obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
mail timeout gmail
tmp_t1
Ik kreeg van de week een mail retour, die ik vorige week gestuurd heb aan twee gmail adressen.

De melding was:
Timeout trying to deliver message

The message could not be delivered after 45 attempts. At the most recent attempt the mail server at alt4.gmail-smtp-in.l.google.com [108.177.104.27] said:

<<< 421-4.7.0 [194.109.24.31 15] The SPF record of the sending domain has one 421-4.7.0 or more suspicious entries. To protect our users from spam, mail sent 421-4.7.0 from your IP address has been temporarily rate limited. Please visit 421-4.7.0 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 421 4.7.0 information. o79si8226535ota.275 - gsmtp

Mail is gewoon verzonden via smtp.xs4all.nl
Wat is er mis met mijn (of xs4all's?) SPF record? (Mijn domein is een demon.nl subdomein)

En waarom heb ik niet eerder een waarschuwing van xs4all mailserver gehad dat de mail nog niet afgeleverd is? Meeste servers sturen een melding als na een aantal uren afleveren niet is gelukt.

W.
 
Marcel
Het een van de servers van Xs4all en die wordt door velen gebruikt. Nu worden die nog wel eens aangemerkt als spam verspeiders.
Nu zit er tijdelijk een begrenzing aan de zijde van Google.
Had een ander load balancer bij Xs4all getroffen dan was de e-mail wel direct verwerkt.
 
tmp_t1
Het lijkt erop dat mijn demoin.nl subdomein geen spf record heeft.
Dat vindt gmail niet leuk.
Ben bang dat ik daarvoor de helpdesk moet contacten. Eens kijken of ze dat gaan begrijpen...

Waarom meldt de xs4all mailserver niet dat de mail nog niet afgeleverd is? Dat is toch wel een goed gebruik...
 
Marcel
Bevestiging van niet afleveren kan wel eens twee weken duren en wil je het sneller weten dan vraag om bewijs van afleveren dan krijg je bericht zodra de mail server aan de andere kant de mail accepteert.

Je weet dan sneller dat jouw e-mail niet geaccepteerd omdat je nog geen bevestiging hebt ontvangen.
 
Gieter
Ik zet in Thunderbird soms vinkje Afleverringsnotificatie aan.
Zolang die er nog niet is, weet je dat er iets mis is.

Een tip die ik ooit eens kreeg, stuur nooit puur html maar html+platte tekst.
Dat komt op veel plekken beter door de filters.
 
tmp_t1
Ik stuur nooit (puur) html mails.
Liefst gewoon plain text. Voldoet meestal prima.

De mail notificaties waar jullie het over hebben zijn gebruikers afhankelijk.
Ik wil niet weten wanneer hij een keer zijn mailbox leest.
Maar als er een tijdelijk probleem met een mail is en die gedurende langere tijd niet afgeleverd kan worden is het wel netjes als de server dat even meldt.
 
Gieter

Quote

tmp_t1 schreef:
De mail notificaties waar jullie het over hebben zijn gebruikers afhankelijk. .


Je verwisselt Leesbevestiging en Afleverstatusnotificatie.
De laatste is puur een rapport van de server die de mail verstuurt.
Heb er vandaag even mee getest. Heb zo het vermoeden dat het uitgezet is i.v.m. de AVG.
 
tmp_t1
Inmiddels hebben *.demon.nl domeinen een spf record.
Hopelijk helpt dit.
 
tmp_t1
Helaas was dit toch niet afdoende.
Vandaag weer een mail terug, die ik maandag al verzonden had (en in de tussentijd geen enkele melding dat de mail nog niet afgeleverd is)

Zelfde melding:
<<< 421-4.7.0 [194.109.24.11 15] The SPF record of the sending domain has one 421-4.7.0 or more suspicious entries. To protect our users from spam, mail sent 421-4.7.0 from your IP address has been temporarily rate limited. Please visit 421-4.7.0 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 421 4.7.0 information. a5si2154808ede.267 - gsmtp
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail timeout gmail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V-mail via E-mail Algemeen : 20 20 aug 2022
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
foutmelding 552 5.2.0 bij doorzenden mail Algemeen : 3 27 jul 2021
E-mail vertraging Klacht over XS4ALL : 3 13 mei 2020
kan geen mail meer verzenden Algemeen : 2 02 dec 2019
Advertentie