Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Geen internetverbinding na upgrade abonnement
|
|
SPAWN |
Geplaatst op 13 December 2009, 09:22
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 13 Dec 2009 |
Begin vorige week (dinsdag 08-12-2009) heb ik een abonnements verhoging aangevraagd, van Start naar Lite hetgeen diezelfde middag nog gerealiseerd werd door XS4ALL. Toen begon de ellende, steeds werd de internet verbinding tussen de router en de isp verbroken. Alle stappen doorgenomen, instellingen handmatig ingevoerd, reset, fabriek instellingen terug gezet, kabel (2 meter) tussen de router en de KPN aansluiting vervangen, niets mocht helpen. De dag erna heb ik in de ochtend een mail gestuurd ivm deze problemen, later diezelfde dag nog 1 en pas de dag erna kwam er eindelijk eens een antwoord waarin verondersteld werd dat de kabel tussen het kpn punt en de router te lang was, op dat moment was ik in 24 uur tijd 99% down. Na uitleg over de stappen die ik reeds had ondernomen werd mij een voorstel gedaan.....6Mbit ipv 8Mbit, dit voorstel vond ik niet acceptable ivm de kosten hiervan (abonnement) en dus heb ik hun gevraagd om mij terug te zetten naar 4Mbit (Start) zonder dat ik hiervoor de 25 euro voor zou moeten betalen (downgraden) hetgeen mij wel logisch leek, tenslotte bleek het niet mogelijk te zijn om een verbinding van 8Mbit te behouden Weer diverse mails gestuurd maar hierop kwamen geen reacties meer. Vrijdags heb ik nog een mail gestuurd waarin ik mijn teleurstelling in de service heb uitgesproken (de 7de mail) en zelfs hun informeerde dat ik het contract wilde opzeggen mochten de problemen de na het weekend nog niet opgelost zijn......wederom.....geen reactie. Vandaag (zondag) heb ikzelf maar de knoop doorgehakt.....en heb mijn abonnement gewijzigd, terug naar 4Mbit (Start) en je raad het al, het werd erg snel doorgevoerd de downgrade en voila.....een werkende en stabiele internet verbinding! Deze slechte ervaring heeft mij wel doen besluiten om het lopende contract niet meer te verlengen. Kost mij dus nu wel weer 25 euro om het probleem op te lossen....erg is dit! En bedankt. |
|
|
SPAWN |
Geplaatst op 15 December 2009, 17:04
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 13 Dec 2009 |
Gisteren heb ik dan toch een antwoord van de Helpdesk gekregen: Van: XS4ALL Sander Hondius [mailto:helpdesk@xs4all.nl] Verzonden: maandag 14 december 2009 Aan: blabla Onderwerp: Re: abonnement Geachte heer/mevrouw blabla, Bedankt voor uw email. Ik zie dat uw op 8 December van Start naar Light bent gegaan. Vanaf dat moment is in de logs terug te zien dat de problemen zijn begonnen. Op 13 December bent u vervolgens weer terug naar Start gezet. Vanaf 13 December is er weer een stabiele verbinding. Een light abonnement is helaas niet leverbaar. De afstand tot de centrale is hiervoor helaas te groot. Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. -- Met Vriendelijke groet, KNIP XS4ALL Internet bv Internet: www.xs4all.nl Contact: www.xs4all.nl/contact Telefoon: 020-3987666 (particulier) / 020-3987656 (zakelijk) En vandaag heb ik hun bevestiging (brief) mogen ontvangen dat het abonnement terug naar Start is gezet.....en dat de eenmalige kosten 25 euro bedragen............ Ik snap gewoon niet dat de klant hiervan de dupe moet zijn. Gewijzigd door op 13 January 2010, 20:37 |
|
|
Access |
Geplaatst op 15 December 2009, 17:40
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Internet,TV & Bellen » FRITZ!Box 7340/7360 » Asus RT-AC87U » Erediv Live+Sport1 » Motorola VIP1963 Berichten: 307 Lid sinds: 29 Dec 2008 |
Ik vind dat die kosten terug geboekt moeten worden. Het beste kun je een aangetekende brief sturen t.a.v. de directie waarin je de situatie uiteenzet met de bevestiging van XS4ALL erbij. Vraag je kosten terug. Doe dit alles op een nette zakelijke manier. Dat werkt het best. Het liefst faxen dan heb je bewijs dat het ontvangen is. |
|
|
SPAWN |
Geplaatst op 16 December 2009, 18:21
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 13 Dec 2009 |
Bedankt voor de reactie...... Helaas ondanks dat de helpdesk heeft geschreven dat de oorzaak erin ligt dat ik te ver v/d centrale af zit moet ik toch het bedrag van de downgrade gaan betalen, zie hun antwoord: >>> "XS4ALL Internet B.V." Geachte heer blabla, Hartelijk dank voor uw bericht. Naar aanleiding van uw mail vind ik het spijtig dat u deze problemen heeft moeten ondervinden, onze excuses hiervoor. Uit uw gegevens kan ik niet opmaken dat de snelheid op uw adres niet haalbaar was. Mocht dit het geval zijn dient u contact op te nemen met de technische helpdesk, de technische helpdesk moet constateren dat de snelheid niet haalbaar is waardoor er kosteloos een downgrade word uitgevoerd. Helaas heeft u dit op eigen initiatief gedaan. Om de bovenstaande redenen het verzoek tot creditering niet honoreren. Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u. Vriendelijke groet, KNIP Klantenservice XS4ALL Internet bv Internet: www.xs4all.nl Contact : www.xs4all.nl/contact Telefoon: 020-3987666 Helaas kun je als klant hier niet zoveel tegen inbrengen ondanks dat ze dus wel hebben toegegeven dat ik te ver v/d centrale afzit voor het Lite abo. Wil je hier tegen in gaan dan zullen waarschijnlijk de kosten van deze acties het bedrag v/d downgrade overstijgen, wellicht is het hun hierom te doen en maken ze zelfs gebruik van deze wetenschap. (denk hierbij aan het laten doormeten van de kabel ivm de snelheid door KPN) Tja.....zo te zien word ik gestraft omdat ikzelf de oplossing heb aangedragen....... Helaas zit ik nog tot 10-2010 aan het contract vast, echter reken er maar op dat ik in Oktober overstap naar een andere provider alleen door dit voorval en de afhandeling ervan. Gewijzigd door op 13 January 2010, 20:38 |
|
|
Access |
Geplaatst op 16 December 2009, 18:31
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Internet,TV & Bellen » FRITZ!Box 7340/7360 » Asus RT-AC87U » Erediv Live+Sport1 » Motorola VIP1963 Berichten: 307 Lid sinds: 29 Dec 2008 |
Briefje naar de directie! Ze zijn vast in een goed humeur vanwege de riante kerstbonus.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internetverbinding na upgrade abonnement', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
xs4all geeft toe: geen stabiel internet | Klacht over XS4ALL | : 2 | 05 May 2021 |
Televisie-app geen beeld op iPad | TV Problemen | : 1 | 05 Apr 2021 |
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) | WiFi | : 4 | 29 Nov 2020 |
LAN maakt geen internetverbinding FB7581 | Fritzbox | : 2 | 29 Sep 2020 |
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten | Fritzbox | : 7 | 31 Mar 2020 |
Advertentie