obey-robots.txt
20 Oktober 2018, 10:27
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [162 stemmen]
77% [162 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [31 stemmen]
15% [31 stemmen]

Stemmen: 210
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Vreemd probleem

Willows01
Hallo,

Ik wil jullie graag het volgende probleem voorleggen, waar ik vooralsnog niet uitkom met XS4ALL (en met KPN, die hier ook bij betrokken is). Het gaat om vaste telefonie.

Ik heb zelf een vaste (reguliere) lijn van KPN. Daarmee kan ik iedereen bellen en door iedereen gebeld worden. Mijn moeder heeft vaste telefonie via XS4ALL (via glasvezel). Ook zij kan iedereen bellen en door iedereen gebeld worden.

BEHALVE: sinds enkele dagen krijg ik (KPN) geen verbinding meer met mijn moeder (XS4ALL). Als ik haar nummer bel, dan krijg ik de informatietoon (drie oplopende tonen, alsof het nummer dat ik kies niet bestaat). Voor de rest kan ik gewoon iedereen bellen (en gebeld worden) en mijn moeder kan ook iedereen bellen (inclusief mij) en door iedereen gebeld worden. We hebben dit probleem aan zowel KPN als XS4ALL voorgelegd. KPN heeft een monteur naar ons gestuurd en die heeft alles doorgemeten en geen probleem geconstateerd. XS4ALL wil geen actie ondernemen omdat ze blijven verwijzen naar KPN; volgens hen komt ons telefoontje überhaupt niet door bij hun server. Ik heb inmiddels de VoIP-instellingen en FRITZbox-instellingen van mijn moeder gecontroleerd: niets ongewoons, geen blokkeringen, en ons nummer wordt inderdaad niet bij haar geregistreerd wanneer ik bel (en de informatietoon dus krijg).

En zo gaan we van het kastje naar de muur: KPN heeft een monteur gestuurd, die geen probleem vond, en daarmee is voor KPN de kous af. XS4ALL weigert verder onderzoek in te stellen, want het kan volgens hen niet bij hen liggen. En daar blijft het nu dan bij: geen oplossing, beide partijen zijn van mening dat zij gelijk hebben, maar hoe dan ook, één van hen is hier de 'schuldige', maar wie? En hoe krijg ik ze zover dat ze gaan zoeken? En waar moeten ze gaan zoeken? Ik vond het sowieso een beetje raar dat KPN een monteur naar ons toe stuurde, omdat ik vermoedde dat het probleem ergens achter de schermen (in de centrales?) zat, en niet bij ons thuis.

Jullie advies wordt op prijs gesteld!

Willow
 
data-full-width-responsive="true">
richard01
Als xs4all aangeeft dat het niet bij hun servers binnenkomt ... tsja ... wat dan?
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (BETA 06.85-50446) BVDSL, telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (06.93 in LAN Bridge).
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FRITZ!Box 7581. Na meer dan 1 jaar werkte het nog steeds niet ...
 
tubejack
Lijkt me een probleem, in het netwerk van KPN. Gezien je moeder, alles kan bellen.
 
Marcel
Je kunt gemakkelijk testen waar het probleem ligt. Informeer bij buren of vrienden of zij ook bij de KPNzitten en probeer daar jouw moeder te bellen. Lukt dat niet dan gaat de routering niet goed.

Kun je wel bellen dan kijk bij de VoIP instellingen bij Xs4all of daar een blokkering bestaat.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemd probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
USB probleem 7581 Fritzbox 9 06 oktober 2018, 07:12
Probleem benaderen omvormer via fritzbox Fritzbox 3 28 juli 2018, 19:27
Fritzbox 7581 VPN Probleem Fritzbox 21 01 augustus 2017, 19:45
Fritz repeater 1750e probleem WiFi 3 21 juli 2017, 13:00
Probleem met opnames tv TV Problemen 1 18 september 2016, 18:46
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| GeerS00:18:25
| jo00:36:58
| fwteb00:42:14
| RonWitman01:57:18
| meppele01:58:34
| Dio02:06:09
| hurriwillem09:43:03
| Access10:57:48
| FredG11:22:41
| richard0112:21:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.