obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Vreemde snelheid toestanden
PE1PQX
Helaas gaat dat hier niet lukken. Heb daarover al met Reggefiber contact gehad.
Die zeggen doodleuk dat ze er flink aan moeten verdienen voordat ze op aanleg overgaan. Een lege mantelbuis levert niets op, ook al gaat daar één glas-ader door.

En in Emmen zijn ze al bezig met de aanleg in de nieuwere wijken (Delflanden, Rietlanden en Bargeres), en Emmerhout staat nog niet in de planning helaas.
 
PE1PQX
Update: Nadat er een KPN monteur geweest is en eindelijk inzag dat de grondkabel gewoon rot is, is opnieuw de grondploeg ingeschakeld.
Na de kerstdagen is er een meneer van (ik dacht) Volker Wessels aan het werk gegaan en die heeft een kast 'herontdekt'.
Het vervelende is dat deze kast bij een schuurdeur staat van één van mijn overburen. Op zich niet heel erg spannend, maar dat de monteurs er niet 1-2-3 bij kunnen (overbuur heeft zijn tuin en dus schuur afgeschermd met een poort-deur).

De monteur wil met zijn chef met KPN in conclaaf om die kast te gaan verplaatsen naar een beter bereikbare plek.
De meneer van Volker Wessels heeft een zo optimale ader-paar opgezocht en de verbinding is nu stabiel.
Direct naar 17MB/sec down en 2MB/sec down die dag.
'Helaas' moest ik wel even wachten tot na de feestdagen voordat er verder actie ondernomen wordt, maar tot nu toe tevreden met de technische hulp van deze monteurs.

Kijk ik vandaag in mijn FritzBox zie ik het volgende: 30MB/sec down en ruim 3MB/sec up!! So far zo good!
Hier 3 dumps:

dump1_zpsd2994dab

dump2_zps3c86b364

dump3_zpsc2672902
 
PE1PQX
Tot op vandaag is er verder niets aan het koper in de grond gedaan.
3 weken terug denderde de downstream naar beneden de 10mbit/sec, terwijl ik er kort voor bijna 40mbit/sec haalde.

Over op glas zie ik de komende jaren niet gebeuren, wel dat er op de site een upgrade in de planning staat:


Wat.......................VVDSL
Planning.................Q3 2016
Betrouwbaarheid.....Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid....100 Mbit/s
iTV........................2 HD


(gehaald van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ )
Monteur 1 beweerd dat ik nooit meer dan 30mbit/sec downstream kan halen omdat het koper van voor 1968 is, monteur 2 beweerd dat het wel kan. Wat moet ik geloven?
XS4ALL wijst naar KPN omdat die de eigenaar zijn van de infrastructuur, KPN wijst terug naar XS4ALL omdat ik daar een abonnement heb. Kastje-muur-kastje-muur heb ik geen belang bij.
Knap waardeloos.... Tijd voor een grondige renovatie van de telecom-infra hier in Emmerhout.
 
PE1PQX
Update: vandaag is er een meneer van Volker-Wessel aan de deur geweest en die constateerde een brakke las in mijn kabel-deel.
Ik roep al een langere tijd dat er ergens iets niet klopt is de kabel, nu is het ook bevestigd door een grond-groep (volker-wessels)

Wat gaat er gebeuren: er wordt vanuit een STAP58 kastje een compleet nieuwe kabel naar mijn woning gelegd... De las die er nu nog tussen zit verdwijnt dan uit de lijn!!
He he.. eindelijk concrete stappen in het verbeteren van "mijn" koper naar de centrale toe.

Nu a.s. donderdag gelijk proberen te regelen dat het ISRA-punt uit de woonkamer verdwijnen kan en verhuizen naar de meterkast waar ik dan de Fritzbox neer poten kan.
Oude IS/RA punt kan dan verbouwd worden naar een RJ11 + RJ45 combi doos voor telefonie en CAT6a UTP.
Kan later mijn LAN van CAT5e naar CAT6 of CAT6a omgebouwd worden.
 
p-hulstbos
Nagenoeg zelfde kastje-muur verhaal hier.
Snelheid ingestort van 24 to 14 Mb/s en de kpn vindt dat als het maar boven de 10Mb/s blijft dat er dan 'voldoende' dienst geleverd wordt.
Ik wacht al 4 jaar op glas mensen...
XS4ALL is niet in staat om de KPN aan te pakken, want KPN is (min of meer? ) eigenaar van XS4ALL.
De enige hoop die ik hier heb is vectoring, maar mijn gebied staat nog niet eens op de planning.

De brakke kabel waar je het over hebt, dat was bij mijn aansluiting op DAG EEN al bekent bij XS4ALL en maar liefst 6 monteurs zeiden allemaal hetzelfde, maar verderop in de KPN-pijplijn wordt er gewoon niks gedaan. Dus veel betalen voor weinig snelheid of naar de kabel (dacht het niet, dus.)
 
PE1PQX
Ik heb het 'geluk' dat de STAP58 kast op nog geen 100mtr van mijn voordeur verwijderd is. Als diverse KPN monteurs al aangegeven hebben dat het koper in de grond bagger is zou ik bij XS4ALL iedere keer blijven vragen om stabiliteits-metingen.
Misschien helpt dat, bij mij dus wel...

Uiteindelijk wil ik ook wel over op glas...
 
PE1PQX
Update: kabel tussen STAP58 en mij n(nieuwe) isra-punt is vervangen!!
Brakke las en kabel zijn er tussen weg.
ISRA punt is verhuist naar de meterkast, dat moet ik nog verder afwerken (stopcontactje etc.)
Heb XS4ALL al gevraag of het mogelijk is de DLM opnieuw te laten trainen voor een optimaal resultaat.
Hoorde ook dat in de wijkverdeler tussen nu en pak-em-beet 6 maanden de aansluiting tussen deze wijkverdeler en de centrale glas wordt.
Dan kan het alleen maar beter worden.
 
PE1PQX
Volgende update: De lijnupgrade is er door, de straatkast staat er al enige weken.
Upgrade van mijn abbo gevraagd, zou 100/10 moeten kunnen halen.
Afgelopen vrijdag is de oude route van mijn lijn 'gesloopt', en omgezet via de straatkast.
Helaas is daar ergens een schakelfout gemaakt waardoo rik 3 dagen (!!) zonder internet op mijn vast elijn heb gezeten.
Vanochtend (9 jan '17) kwam een KPN meneer die het binnen 15 minuten gefixed had. Hoeraa!!!! 50/5 staat in de fritz!
Intussen en e-mail gekregen dat 100/10 geleverd wordt en dat facturatie gestart is.
Ik zie nu nog helaas 52/5.2 in mijn fritz... dus oude profiel staat er nog op. Als blijkt dat 100/10 net haal baar is en dit toch het maximale is, dan terug naar 50/5 lijkt me..
Hang nu net 30 minuten in de wacht....
 
PE1PQX
En de laatste update voor dit moment: Mijn vdsl lijn laat heel netjes 100/30 (dn/up) zien. De upload is 3x sneller dan het abonnement geeft.
volgens de speedtest site van XS4ALL (http://speedtest.xs4all.net) haal ik 85 down bij 25 up, zeer acceptabel.
Verschillen zijn te verklaren i.v.m anti-virus, meerdere computers en andere factoren.
Wat is er gebeurd: begin januari is mijn lijn hardware matig verhuisd van een directe lijn van de wijkcentrale naar mijn isra naar en lijn dat via een straatkast loopt.
Het koper is daardoor een stuk korter en er is nu vetoring mogelijk.


Ikke dik tevreden nu...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemde snelheid toestanden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Internet Plus 200 Mbit/s download / 20 Mbit/s upload Uw maximale snelheid: 104 Mbit/s download / 20 XS4ALL met eigen modem/router : 8 23 feb 2019
snelheid modem Snelheid : 2 17 aug 2018
FB7490 en WLAN snelheid Instelling problemen : 6 10 mrt 2018
Mobiel internet storing snelheid XS4ALL Mobiel Internet Go, Start, Lite en Basic : 2 16 jun 2017
Advertentie