obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Vreemde snelheid toestanden
PE1PQX
Even simpel gesteld: Ik had bij KPN een ADSL2+ verbinding met een analoge telefoon abbo.
Sinds 2e helft van november een XS4ALL internet + bellen 30/3 abbo.
Vandaag kwam de downstream niet eens boven de 5mbit uit!! (VDSL2)

Het probleem: het koper van KPN dat in de grond zit is gewoon rot en KPN vertikt het om de koper aan te pakken (liefst vervangen)
Hemelsbreed tussen wijkverdeler en mijn ISRA-punt: <200mtr (hemelsbreed = niet de kabel lengte, weet ik wel!!)
Hemelsbreed tussen wijkverdeler en centrale: <2km (hemelsbreed = niet de kabel lengte, weet ik wel!!)
Totale kabel lengte ongeveer 1600mtr.
Monteurs hebben wel eens aderparen verwisseld (zowel tussen centrale-wijkverdeler als wijkverdeler-ISRApunt) waarop de snelheid kort verbeterde, maat één of 2 dagen later: kelderde het weer in elkaar.

Mijn vraag: hoe kan ik KPN (eventueel via XS4ALL) bewegen om
a) de grondkabel te vervangen tussen de wijkverdeler en mijn ISRA-punt of
b) pair-bonding toe te passen?

Helaas heeft Reggefiber mij verteld dat er binnen nu en pak-em-beet een jaar nog geen glasvezel in mijn straat ligt (wanneer wel konden ze mij ook niet zeggen). Ik had ze de tip gegeven om bij het groot-onderhoud volgend jaar van onze (huur)woningen hier op mee te liften.
Overstappen naar Ziggo wil ik om persoonlijke redenen niet...
schermdump van DSL spectrum. Signaal zou mooi vlak moeten zijn maar is dit niet.
dump_zps2552ad28
 
PE1PQX
dump_zps19fdf981

En daar gaan we weer.... beneden de 5 mbit/sec. Om idioot van te worden.
 
PE1PQX
En nu geen verbinding mogelijk


(verzonden via smartfone)
 
Access
Stap anders over naar de kabel, b.v. Ziggo.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
PE1PQX

Quote

Access schreef:

Stap anders over naar de kabel, b.v. Ziggo.


Om persoonlijke redenen wil ik dat dus niet, anders had ik dat wel gedaan.
Nogmaals mijn vraag: Hoe beweeg ik KPN iets fundamenteels aan de kabel te doen?
 
Access
Sorry, bij nalezen van je eerste post heb je dat al aangegeven.

Vraag anders bij de gemeente na hoe je dit aan moet pakken.

Misschien kun je aangeven dat je afhankelijk bent van personenalarmering en dat je afhankelijk bent van een goede telefoonaansluiting. Risico is wel dat je misschien moet aantonen dat je inderdaad personenalarmering hebt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
PE1PQX
Op een manier is dat ook wel zo, maar dat hebben we zelf zo geregeld (schoonzusje met een verstandelijke beperking waarvoor we de mantelzorg doen).
Hiervoor hebben we geen aparte apparatuur voor nodig zoals een alarm-medaillon enz.
Heb al iemand van XS4ALL aan de lijn gehad en die kon aan de hand van de getoonde schermdumps al afleiden dat de grondkabel bagger is. (Duh... roep ik al een tijdje, ook bij KPN)
Hji probeert hier-en-daar aan een paar touwtjes te trekken. Zal even gaan duren helaas... weekend hé?
 
Access
Ok succes verder. 73's, PA3GHF.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
PE1PQX
Bedankt!!

73', PE1PQX
 
Access
Schoot me nog wat te binnen. Misschien kun je de aanleg van glasvezel versnellen door een initiatief te starten.

Op mijn glasvezel forum staat een oud onderwerp hierover, Glasvezel initiatief.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemde snelheid toestanden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Internet Plus 200 Mbit/s download / 20 Mbit/s upload Uw maximale snelheid: 104 Mbit/s download / 20 XS4ALL met eigen modem/router : 8 23 feb 2019
snelheid modem Snelheid : 2 17 aug 2018
FB7490 en WLAN snelheid Instelling problemen : 6 10 mrt 2018
Mobiel internet storing snelheid XS4ALL Mobiel Internet Go, Start, Lite en Basic : 2 16 jun 2017
Advertentie