obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van XS4ALL, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc. Glas Basis 50Mb of Glas Extra 100Mb met Bellen en of Televisie.
 Onderwerp afdrukken
snelheid en testmethode
jetje
Ik ben toch wel benieuwd naar het verhaal over de upload snelheden van glasvezel
Glas wordt aan de man gebracht dat het beter is als kabel.
Met name de upload snelheid is beter, want deze is synchroon oftewel je download snelheid is gelijk aan je upload snelheid.
Mijn constatering is echter dat ik eigenlijk niemand zie die een 1:1 verhouding heeft. Is dit juist? Of is dit alleen bij de Glas 100 het geval?

ik heb een bekabeld cat6 netwerk (door installatie bedrijf laten installeren en getest!), de pc heeft 64bit windows 7 ultimate, met alle updates. De standaard glas Fritz modem is meegeleverd. Snelheid is getest met de firewall uit!

Glas 100
1998235895

Ik lees veel over het feit dat snelheidstesten niet accuraat zijn, maar op dezelfde server test ik ook mijn oude Ziggo (die ik nog niet opgezegd heb.) en die haalt wel zijn beloofde snelheid. (120Mb down en 10 up)
Ziggo
1998231898

Wat is de meest accurate test site voor hoge snelheid glasvezel? Of hoe testen jullie het?
Wat zijn jullie glasvezel snelheden? En wat voor een abbonement heb je afgesloten.

Groet,
Jetje
 
decbbe9015
Je zult zelden of nooit een 100Mbps upload zien in een speedtest. Dat is niet omdat dit niet "gehaald" wordt, maar omdat speedtest-servers hier gewoon niet op berekend zijn. Je kunt dit eigenlijk alleen testen door te ftp'en naar een eigen server met een 100Mbps connectie.
 
bvanes
De snelheid is ook erg afhankelijk van de servers waar je met speedtest tegen test.
Hier de resultaten van een glas 50/50 abonnement in Hoofddorp.

Zie het attachment voor de verschillende servers.
En waar je ook rekening mee moet houden is dat Ziggo soms sneller bij een bepaalde server is en XS4ALL weer sneller bij een andere.
Dat heeft te maken waar je provider je aan het grotere internet aangesloten heeft.

Grappig ook te zien dat bij een 50/50 abonnement de uploadsnelheid bij bijna alle servers sneller is dan 72 Mb/s.
En bij de meeste voor download in de buurt van 50 Mbps zit of iets lager, maar dat die bij één server in Rotterdam (QWEB ) wel een downloadsnelheid heeft van meer dan 92 Mbps!! en dat voor een 50 Mbps abonnement!!
De andere server in Rotterdam (Luna) heeft weer erg slechte cijfers.

Je moet dus met speedtest meerdere servers uitproberen om een algemeen gevoel te krijgen over je aansluitsnelheid.
bvanes voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
decbbe9015
Ja dat was ik nog vergeten, soms krijg je absurde resultaten omdat het test-interval ook te kort is. Kortom, speedtestwebsites zijn qua upload nog betekenislozer dan die voor download.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid en testmethode', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Internet Plus 200 Mbit/s download / 20 Mbit/s upload Uw maximale snelheid: 104 Mbit/s download / 20 XS4ALL met eigen modem/router : 8 23 feb 2019
snelheid modem Snelheid : 2 17 aug 2018
FB7490 en WLAN snelheid Instelling problemen : 6 10 mrt 2018
Mobiel internet storing snelheid XS4ALL Mobiel Internet Go, Start, Lite en Basic : 2 16 jun 2017
Advertentie