obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
V-mail via E-mail
minne

sciurius schreef:



Mysterieus... Als jij kijkt in MijnXS4All VoIP Selfcare, Recente gesprekken, zie je dan recente gesprekken? Bij mij staan alleen gesprekken tot de dag voor de omzetting naar KPN.


Bij mij ook geen nieuwe gesprekken. Ook alleen de gesprekken tot voor de omzetting.

Het is inderdaad merkwaardig. Ik zoek nog wel even verder of er nog andere relevante instellingen zijn. Hoewel het bij mij goed gaat, ben ik toch wel nieuwsgierig naar de oplossing.
 
minne
Ik heb het gevonden.

De instelling bij XS4ALL is niet meer relevant. Je moet het bij KPN instellen. Alleen dat kan niet in de browser, maar moet met de KPNApp:
open de MijnKPN App > Vast Bellen > Telefooninstellingen > Voicemail naar mail.

Ik heb na de omzetting van alles met de KPN instelling gedaan en dit dan ook. Was me even ontschoten (Tis de leeftijd....)
 
sciurius
Aha.

De KPNApp geïnstalleerd, ingelogged en naar Vast Bellen > Telefooninstellingen, maar daar staat Voicemail naar mail al ingesteld, met het juiste mail adres...
Even uitgezet en weer aangezet. Testje gedaan.

Nog steeds geen mail.

Mijn doorschakelen staat "naar voicemail" na 4x overgaan. Jij had het over "nummer" en dan 1233. Klopt dat?
 
sciurius
Als ik mezelf bel (vanaf mobiel bv) en iets inspreek op de voicemail, wordt ik na het ophangen wel meteen weer gebeld op de vaste lijn door 1233. Is dat bij jou ook?
 
minne

sciurius schreef:

Als ik mezelf bel (vanaf mobiel bv) en iets inspreek op de voicemail, wordt ik na het ophangen wel meteen weer gebeld op de vaste lijn door 1233. Is dat bij jou ook?


Niet helemaal. 1233 staat wel ingevuld bij de instellingen in MijnKPN - Waarnaar wilt u doorschakelen? in de browser.
Je hebt daar drie opties die ik alle drie even heb getest door te bellen vanaf mijn mobiel naar het vaste nummer
1 Niet doorschakelen. Na een aantal maal overgaan wordt er overgeschakeld naar de voicemail van mijn DECT telefoon. Ik krijg dan geen e-mail
2 Naar Voicemail. Ik wordt dan direct doorgeschakeld naar voicemail KPN en krijg wel een e-mail
2 Naar een gekozen nummer. Hier staat 1233. Na een aantal maal overgaan, wordt ik doorgeschakeld naar voicemail KPN). Ik krijg een e-mail én ik wordt direct gebeld door 0842333 (het nummer wat ik moet bellen om de VM af te luisteren. Op mijn vaste telefoonscherm staat nu "Nwe voicemail" Dit had ik bij XS4ALL nooit en wil ik nu eigenlijk ook niet. Hoe dit komt, geen idee. Ik zal dit eens vragen in het KPN forum.
 
sciurius
Je kunt instellen in MijnKPN (in de browser) en in de MijnKPNapp. Ik vraag me af in hoeverre deze elkaar in de wielen rijden.

Mijn browser staat op doorschakelen naar 1233 na 4x. Als ik hier instael Voicemail, kom ik meteen in de voicemail. Dus weer 1233 na 4x van gemaakt.

Mijn app staat op doorschakelen naar voicemail na 4x, en voicemail naar email.
 
minne
Ik heb dezelfde instellingen en krijg wel voicemail naar email.

Ik heb op dit moment geen idee welke instelling dan nog meer relevant is.

Ik kijk er nog wel even naar, maar voorlopig moet ik het antwoord schuldig blijven, Sorry.

Misschien kun je het vragen op het KPN forum.
 
sciurius
Ok, Wat is het KPN forum?
 
minne
forum.kpn.com
 
sciurius
Na de situatie op het forum goed uit te hebben gelegd werd er heel serieus op gereageerd. Eerst met workarounds en nu schijnt het zelfs helemaal weer goed te werken.
64uXQXkmPlC0rLDC2KZnfGwg
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V-mail via E-mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
foutmelding 552 5.2.0 bij doorzenden mail Algemeen : 3 27 jul 2021
E-mail vertraging Klacht over XS4ALL : 3 13 mei 2020
kan geen mail meer verzenden Algemeen : 2 02 dec 2019
E-mail is niet prive. Algemeen : 4 30 jul 2019
mail timeout gmail Klacht over XS4ALL : 9 21 apr 2019
Advertentie