obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Televisie van XS4ALL introductie
CMolenaar
Het ligt ook aan de capaciteit in/tot de centrale en wijkkast van KPN, maar xs4all had dit moeten checken voordat ze blindelings contracten afsluiten op locaties waar dit helemaal niet haalbaar is.
Kpn monteur gaf zelf ook aan dat vanuit kpn ze voor bijvoorbeeld mijn locatie dit niet eens aanbieden ivm capaciteit. Xs4all had dit beter moeten borgen.
 
Eric-Jan H te A

Quote

CMolenaar schreef:
~~
Kpn monteur gaf zelf ook aan dat vanuit kpn ze voor bijvoorbeeld mijn locatie dit niet eens aanbieden ivm capaciteit. Xs4all had dit beter moeten borgen.


Xs4all == KPN == Xs4all.

Het heeft 1 jaar geduurd maar nu beginnen ze op gelijk niveau te komen. Helaas niet de goede kant uit.

Gisteren was Ad Scheepbouwer bij P&W. Had een leuke opmerking over Xs4all. Dat ze het toch zoveel enthousiaster deden dan de KPNers. Maar dat de KPN het nu zo zou gaan inrichten als bij Xs4all. Krijg de indruk dat het precies andersom gaat.

Money first. En dan pas vrouwen en kinderen

Vanochtend overgezet naar "Snel internet" van Online.nl. Precies op de datum die ze hadden beloofd. Even snel het modem van Online er tussengeprutst en mijn ip-instelingen terug getweaked vanaf die afwijkende ip-range van de Fritzbox (192.168.178.xxx) naar de meer standaard range van de Thomson (192.168.1.xxx). Snelheid is beduidend minder dan bij Xs4all (Volgens Speedtest up 10Mbps / down 0,6 Mbps en erg wisselend). Maar Xs4all was dan ook al over op VDSL.

Ga denk ik wel weer de Fritzbox er tussenzetten. Althans ik denk dat dat kan. Ik gebruik toch geen telefoon van Online. De Thomson van Online.nl is helemaal dichtgespijkerd. Las op het internet dat wat studenten de Thomson al met een soldeerbout te lijf zijn gegaan om hem te hacken.

Ok. Was mijn laatste bijdrage hier. Ga nu over naar "http://online.gebruikers.eu/". Ik blijf het toch eeuwig zonde vinden. Hoop in de toekomst weer een reden te vinden om naar Xs4all terug te willen gaan.
 
decbbe9015

Quote

petravisser schreef:
Ben sinds woensdagochtend de ongelukkige bezitter van het tv pakket via xs4all. Al 5 dagen niets anders
dan ellende. Gemiddeld elke 10 minuten valt het beeld stil. contact opgenomen met xs4all want ik wilde
er gelijk weer vanaf maar dat ging niet zomaar!!! Volgens xs4all moet het modem wennen (????)
we zijn inmiddels 5 dagen verder maar er is nog helemaal niets veranderd. Met dit wanproduct zit
xs4all toch echt fout. Ik heb al jaren internet via xs4all maar dit gaat klanten kosten. Ik ben in elk geval
behoorlijk pissig.


Er moet inderdaad wel iets gebeuren als"wennen"; omdat IPTV ook bandbreedte kost wordt er softwarematig eerst geëxperimenteerd met je verbinding in de eerste dagen dat je TV hebt (gemiddeld 10 dagen volgens de helpdesk). Daarbij heb je een aantal dagen een langzamere internetverbinding die dan stapsgewijs wordt verhoogd, tot de snelste verbinding is gevonden binnen je abonnement die stabiel is. Ik zou verwachten dat je beeld dan niet alleen haperend gaat, maar je internet ook langzamer is.
Zelfs als het na 10 dagen nog niet klaar is zou het in ieder geval minder erg moeten zijn, zo niet kan alleen de helpdesk je helpen.
 
BorSpil
Waarschuw vrienden en bekende geen TV van XS4All te nemen!!!
Je weet namelijk niet wat je krijgt, maar zit daar dan wel een jaar aan vast.
De informatie op de site van XS4All wordt bewust heel vaag gehouden. Dat heeft een juridische achtergrond; ze hebben je immers nooit iets beloofd!
Ik krijg bij klantenservice te horen dat ik volgend jaar april pas van TV van XS4All af kan, hoewel ik dacht dat ik een beter product kreeg dan via Ziggo. Zo dacht ik dat ik een programma kon kijken, terwijl ik een ander kanaal opneem. Niet dus. Zo dacht ik dat ik programma's kon terugkijken via Programma Gemist. Niet dus, of zeer beperkt.
Als ik pas over een jaar van TV van XS4All af kan gaat niet alleen TV eruit, maar alles van deze provider. En wat mij betreft is XS4All voor het laatst uitgeroepen tot beste provider van het jaar!!

NB: sommige klanten kunnen wel een programma kijken terwijl ze een ander programma opnemen. Dit lijkt echter willekeurig. Ik heb genoeg bandbreedte (15,5 Mbits/sec) en een standaard pakket, dus geen HD. Zoals ik dus zeg, je weet van tevoren niet wat je krijgt, maar opzeggen kan pas na een jaar...
 
Ralph van der Vliet
Ook hier sinds een week of 4 de bezitter van internet TV van XS4all. Klant van Xs4all sinds 1997 en tot een maand geleden geen problemen, en tevreden met de service.

Disconnectie is nu ook aan de orde van de dag. Geen TV geen telefoon en geen internet. Vorige week donderdag klacht ingediend, met het verzoek de boel weer op te heffen, en terug te brengen naar de situatie voor 4 weken geleden. Hedenorchtend reactie ontvangen van XS4all:

Hartelijk dank voor uw bericht.

U ervaart een symptoom welke een van de mogelijke gevolgen zijn van een
probleem welke ons bekend is.

XS4ALL levert internet via het netwerk van Bitstream, onderdeel van KPN
telecom. Om iTV te leveren moeten klanten op een type centrale
aangesloten zijn, de ISAM centrale. Men gebruikt in deze centrales
verschillende kaarten waaronder de NVLT-C met een chipset van Ikanos.

Deze chipset bevat een fout. Wanneer deze tracht te communiceren
middels de ADSL2+ standaard op de ADSL (1) frequentie is de impedantie
niet optimaal. Zodoende valt de lijn uit. Dit interpreteert DLM als een
instabiele lijn waardoor deze niet een hoger profiel aanneemt. DLM kan
helaas niet manueel aangepast worden.

Men weet hier al enige tijd een oplossing voor maar deze is voordat wij
iTV gingen leveren niet gecommuniceerd. Om deze reden zijn wij nu met
hoge spoed een aanpassing aan het maken in de Firmware van onze modems
die ervoor moet zorgen dat het modem rekening houdt met deze
tekortkoming.

Deze firmware is inmiddels beschikbaar maar moet in samenwerking met
onze helpdesk geinstalleerd worden. Om deze reden verzoek ik u dringend
telefonisch contact met ons op te nemen.

Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.

*********************
Tamelijk slordig dat je dit eerst moet ondervinden. Ik had een van XS4all een wat proactievere houding verwacht. Iemand ervaring met deze firmware update?
 
Knijpertje
ISAM centrale NVLT-C met een chipset van Ikanos DLM ADSL2+ standaard op de ADSL (1) frequentie is de impedantie niet optimaal

Alleen dat taalgebruik al ......Bij mij scoren ze een dikke onvoldoende met hun iTV en dit antwoord.
 
timepieces
Precies op de dag dat IP-TV werd geactiveerd (niet aangesloten) knalde mijn interenetverbinding eruit. Oorzaak zou bij KPN liggen, weekendje ertussen dus 5 dagen zonder internet...... Al sinds 1997 bij xs4all maar sinds KPN zich ermee bemoeit.... en dan die reclame, internet als internet het niet doet. Hoezo NIET DOET????? Meer dan tien jaar probleemloos internet via xs4all, gaan ze vervolgens een probleem creëren om een nieuwe dienst aan te smeren???? €10 per maand voor een service voor het geval ze niet kunnen leveren wat ze jaren probleemloos hebben kunnen leveren.
IP-TV bevriest ieder uur wel een paar seconden....maar neem dat voorlopig nog voor lief gezien de handige opnamefunctie, uitzending gemist en de videotheek, neem aan dat ze wel wat gaan doen aan dat bevriezende beeld?
Momenteel helemaal geen IP-TV, F12 foutmelding dat de ontvanger geen IP adres krijgt door fout in netwerk of modem..........ik me een ongeluk zoeken in dat suffe boekje voor leken, niks zinnigs te vinden over de juiste instellingen voor IP-TV in de modem/router. Zeer irritant. Xs4all helpdesk gebeld, is een landelijke storing, oorzaak????? KPN NATUURLIJK!!!!!!

Hoop dat er snel een weldoener komt die xs4all overrneemt van KPN, die gaat investeren in het bedrijf en niet bezuinigen, iemand met een visie, iemand die zinnige diensten bedenkt en de klanten geen 'pleisters' aansmeert (lees dongels) omdat het moederbedrijf de kwaliteit het bedrijf nu eenmaal langzaam om zeep probeert te helpen. KPN BEDANKT!!!!!

Nog een tip voor XS4ALL, zet dat storingen en nieuwsbord weer links bovenaan op de klantenwebsite.
Zeker weer een of andere reclame/marketingsukkel die bedacht heeft dat storingen een negatief woord is en dat dat dan niet pontificaal op de website mag staan.
DAT MAG EN KAN WEL als je de beste provider bent, dat kan je zelfs in een reclame uiting gebruiken.

Dat tabje 'Voor Klanten' kunnen ze momenteel beter 'Reclame' of 'Spam' noemen......al die rommel die ze je aanbieden, aaaaaaaaaaaaah.

Je hebt toch een vaste aansluiting omdat dat geen of nauwelijks verstoringen geeft toch?????

Dus waarom zo trots een suffe dongel aanprijzen die extra geld kost, geef dat ding er gratis bij, dat is pas service.
En digitenne er ook gelijk bij, want die ip-tv daar is ook te vaak wat mis mee.

XS4ALL gaat steeds verder dalen in de consumentenbond providermonitor, ik zit namelijk in het panel en ik geef alles precies door zoals het zit.

Binnenkort toch maar eens naar Zeeland verhuizen voor Zeelandnet..........daar zijn de huizen bovendien ook nog een beetje betaalbaar, een zogenaamde WIN-WIN situatie dus ;-)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 15 2011 13:47:47:

Quote

harrynot schreef:

....."zappen gaat snel, gratis Motorola1963"
--
harrynot


Ik heb ook een Motorola 1963 maar dat zappen gaat toch echt tragisch langzaam hoor. Ziggo i.c.m. Humax ging een stuk sneller. Af en toe verlang ik terug naar analoge tv met snel zappen......maar die snelheid is helaas technisch niet meer haalbaar.
Gewijzigd door timepieces op 15 juni 2011, 13:47
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Televisie van XS4ALL introductie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Afbouw XS4ALL Algemeen : 2 15 feb 2020
Einde XS4ALL? Algemeen : 537 15 feb 2020
Blog XS4ALL over XS4ALL, KPN en Freedom Internet: alternatieve antwoorden Algemeen : 2 20 nov 2019
Fritz!Box 7590 Nederlands Xs4all Fritzbox : 26 06 nov 2019
Kan xs4all emailhosting doen voor mijn eigen domein Algemeen : 4 23 jun 2019