obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
Tiidmasine
Ik heb bij de Freedom een stabiele VDSL verbinding zonder pairbonding van ruim 100mBit. Ik had bij XS slechts de helft. Het mobiele deel heeft mij persoonlijk weinig geintersseerd, mede omdat ik normaliter een mobieltje a la Nokia 3310 gebruik vanwege privacy overwegingen. Ik ben het dus met Gieter eens om ze een kans te geven.Music
 
JNi
Gieter en Tijdmasine... We moeten Freedom inderdaad een kans geven want ook ik ben 'Founding Member', en al helemaal omdat de actie van KPN om XS4ALL "in te lijven" mij ook veel te ver ging, maar... er zijn grenzen, en als ik veel meer moet gaan betalen en minder krijg, dan blijf ik voorlopig nog even zitten waar ik zit!
Bij mij is verder maar maximaal 45 Mbit/s (met pairbonding) haalbaar, en er is geen glasvezel beschikbaar... Ik zou dus met een snelheid die zeker 2 keer zo langzaam is ongeveer hetzelfde betalen als iemand met een 100 Mbit/s glasvezelverbinding.
Let wel, dit is natuurlijk voor mij persoonlijk omdat ik nu veel (deels gratis) tot mijn beschikking heb zoals genoemd in mijn vorige bericht, en dat zou ik dan sowieso kwijtraken.
Ook omdat er een aantal zaken nog niet bekend zijn (bellen, virusscanner etc.) wacht ik het dus nog even af, maar hou alles wel goed in de gaten... Overigens neem ik het Freedom absoluut niet kwalijk dat nog niet alles bekend is, want zo'n startup kost gewoon veel tijd en moeite...
En tja, ik zit uiteindelijk natuurlijk ook liever bij Freedom dan bij het huidige "KPN surrogaat" XS4ALL Smile
 
tubejack

JNi schreef:

Bij mij is verder maar maximaal 45 Mbit/s (met pairbonding) haalbaar, en er is geen glasvezel beschikbaar...

Bij ons, volgens Freedom 38 Mbit down en 4Mbit up met pair-bonding. Frown

Pair-bonding is bij Freedom duurder, omdat zij de WBA tarieven aan KPN moeten betalen.
Verder was ik afgelopen weekeinde in een vakantie huisje in Noordeloos. Daar was ADSL 8Mbit down en 900Kbit up. En alles werkte gewoon. TV en internetten

Nu we weer thuis zijn, denk ik: "lekker snel, onze internetverbinding" Thumbs Up
 
JNi
Ach, met 8MBit kun je natuurlijk ook wel wat doen, en zeker in een vakantiehuisje, maar als er TV gekeken wordt en er zitten er ook nog een paar HD filmpjes van Youtube te bekijken dan is het toch wel een beetje 'behelpen' ben ik bang Cool

En ach, ik heb hier thuis ook niets te klagen met mijn huidige maximaal 40/5 MBit verbinding.
Had bij mijn toenmalige werkgever overigens jaren (5-10) geleden al 100 MBit, en toen had ik thuis nog maximaal 10 of 20 of zoiets, en dat merkte je toch wel als je van je werk thuis kwam Wink
 
tubejack

JNi schreef:

Ach, met 8MBit kun je natuurlijk ook wel wat doen,

Als de TV aanstond, ging het internet trager Grin Maar het was toch leuk, even online het journaal kijken en zo.
 
sciurius
Ik heb het gevoel dat de praktische internetsnelheid steeds meer wordt beperkt door de upstreams, en niet door de actuele snelheid van mijn link. Die speelt alleen een significante rol bij grotere downloads van nabije sites.

Bedenk dat tegenwoordig het openen van een gemiddelde web pagina betekent dat er tientallen, zo niet honderden aparte verbindingen worden gemaakt (tientallen stylesheets, 3rd party javascripts, certificaten, blacklists, trackers, etc.). Daar gaat de meeste tijd in zitten.
 
Marcel

sciurius schreef:

knip

Bedenk dat tegenwoordig het openen van een gemiddelde web pagina betekent dat er tientallen, zo niet honderden aparte verbindingen worden gemaakt (tientallen stylesheets, 3rd party javascripts, certificaten, blacklists, trackers, etc.). Daar gaat de meeste tijd in zitten.


Ziedaar het nut van blokkers om zo niet al die troep op te halen die je toch niet wil zien of hebben.
 
jemmie

Marcel schreef:

sciurius post=11829

knip

Bedenk dat tegenwoordig het openen van een gemiddelde web pagina betekent dat er tientallen, zo niet honderden aparte verbindingen worden gemaakt (tientallen stylesheets, 3rd party javascripts, certificaten, blacklists, trackers, etc.). Daar gaat de meeste tijd in zitten.


Ziedaar het nut van blokkers om zo niet al die troep op te halen die je toch niet wil zien of hebben.


En waardoor de website die jij gratis bekijk ook gratis kan blijven.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Marcel

jemmie schreef:

Marcel post=11830

sciurius schreef:

knip

Bedenk dat tegenwoordig het openen van een gemiddelde web pagina betekent dat er tientallen, zo niet honderden aparte verbindingen worden gemaakt (tientallen stylesheets, 3rd party javascripts, certificaten, blacklists, trackers, etc.). Daar gaat de meeste tijd in zitten.


Ziedaar het nut van blokkers om zo niet al die troep op te halen die je toch niet wil zien of hebben.


En waardoor de website die jij gratis bekijk ook gratis kan blijven.


Facebook is dan een goed voorbeeld of niet?

Er zitten best veel criminelen aan de advertentie kant, waardoor je alles moet wantrouwen...helaas.
 
Chrisdb
Ik ben inmiddels over naar Freedom en het is al een verademing vanaf het moment dat ik me aanmeldde. Geen lange wachttijden en keuzemenu's maar gewoon direct bam iemand aan de lijn.

Overigens wel met enig weemoed afscheid genomen van XS4ALL, ik ben destijds met de Demon Internet inboedel meeverhuisd en na een korte flitsscheiding in 2010 weer terug bij XS gekomen. Tien jaar dus. Maar ja, een naam in stand houden die door KPN feitelijk 'verkracht' wordt, daar doe ik niet aan mee.

Dus op naar de komende tien jaar Freedom (langer natuurlijk!) Smile
De Missie van XS4ALL gaat verder bij Freedom Internet. Ik ben verhuisd, verhuis jij mee?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie