren van DECT. Als ik straks overstap zal ik dus die 7369 kwijt raken. Oplossing: Heb voor een paar tientjes eentje via Marktplaats gekocht. Die stuur ik dan terug zodat ik geen halsbrekende toeren meer in mijn meterkast hoef uit te halen............ Bezit meerdere type Fritzboxen. Gebruik er eentje als router. Smile

fmrama
Het is nog maar de vraag of kpn straks de fritzboxxen gaat terugvragen als je niet mee over wilt naar kpn. Helpless . Wat moeten ze ermee?

sciurius
Om te plagen...?

Serieus: Vroeger, toen KPN nog PTT was en van die mooie grijze plastieke telefoons leverde dan moest je bij wisseling die telefoon ook inleveren. Op de vraag wat de PTT ermee deed was het antwoord: Vernietigen.

80ffa457-4833-49b7-aee4-fb6adbbe8337

Tiidmasine

sciurius wrote:

Om te plagen...?

Serieus: Vroeger, toen KPN nog PTT was en van die mooie grijze plastieke telefoons leverde dan moest je bij wisseling die telefoon ook inleveren. Op de vraag wat de PTT ermee deed was het antwoord: Vernietigen.

80ffa457-4833-49b7-aee4-fb6adbbe8337

Ik vermoed dat ze die Fritzboxen ook doodleuk door de shredder mikken. Maar goed; officieel heb je dat ding in bruikleen. De kans zal zeker bestaan dat ze het ding terug willen hebben............Annoying

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Afbouw XS4ALL Algemeen : 2 15 feb 2020
Blog XS4ALL over XS4ALL, KPN en Freedom Internet: alternatieve antwoorden Algemeen : 2 20 nov 2019
Fritz!Box 7590 Nederlands Xs4all Fritzbox : 26 06 nov 2019
Kan xs4all emailhosting doen voor mijn eigen domein Algemeen : 4 23 jun 2019
XS4ALL moet blijven Algemeen : 2 06 jun 2019