obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Vreemd probleem
Willows01
Hallo,

Ik wil jullie graag het volgende probleem voorleggen, waar ik vooralsnog niet uitkom met XS4ALL (en met KPN, die hier ook bij betrokken is). Het gaat om vaste telefonie.

Ik heb zelf een vaste (reguliere) lijn van KPN. Daarmee kan ik iedereen bellen en door iedereen gebeld worden. Mijn moeder heeft vaste telefonie via XS4ALL (via glasvezel). Ook zij kan iedereen bellen en door iedereen gebeld worden.

BEHALVE: sinds enkele dagen krijg ik (KPN) geen verbinding meer met mijn moeder (XS4ALL). Als ik haar nummer bel, dan krijg ik de informatietoon (drie oplopende tonen, alsof het nummer dat ik kies niet bestaat). Voor de rest kan ik gewoon iedereen bellen (en gebeld worden) en mijn moeder kan ook iedereen bellen (inclusief mij) en door iedereen gebeld worden. We hebben dit probleem aan zowel KPN als XS4ALL voorgelegd. KPN heeft een monteur naar ons gestuurd en die heeft alles doorgemeten en geen probleem geconstateerd. XS4ALL wil geen actie ondernemen omdat ze blijven verwijzen naar KPN; volgens hen komt ons telefoontje überhaupt niet door bij hun server. Ik heb inmiddels de VoIP-instellingen en FRITZbox-instellingen van mijn moeder gecontroleerd: niets ongewoons, geen blokkeringen, en ons nummer wordt inderdaad niet bij haar geregistreerd wanneer ik bel (en de informatietoon dus krijg).

En zo gaan we van het kastje naar de muur: KPN heeft een monteur gestuurd, die geen probleem vond, en daarmee is voor KPN de kous af. XS4ALL weigert verder onderzoek in te stellen, want het kan volgens hen niet bij hen liggen. En daar blijft het nu dan bij: geen oplossing, beide partijen zijn van mening dat zij gelijk hebben, maar hoe dan ook, één van hen is hier de 'schuldige', maar wie? En hoe krijg ik ze zover dat ze gaan zoeken? En waar moeten ze gaan zoeken? Ik vond het sowieso een beetje raar dat KPN een monteur naar ons toe stuurde, omdat ik vermoedde dat het probleem ergens achter de schermen (in de centrales?) zat, en niet bij ons thuis.

Jullie advies wordt op prijs gesteld!

Willow
 
richard01
Als xs4all aangeeft dat het niet bij hun servers binnenkomt ... tsja ... wat dan?
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
tubejack
Lijkt me een probleem, in het netwerk van KPN. Gezien je moeder, alles kan bellen.
 
Marcel
Je kunt gemakkelijk testen waar het probleem ligt. Informeer bij buren of vrienden of zij ook bij de KPNzitten en probeer daar jouw moeder te bellen. Lukt dat niet dan gaat de routering niet goed.

Kun je wel bellen dan kijk bij de VoIP instellingen bij Xs4all of daar een blokkering bestaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemd probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Probleem met server Klacht over XS4ALL : 4 24 feb 2021
Vreemd probleem met VoIP in combinatie met pfSense bij XS4ALL Eigen telefoon netwerk : 2 21 jun 2020
Probleem met internet toegang voor oude tablets Fritzbox : 8 02 jan 2020
MS Office probleem met Repeater Fritzbox : 1 18 nov 2019
2x FB7490, 1 master, 1 slave, probleem met IPTV, geen zender beschikbaar Fritzbox : 10 28 sep 2019
Advertentie