obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FB7581 en IP4-subnet (/29)
EvertB
Ik had een 7360, maar die gaf veel problemen met mijn TV (stilstaand beeld, onregelmatige herstart van FCool. Na veel heen en weer geanalyseer een FB7581 ontvangen. TV-problemen grotendeels opgelost, maar nu veel problemen met telefoon. Na veel geanalyseer een oude fritzbox (7369) erbij gekregen voor het afhandelen van DECT.

Nu heb ik ook sinds enkele maanden een /29 subnet (á 9,50/mnd). Bedoeling is om een aantal websites en een mailserver (alle draaiend op 1 fysieke server) van buitenaf benaderbaar te maken met een eigen url.
Dat leek te werken. Ik heb het subnet gedefinieerd bij Network Settings>IP4 adresses. En ook bij DNS Rebind Protection de domeinnamen van de websites ingevoerd (al weet ik niet zeker of dat echt nodig is).
Het blijkt echter alleen te werken binnen mijn eigen netwerk .

Bij Permit Acces heb ik port 80 geforward naar het interne (192.168.178...) adres van de fysieke server.
In /etc/network/interfaces heb ik de benodigde subnet-adressen gespecificeerd:

# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

iface eth0 inet static
address 80.xxx.yyy.20/29

iface eth0 inet static
address 80.xxx.yyy.19/29

iface eth0 inet static
address 80.xxx.yyy.18/29

# This is an autoconfigured IPv6 interface
iface eth0 inet6 auto

Ik begrijp dat ik bij Port Sharing ook een forward naar deze IP-adressen moet doen, omdat de Fritzbox deze standaard blokkeert. Alleen krijg ik steeds de melding dat deze IP-adressen "not available" zijn (en daar ben ik kennelijk niet de enige in).
De work around zou dan zijn om alle poorten (1 t/m 65535) open te zetten zowel voor TCP als UDP. Helaas: in de FB7581 kan je maar 255 poorten tegelijk opgeven, wat zou betekenen dat ik zo'n 550 port forwards moet definiëren. Lijkt me niet de bedoeling.
Ik krijg dus de indruk dat de /29 subnet dienst wordt aangeboden, terwijl het eigen modem dit niet ondersteunt.

Maar misschien doe ik iets fout. Dan graag hulp.

Mijn confguratie is:
FB7581 (firmware 06.80); 2 LAN-uitgangen rechtstreeks naar 2 mediaboxen(TV); 1 naar een Fritz 7369 voor de telefoonafhandeling, en 1 naar een switch voor alle overige apparaten.
Waaronder een server met ubuntu 14.04 LTS, metLAMP, waarop:
een aantal websites en een mailserver (Postfix/Dovecot)
1 website is gekoppeld aan het hoofd IP-adres (die werkt!), en de overige probeer ik dus te koppelen aan de subnet IP's.
De mailserver werkt gedeeltelijk. Het lukt wel om mails naar buiten te sturen (via relay host: smtp.xs4all.nl), maar niet om van buiten mails "naar binnen" te sturen. Ik dacht eerst dat mijn Postfix configuratie niet in orde was, maar voor ik daar verder mee ga wil ik eerst uitsluiten dat het hier om een gemeenschappelijk (/29) probleem gaat.

Wie heeft nog een tip voordat ik bij xs4all ga reclameren.

Alvast dank,
Evert
Gewijzigd door EvertB op 20 april 2017, 17:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB7581 en IP4-subnet (/29)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
LAN maakt geen internetverbinding FB7581 Fritzbox : 2 29 sep 2020
subnet Instelling problemen : 3 09 mrt 2020
Publiek IPv4-subnet in de FRITZ!Box configureren Algemeen : 4 17 jan 2019
FB7581 en Caiway glasvezel Fritzbox : 1 07 sep 2018
Advertentie