obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
portforwarding blocked
JohnSch
Ik heb internet van xs4all met een fritzbox. Aan Fritz hangen een paar Raspberry Pi's met een aantal functies (domotica, zonnepanelen, Pi-hole). Via portforwarding kan ik deze apparaten bereiken (dit werkt al zeker 8 jaar). Via domoticz kan ik vanaf mijn vakantieadres wat zaken regelen als ik daar behoeften aan heb. Dat werkt prima via wifi, maakt niet uit welk wifi netwerk ik gebruik. Sinds ik een paar maanden geleden ben overgestapt van Vodafone naar KPN werkt dit echter niet meer via het mobiele netwerk. KPN geeft tot op heden nog geen reactie, dus ik kom maar even hier uithuilen. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Voor de duidelijkheid; via het KPN mobiele netwerk krijg ik de volgende foutmelding
“ERR-Address-unreachable”.

Ik benader e.e.a. via <ext-IP-Adres>-poortnr

Aanvulling:
Een overzichtje:

Telefoon via wifi thuis > OK
Telefoon via Wifi vriend/camping/openbaar netwerk > OK
Telefoon (kort geleden via Vodafone mobiel netwerk) >OK
Bovenstaande werkt ook met betaalde VPN via router (behalve natuurlijk op camping en openbaar netwerk), want daar heb ik geen eigen router.
Voor de duidelijkheid, bovenstaande werkte dus ook als ik in het bos liep (via mijn Vodafone mobiele netwerk)
Alles hierboven geldt ook voor tablet/PC/Laptop


En dan neem ik een mobiel abonnement bij KPN en plots werkt het niet meer als ik niet op een willekeurig Wifi netwerk ben aangesloten.

Ook als ik mijn telefoon als hotspot gebruik werkt het niet meer. Ben ik “gekke Henkie” als ik constateer dat het probleem in het KPN mobiele netwerk moet worden gezocht?

Zojuist heb ik een vodafone Sim in mijn telefoon gezet; HET WERKT!!, Nou KPN, leg eens uit.
Gewijzigd door JohnSch op 28 juli 2020, 12:28
 
sciurius
Benader je je systemen via DNS?
Via IP nummer zou het altijd moeten werken.
Tenzij KPN toegang tot bepaalde poorten weigert...?

Leve de VPN.
 
JohnSch
@scurius
Zie oorspronkelijke (aangepaste) vraagstelling voor aanvullende info.
 
JohnSch
Het heeft wat tijd gekost, maar het is gelukt. Even in staccato:

Het maakt nogal wat verschil welke medewerker je treft bij KPN
Uiteindelijk na een paar uur telefoneren en Forum bezoek etc op het volgende terechtgekomen:

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/port-forwarding-4g-447101

KPN biedt port forwarding niet standaard aan particuliere klanten, dan zit er een firewall tussen.
Ik heb mijn APN ingesteld op “advancedinternet” en nu werkt het!!
Hoera, hoera, hoera.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portforwarding blocked', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met portforwarding Edge Xsfp router XS4ALL met eigen modem/router : 1 20 jun 2020
FRITZBOX 5490 portforwarding werkt niet Instelling problemen : 7 24 jul 2018
Portforwarding 7490 Algemeen : 1 01 dec 2017
Advertentie