obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je ervaringen en problemen met de gratis beveiligingssoftware van XS4ALL
 Onderwerp afdrukken
F-Secure- Remote desktop met VPN
wilah
Weet iemand de instellingen die je moet aanpassen om het mogelijk te maken een VPN verbinding te maken (Standaard windows XP) om met een extern bureaublad op een bedrijfsnetwerk te werken?

Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me alleen om de VPN verbindign te starten wanneer ik F-Secure uitschakel.
Dit kan niet de bedoeling zijn.

(De helpdesk van F-Secure laat ook niet van zich horen)
 
urtf
Heb zojuist remote desktop op XP sp3 aan de praat gekregen door het volgende te doen:

1) Ga naar settings, network connections, firewall, tab "rules" (ik heb F-secure dus in de Engelstalige versie geinstalleerd)
2) Voeg een "rule" toe (dmv de "add" knop). Je krijgt dan een wizzard popup die in 5 stappen een firewall regel kan toevoegen. Mijn instellingen:
stap 1: "allow" en een naam (vrije tekst, bijv Remote desktop)
stap 2: heb ik "custom" genomen en IP-adressen ingevuld, zodat alleen bepaalde PC's verbinding kunnen maken
stap 3: vink aan "RDP / Remote Desktop Protocol" en toggle vervolgens in de kolom "direction" op het middelste symbool de richting (inkomend, uitgaand of beide)
stap 4: naar keuze loggen ja/nee en popup ja/nee
stap 5: geen handelingen (overzichtje)

Afronden en klaar ben je
 
wilah
Bedankt urtf voor deze info. Dit had ik aanvankelijk oo geprobeerd, maar het ging al mis tijdens het maken van de vpn verbinding. Verbinding opzetten leek te werken, maar verificatie van gebruiker en wachtwoord bleef hangen. Ik heb e.e.a. nu aan de gang gekregen, echter niet zoals het hoort. Heb, inderdaad zoals je schrijft, een regel aangemaakt, en in stap 2 'voor alle netwerken' gekozen, en in stap 3 voor heel veel opties gekozen. Nu ga ik een voor een de opties uitvinken en kijken wanneer het fout gaat.
Verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik kan weer werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'F-Secure- Remote desktop met VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
F-Secure Banking Protection banner beveiligingssoftware : 5 08 feb 2021
Traag updaten F-Secure SAFE beveiligingssoftware : 1 26 dec 2020
the remote connection was not made VPN Fritzbox : 6 13 okt 2020
F-Secure & Microsoft Edge Chromium beveiligingssoftware : 3 19 mrt 2020
Samsung tablet crash na F-secure installatie Wat ontbreekt er op dit forum? : 8 08 aug 2019
Advertentie