obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
V-mail via E-mail
sciurius
Zoals velen ben ik overgezet van XS4All naar KPN infrastructuur.

Bij XS4All kon ik voice mail ('vaste' telefoon) via e-mail laten versturen.

Weet iemand hoe ik dat bij KPN moet doen?
 
lsluijter
Voicemail (inclusief email) kun je (nog steeds) op de Fritzbox zelf instellen. Niet nodig om daarvoor de KPN voicemail te gebruiken.
Loek S
 
sciurius
Dank, maar dat was de vraag niet.

Ik heb (een deel van) de voicemail met opzet niet op de Fritz, omdat ik ook 'bereikbaar' wil zijn als mijn internet of Fritz eruit ligt. Mensen krijgen een bericht en spreken wat in.
Deze voicemail werd dan via e-mail naar mij verstuurd.
 
bring

sciurius schreef:


Bij XS4All kon ik voice mail ('vaste' telefoon) via e-mail laten versturen.

Weet iemand hoe ik dat bij KPN moet doen?


Dat kan na de overzetting niet meer
 
minne
Dat kan nog steeds. Ook als je al overgezet bent naar KPN, kun je bij XS4ALL nog inloggen op VoIP Selfcare en dan Instellingen - Voicemail kiezen.
 
sciurius
Je kunt nog steeds op het VoIP Selfcare inloggen en van alles bekijken en instellen. Alleen zijn alle gesprekken en voice mails van vóór de omzetting... geen enkele daarna.
 
minne
Je vraag ging over voice-mail via e-mail laten versturen. Dat kun je dus nog steeds instellen bij VoIP Selfcare. En dat werkt nog steeds.

Het beluisteren kan daar blijkbaar niet meer. Ik heb dat ook niet gevonden bij MijnKPN.

Je kunt wel bellen naar 0842 333 vanaf je eigen telefoon.
Zie https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm

Misschien kun je die vraag stellen op het KPN forum.
 
sciurius

minne schreef:

Je vraag ging over voice-mail via e-mail laten versturen. Dat kun je dus nog steeds instellen bij VoIP Selfcare. En dat werkt nog steeds.

Als ik nu naar mijn vaste nummer bel en een boodschap inspreek, krijg ik géén e-mail. In het VoIP Selfcare wordt ook geen oproep geregistreerd. Dus wat bedoel je met "dat werkt nog steeds"?
 
minne

sciurius schreef:

minne post=13071

Je vraag ging over voice-mail via e-mail laten versturen. Dat kun je dus nog steeds instellen bij VoIP Selfcare. En dat werkt nog steeds.

Als ik nu naar mijn vaste nummer bel en een boodschap inspreek, krijg ik géén e-mail. In het VoIP Selfcare wordt ook geen oproep geregistreerd. Dus wat bedoel je met "dat werkt nog steeds"?


Ik bedoel daarmee dat ik naar mijn vaste nummer bel en een boodschap inspreek, ik wél een email krijg.

Misschien helpt dit:
Aanmelden bij MijnXS4ALL,
VoIP Selfcare en zet je e-mail adres bij Instellingen-Voicemail

Aanmelden bij MijnKPN klik op Producten, XS4ALL, vervolgens klik op Informatie & Instellingen, klik op Vaste telefoon en selecteer bij “Waarnaar wilt u doorschakelen?” de optie Naar een gekozen nummer en vul 1233 in voor het telefoon nummer.

Dit lijken mij de relevante instellingen.
Gewijzigd door minne op 12 mei 2022, 20:10
 
sciurius

minne schreef:

Ik bedoel daarmee dat ik naar mijn vaste nummer bel en een boodschap inspreek, ik wél een email krijg.

Heel interessant...

Quote

Misschien helpt dit:
Aanmelden bij MijnXS4ALL,
VoIP Selfcare en zet je e-mail adres bij Instellingen-Voicemail

Dit staat al sinds jaar en dag zo ingesteld.

Quote

Aanmelden bij MijnKPN klik op Producten, XS4ALL, vervolgens klik op Informatie & Instellingen, klik op Vaste telefoon en selecteer bij “Waarnaar wilt u doorschakelen?” de optie Naar een gekozen nummer en vul 1233 in voor het telefoon nummer.

Zo staat het bij mij ook ingesteld.

Mysterieus... Als jij kijkt in MijnXS4All VoIP Selfcare, Recente gesprekken, zie je dan recente gesprekken? Bij mij staan alleen gesprekken tot de dag voor de omzetting naar KPN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V-mail via E-mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
foutmelding 552 5.2.0 bij doorzenden mail Algemeen : 3 27 jul 2021
E-mail vertraging Klacht over XS4ALL : 3 13 mei 2020
kan geen mail meer verzenden Algemeen : 2 02 dec 2019
E-mail is niet prive. Algemeen : 4 30 jul 2019
mail timeout gmail Klacht over XS4ALL : 9 21 apr 2019
Advertentie