obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging: Wel aangekondigd maar kan niet geleverd
Mindcrime
Is dit nu een echter klacht. Kweenie. Weet wel dat ik me niet zo blij voel.....

Ik geloff dat het eind 2009 was dat ik de blije brief ontving dat ook mijn lijnsnelheid zou worden verhoogd in de zomer van 2010. Maar toen ik in de maanden daarop een ADSL check deed met mijn postcode was een Lite abonnement wat ik dat moment had helemaal niet mogelijk. De snelheid was namelijk 16Mbit geworden en dat was niet haalbaar. Inmiddels had ik echter een aanbieding in de bus: één maand abonnementsgeld terug als ik voor een jaar mijn abonnement gebeld. Wil ik natuurlijk wel zeker weten dat XS4ALL ook op snelheid een beetje blijft concureren met de kabel.

XS4ALL Helpdesks gebeld. Lijnmeting leverde geen probleem op. 16Mbit zou haalbaar moeten zijn. Het zou evt kunnen dat de snelheid tot 14Mbit zou worden beperkt. Ik gerustgesteld. Terug van vakantie, begin augustus, helaas nog steeds op 8 Mbit.

Nog eens met de helpdesk gebeld: mijn abonnenment stond op 16Mbit..de lijnmeting geeft nu aan dat 16Mbit makkelijk moet kunnen worden gehaald....het issue zal worden uitgezocht ik kan de volgende dag een telefoontje verwachten.

Het telefoontje kwam zoals beloofd echter met minder fraai nieuws: De centrale op de Rode Ring te Assendelft die een nota bene nog in aanbouw zijnde Vinex locatie bedient, is voorzien van ADSL1 modems met een maximum snelheid van, jawel, 8Mbit. XS4ALL heeft geen zicht op de upgrade plannen van moederbedrijf KPN was de strekking van het antwoord op mijn vraag wanneer ik sneller kan. Ik ben maar meteen op het aanbod ingegaan om mijn abonnement per onmiddellijk naar Start om te zetten. Scheeld 25% kosten.

Ik kan er mee leven. Ik heb ook al 3 jaar glasvezel in mijn nieuwe woning waar ook niets voor particulieren op wordt aangeboden. Als bedrijf kan je wel trouwens b.v. 100Mbit up&down krijgen. Een beetje teveel van het goede ook gelet de (logische) prijs die daar aan vast zit. Dus dit kan er ook nog wel bij.

Het probleem cq mijn klacht zit 'm in het volgende: Als ik net als de abonnees waar vanaf het eerste begin is vastgesteld dat ze niet hoger dan 8Mbit kunnen had ik al een aantal maanden eerder minder hoeven betalen voor mijn abonnement. Wil ik hier op aanspraak maken dan moet ik een klachtenformulier invullen. Ik WIL helemaal niet klagen. Er wordt al genoeg geklaagd in dit land. Van XS4ALL had ik eerlijk gezegd verwacht dat dit "geregeld" zou worden. De case is namelijk volstrekt helder.
Ten tweede heb ik een collega van mij ingelicht die op de zelfde vinex locatie woont en heb verteld dat hij XS4ALL kan bellen en refererend aan mijn inlognaam heel snel kan regelen dat hij €10 minder kan gaan betalen. Dit is gelukt: Maar XS4ALL heeft dus niet een lijstje gemaakt van allen abonnees met dit issue en het pro-actief geregeld.

Misschien wordt mijn slechte gevoel wel veroorzaakt door het hoge verwachtingspatroon dat XS4ALL als jarenlange #1 provider over zich afroept.

In ieder geval aan een ieder bij deze het signaal om bij twijfel ff je lijnsnelheid te checken in je modem. Het kan zijn dat je abonnement er niet mee correspondeert. En dat XS4ALL dat niet in de gaten heeft dan wel niet zelf actie neemt.
 
wooley
Mijn story.....ben al vanaf begin bij xs4all.....
1015971620
adsl lite xs4all only alleen internet 39,95/maand......
hebgemaild en ze hebben me nu voorlopig teruggezet naar start 29,95 en gaan kijken of vdsl 16/2 geleverd kan worden.

Update net nieuwe fritzbox 7340 met vdsl
1034539662
lijkt er meer op
heb overigens 50 euro retour gekregen wegens 5mnd teveel betaald.
ToppieWink

28323510
situatie:isra in kelder,van daaruit 2 kabels (erg dun) naar boven na 5 meter kroonsteenverbinding,daarna 25meter en aansluitdoosje cai,daarna 10 meter dunste verleng-lintkabel en daarop splitter.(totaal 40meter dunne kabel met diverse verbindingen......daarop modem en voila!
geen last van klapperlijn oid.en als ze me vragen zeg ik altijd dat modem direct op isra punt zit.
woon 800 meter van centralekast in dorp.
niet slechtPfft
 
molekuul
het kan ook anders,
ik woon op 600m ( hemelsbreed ) van de centrale, maar de demping op mijn lijn laat zien dat deze 2,5km lang is. Aan het israpunt heb ik een kabeltje hangen, die met de oranje stekkertjes. mijn lijn klappert ontzettend, ik kan niet fatsoenlijk internetten. de storing die ik hierover reeds 3 weken heb lopen........... lees mijn verhaal maar eens.
 
RobEdith
Ik denk dat iedereen vorig jaar wel een aankondiging heeft ontvangen van snelheidsverhoging. In mijn geval, wist ik al dat dit problemen zou gaan geven en dat bleek dus ook zo te zijn. Laten downgraden naar een profiel lager, maar ik heb nog steeds regelmatig een paar keer per avond een uitval van de telefonie en internet verbinding. Ik bel ze niet meer, omdat ik weet, dat ik weer dezelfde vragen krijg en ik inmiddels weet dat dit aan de verbinding richting centrale ligt (afstand) en niet in ons huis zelf (er was al een monteur geweest).

Nu lees ik in de nieuwsbrief het volgende :

Als bestaande klant krijgt u de primeur: in maart kunt u Interactieve TV als eerste gaan bestellen.

Nou, zolang de problemen aanhouden, heb ik geen profijt van elke primeur die ze aanbieden Frown

Ik modder dus voorlopig nog maar even aan en blijf voorlopig dus ook nog teveel betalen voor een verbinding die verre van optimaal is, helaas.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging: Wel aangekondigd maar kan niet geleverd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Advertentie