obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7581 vragen
LouisL
Ik heb al sinds de 7581 uitkwam (toen we nog dachten dat dat het perfecte modem zou zijn) dat modem.
Ik had echter niets dan problemen met mijn Gigaset telefoons op Dect, dus van puur ellende heb ik toen maar de 7390 weer in dienst genomen voor Dect met de 7581 voor bonding. Zijn die problemen nu opgelost en kan ik de 7390 weer met een gerust hart uitfaseren en terug naar de 8581 voor DECT mer de A400?

Ook had ik grote problemen met IPv6 routering: mijn netwerk is beveiligd met een Pfsense HA cluster (met CARP). Routering met static routes was niet mogelijk. Werkt dat nu goed, of zitten er nog steeds rare AVM beperkingen in de IPv6 routering (als alleen als je direct aan de lan-kant van de FB hing kon je routeren (en dan alleen via MAC address based link local address als ik het me goed herinner)en dan alleen nog maar met prefix delegation. Dat werkte dus niet met Pfsense/Carp om dat de downstream router dus niet via het link local adress op MAC kan worden gevonden omdat dat afhangt van de actieve Pfsense). Zijn die rare beperkingen nu opgelost? Met de beperking van prefix delegation zou ik nog kunnen leven als ik tenminste een /56 naar pfsense kan krijgen. Static routing van mijn hele /48 zou ideaal zijn.

Als modem werkt de 7581 perfect, maar ik heb nu dus een externe router die alleen PPOE doet en die rare routerings problemen voor IPv6 oplost (met de 7581 ingsteld voor externe PPOE support).

Als de rare beperkingen nu opgelost zijn kan ik mijn netwerk een stuk versimpelen door het verwijderen van de hacks voor DECT en routing. Is er iemand die me wat feedback kan geven over de huidige status?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7581 vragen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
7581 naar 7583 Fritzbox : 2 04 okt 2020
7581 en airport extreme/time capsule Fritzbox : 1 22 sep 2020
Advertentie