obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging (niet...)
Dutch Viking
Medio april dit jaar (2017) heeft xs4all beloofd de snelheden van de diverse abonnementen te verhogen. Dat zou gebeuren voor 4 juli j.l., omdat dan de nieuwe abonnementsprijzen in werking treden.
Dus niet.
Op 4 juli heb ik de klantenservice gebeld. De medewerker was vriendelijk, legde uit dat in onze regio (oosten des lands) een storing was geweest, en dat dit de zaak met ongeveer een week heeft vertraagd.
Vandaag, 10 juli, heb ik nog steeds de oude snelheden (glasvezel, smart).
Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij.
Overigens, ik haal 47 Mbps up en 50 Mbps down, ik kom op zich weinig tekort.
Gewijzigd door Dutch Viking op 10 juli 2017, 19:00
 
Zeha
Ik heb er gisteren ook een mailtje aan gewaagd.

Dat het niet gebeurd is, is natuurlijk niet dodelijk. Ik zit sinds februari bij XS4ALL en heb toen een aantal maanden problemen met de Fritzbox gehad. En nu dus een op 21 april aangekondigde snelheidsverhoging die niet gerealiseerd is. Dus dat ongemakkelijke gevoel begin ik ook te krijgen na jaren prima functionerende apparatuur bij Ziggo.
 
fghendriks
Ook ik heb m'n snelheidsverhoging niet gekregen. Ik heb een smart abbo, beloofd is 80 Mb, maar ik zit nog steeds op 40. Heb gemaild, zou binnen 5 werkdagen antwoord krijgen, nou, noppes, nada. Dit ben ik niet gewend van xs4all en dat moet niet zo veel langer doorgaan, dan stap ik over.
 
Zeha
Op mijn vraag wat er wordt gedaan aan de nog niet uitgevoerde aangekondigde snelheidsverhoging het volgende bericht ontvangen:

"Bedankt voor uw bericht.
Uit uw e-mail begrijp ik dat u graag informatie over de snelheidsverhoging wenst. Ik help u graag verder.
Bij sommige verbindingen heeft de upgrade vertraging opgelopen. Wij trachten deze zo spoedig mogelijk alsnog door te voeren. Onze excuses voor het ongemak hiervan.
Ik wens u verder een prettige dag."

Dat ze mij bedanken voor het bericht en mij een prettige dag toewensen is ontroerend. Dat er een vertraging was, was mij al duidelijk. Dat ze hun best zouden doen, daar hoopte ik al op. Tja,....
Geen verklaring waarom, geen tijdstermijn, geen toezegging over tussentijdse berichtgeving over de voortgang.

Een casus rijp voor de afdeling Communicatie!
 
fghendriks
Sterker nog, als je over 1 telefoonaansluiting beschikt, kun je die 80/80 wel op je buik schrijven. Dan is 40 maximaal haalbaar. Je moet over 2 telefoonaansluitingen beschikken en die gaan "bonden". Toen ik zei, dat ik het dan wel vreemd vond, dat dat niet op de website stond, kreeg ik als antwoord: ja, ja. Verder niks. Misleiding????
Hierop heb ik voorgesteld om te downgraden naar het compact abbo als ik toch niet hoger kom dan 40 Mbit. Dit is direct uitgevoerd en bij 3 verschillende snelheidsmetingen kwam ik niet hoger dan gemiddeld 25 Mbit met als top 31 Mbit.
Dat was natuurlijk niet de bedoeling, dus ik was op z'n zachtst gezegd vrij pissed.
Dus weer aan de telefoon. Modem terug gezet op fabrieksinstellingen: geen resultaat. Alle bekabelingen nagekeken: goed.
Nu is er een ticket aangemaakt bij KPN. Of dat veel zin heeft, betwijfel ik.

Ik twijfel nog of ik weer terug ga naar Smart of dat ik van provider ga wisselen na 9 jaar naar volle tevredenheid bij Xs4all gezeten te hebben. Voor hetzelfde geld ga ik naar een andere provider voor hetzelfde bedrag maar met veel hogere snelheden.
 
Dutch Viking
Ook hier nog geen verhoogde snelheden.
Zo gauw blijkt dat ik meer betaal dan voorheen, zonder snelheidsverhoging, zal ik het abonnementsgeld terugboeken, en meteen het oude bedrag overboeken.
Ik zal dit aan de helpdesk meedelen.
 
Legendary

Quote

fghendriks schreef:

Ook ik heb m'n snelheidsverhoging niet gekregen. Ik heb een smart abbo, beloofd is 80 Mb, maar ik zit nog steeds op 40. Heb gemaild, zou binnen 5 werkdagen antwoord krijgen, nou, noppes, nada. Dit ben ik niet gewend van xs4all en dat moet niet zo veel langer doorgaan, dan stap ik over.


Same here! Je kan de beloofde snelheid wel op je buik schrijven, het gaat wel gebeuren maar de vraag is wanneer ?
Check even hier: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ Op deze site getoonde bandbreedtes betreffen de maximaal haalbare netwerksnelheid. De daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van het commercieel afgenomen pakket en o.a. de kwaliteit van de inhome bekabeling.
Volgens deze site ben ik pas ergens eind oktober dit jaar aan de beurt m.b.t. nieuwe Koper/DSL techniek upgrade.

Quote

fghendriks schreef:

Sterker nog, als je over 1 telefoonaansluiting beschikt, kun je die 80/80 wel op je buik schrijven. Dan is 40 maximaal haalbaar. Je moet over 2 telefoonaansluitingen beschikken en die gaan "bonden". Toen ik zei, dat ik het dan wel vreemd vond, dat dat niet op de website stond, kreeg ik als antwoord: ja, ja. Verder niks. Misleiding????


Volgens mij heb je aan 1 telefoonaansluiting voldoende, ik neem aan dat pairbonding / vectoring in de wijkkast/wijkcentrale gebeurd?

Quote


Pair bonding
Begrip Pair bonding uitgelegd. De betekenis/definitie van het woord Pair bonding.

Bij pair bonding worden twee koperlijnen van één aansluiting aan elkaar gekoppeld. Vroeg werd de tweede koperlijn alleen als reserve gebruikt. Door deze twee koperlijnen te koppelen kan de internetsnelheid van de verbinding worden verdubbeld. Deze nieuwe techniek wordt ook wel VDSL genoemd en is veel sneller dan de verouderde ADSL-verbinding. De installatie van pair bonding kan door een monteur worden gedaan.



Quote


Eind 2014 heeft Redworks nieuwe snelheden gerealiseerd voor haar bestaande en nieuwe klanten dankzij directe toegang van glasvezel punten in de straatkasten.
De reden waarom Redworks blijft investeren in de koper verbindingen is, omdat klanten flink geld kunnen besparen met snellere verbindingen.
De gebruiker hoeft enkel een nieuwe modem aan te schaffen.

Vectoring VDSL:
Vectoring, een vernieuwde techniek op VDSL internet, zorgt ervoor dat er minder ruis op de aderparen in de koperverbinding plaatsvindt.

Door deze ruisvermindering kan de snelheid van VDSL internet behoorlijk oplopen. In 2015 zullen er naar verwachting steeds meer gebieden in Nederland kunnen profiteren van Vectoring. Haalbare snelheden door middel van Vectoring kunnen in theorie oplopen tot wel 100 Mbit/s.

Pair-Bonding:
VDSL

Dankzij Pair-Bonding komen snelheden tot 80 Mbit/s download en 8 Upload snelheid binnen bereik van onze klanten. De internetsnelheid wordt hierdoor verdubbeld. En dat is ook logisch. Want door middel van Pair-Bonding worden twee koper verbindingen aan elkaar gekoppeld op dezelfde aansluiting. Een bijkomend voordeel is dat er automatisch een extra fail-over gecreëerd wordt (redundancy)

Gewijzigd door Legendary op 16 juli 2017, 20:56
Not getting the internet speed promised - XS4ALL You guys are really fucking up the internet! LOL
 
sukkel

Quote

Legendary schreef:

Volgens mij heb je aan 1 telefoonaansluiting voldoende, ik neem aan dat pairbonding / vectoring in de wijkkast/wijkcentrale gebeurd?


Nee. Ja.

Pairbonding gebeurt zowel in de wijkkast/wijkcentrale als bij jou thuis. Er worden twee pairs (twee aderparen) gebruikt om een twee keer zo hoge snelheid te halen. Je hebt dus inderdaad twee paren (twee fysieke telefoonlijnen) nodig voor pairbonding.

Vergelijk het met een weg. Als er één rijstrook heen en één rijstrook terug liggen is vervoer / communicatie mogelijk. Wil je in dezelfde tijd meer vervoeren over die weg dan zal je meer rijstroken aan moeten leggen. Twee voor heen en twee voor terug verdubbelt de capaciteit van die weg. En dat is exact wat pairbonding doet.

Nu heeft PTT / KPN in de meeste gevallen een kabel met twee x twee aders naar ieder huis aangelegd. Het eerste paar voor je telefoon (rood en blauw), het tweede paar (oranje en wit) als reserve of voor kerktelefoon. Maar ook al komt er zo'n mooi kabeltje naar binnen met twee paren dan wil dat niet zeggen dat ze ook twee paar verbonden hebben met de kabel die in de straat langs alle huizen loopt. Is dat niet het geval dan moeten ze gaan graven. Tenminste, als er nog capaciteit op die dikke kabel is. Als daar geen vrije draadjes meer over zijn heb je pech.
 
Zeha

Quote

Zeha schreef:

Op mijn vraag wat er wordt gedaan aan de nog niet uitgevoerde aangekondigde snelheidsverhoging het volgende bericht ontvangen:

"Bedankt voor uw bericht.
Uit uw e-mail begrijp ik dat u graag informatie over de snelheidsverhoging wenst. Ik help u graag verder.
Bij sommige verbindingen heeft de upgrade vertraging opgelopen. Wij trachten deze zo spoedig mogelijk alsnog door te voeren. Onze excuses voor het ongemak hiervan.
Ik wens u verder een prettige dag."

Dat ze mij bedanken voor het bericht en mij een prettige dag toewensen is ontroerend. Dat er een vertraging was, was mij al duidelijk. Dat ze hun best zouden doen, daar hoopte ik al op. Tja,....
Geen verklaring waarom, geen tijdstermijn, geen toezegging over tussentijdse berichtgeving over de voortgang.

Een casus rijp voor de afdeling Communicatie!



Nu bericht van XS4ALL ontvangen met een toelichting en een tijdstermijn:

"Het klopt inderdaad dat u al glasvezel heeft en uw glasvezellijn heeft al een capaciteit van 500/500. Omdat wij echter de manier waarop wij onze pakketten vormgeven moeten veranderen, is het niet de infra die verandert moet worden, maar de manier waarop wij het door die infrastructuur heen aanleveren. Dit blijkt helaas geen eenvoudig proces en dit proces heeft door onvoorziene omstandigheden vertraging opgelopen.
We zijn op dit moment ontzettend hard bezig overal de snelheden te verhogen en we verwachten dat dit uiterlijk eind augustus helemaal klaar is."

Probleem zal wel met software te maken hebben en dat is meestal niet eenvoudig
Maar dit is tenminste een helder antwoord!
 
Dutch Viking
@zeha: Voor u moge het antwoord van XS4ALL helder zijn, ik snap er geen biet van. Voor mij is het simpel: Als je iets belooft, dan doe je dat ook. Lukt dat niet, dan maak je publiekelijk excuses, bijvoorbeeld via het weblog. Daar geen woord!
Helaas heb ik op dit moment geen tijd om aan de telefoon te hangen, maar zo gauw ik die wel heb zal ik hen dat laten weten!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging (niet...)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie