obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
FB7490 en WLAN snelheid
mgjb
Ik heb een 7490 en glasvezel met daarop bekabeld alarminstallatie en twee PCs. Via WLAN twee ipads, iphone, squeezeboxradio en een chromecast. Op fon1 is een DECT antwoord apparaat aangesloten dat enkele gigaset telefoons aanstuurt. Voicemail op de 7490 start na 25 sec. DECT van de FB niet in gebruik.
Internet+ bellen smart.
Werkt allemaal perfect.
De snelheid op mijn iPad is ook ca 80/80 up/down. Alleen daalt die snelheid na ca 10-20 min tot de helft en dat blijft zo als ik niks doe. Switchen naar ‘guest’ of vliegtuig modus aan en weer uit en hij doet weer 80/80.
Ik heb geen buren en geen signalen van een andere FB. Meet steeds op dezelfde plek. Gebeurt ook als ik via chromecast naar netflix kijk.
Eigenlijk heb ik er geen last van want 37mbs is voldoende snel maar ik wil begrijpen wat er gebeurt. Kan geen eco mode vinden of zoiets.
Iemand een tip?
 
richard01
Dat kan echt van alles zijn. Lees de onderstaande links eens door.
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...bandwidth/
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...werkt-het/
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...apaciteit/
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...50-Mbit-s/
en zet de 2.4 GHz op 802.11n+g bij de optie Radio Channel mits je geen oude apparaten hebt.
WiFi is van heel veel factoren afhankelijk en is eigenlijk altijd maatwerk als je een snel netwerk wilt. Zelf puzzelen dus.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
mgjb
Bedankt voor de tips, ik zal ze een voor een afwerken en terug rapporteren!
 
mgjb
Inmiddels alles gedaan zoals beschreven in de links. Ook eens de 2.4 band vastgezet op channel 1 en later channel 6.

Maar het 'probleem' blijft bestaan. Kennelijk is het netwerk toch teveel belast op de 2.4 band. Ik heb nog even overwogen om een andere naam te geven voor SSID op de 5 band en dan bijv een ipad en de chromecast daarop te zetten maar eigenlijk heb ik besloten het er maar bij te laten zitten.

Door op mijn ipad even de wifi uit te schakelen (1 sec) en daarna weer aan brengt de snelheid altijd weer terug naar 80/80. Signaal sterkte is overal goed en er is soms alleen een uiterst zwak devolo signaal van een buurman (minstens 30 meter afstand) en een ander nog zwakker signaal van de andere buurman zichtbaar (40 m afstand). Meestal is dit signaal te zwak om op te pikken.

Het blijft toverij. Maar mijn internet werkt ondanks alles goed!

Dank voor het meedenken.
Gewijzigd door mgjb op 28 februari 2018, 13:07
 
mgjb
Inmiddels heb ik de oplossing gevonden voor mijn probleem met de 7490. Door de 2.4 Ghz en 5 Ghz band elk een andere naam te geven was het probleem verholpen. De snelheid blijft mooi constant 80/80. Wel ontstond er een ander probleem, mijn chromecast op het guest kanaal werkte niet meer. Uiteindelijk vond ik op een duitse site voor FB gebruikers de oplossing. Onder wireless - security aanvinken dat de apparaten onderling kunnen communiceren. AP isolation moet dus disabled worden.
Nu werkt alles zoals het hoort! Kost een paar uur grasduinen maar dan heb je ook wat.
 
Gondelier

Quote

mgjb schreef:

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden voor mijn probleem met de 7490. Door de 2.4 Ghz en 5 Ghz band elk een andere naam te geven was het probleem verholpen. De snelheid blijft mooi constant 80/80. Wel ontstond er een ander probleem, mijn chromecast op het guest kanaal werkte niet meer. Uiteindelijk vond ik op een duitse site voor FB gebruikers de oplossing. Onder wireless - security aanvinken dat de apparaten onderling kunnen communiceren. AP isolation moet dus disabled worden.
Nu werkt alles zoals het hoort! Kost een paar uur grasduinen maar dan heb je ook wat.


***********

Waarom installeer je niet de laatste BETA voor de 7490 van 9-2-2018 t.w. 6.98-50796 werkt perfect ook het MESH gedeelte doet het prima. Dan kan je ook de SSID gewoon weer gelijk houden dit werkt toch prettiger.

https://en.avm.de/fritz-lab/fritz-lab-for-fritzbox-7490-and-7590/overview/
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB7490 en WLAN snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Fritz Wlan Repeater 3000 kanaal WiFi : 7 16 sep 2021
FRITZ Wlan WiFi : 2 22 mei 2021
FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater WiFi : 10 20 okt 2019
2x FB7490, 1 master, 1 slave, probleem met IPTV, geen zender beschikbaar Fritzbox : 10 28 sep 2019
Advertentie