obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
beloofde snelheidsverhoging
levir3
Ik begrijp uit sommige reacties dat er wel enige tijd (1,2,3, weken???) overheen kan gaan voordat je een aangekondigde snelheidsverhoging op je eigen adres ook werkelijk waarneemt. Het zou fijn zijn als xs4all dat vermeldt in de aankondiging. Dat vermijdt onrust. Ik zit op 12 juni nog steeds op 40 mbps terwijl me 50 mbps beloofd is m.i.v. 5 juni.
 
helderzicht
Geen reactie op email aan klantenservice of ik vergeten ben of nog niet aan de beurt. Wachten is niet erg als je weet dat dat moet. Wat een onduidelijke communicatie!
First class internet?
 
fmrama
Kijk bij 'mijn xs4all' onder internet. Staat daar nog geen nieuwe abo snelheid, dan is her nog niks doorgevoerd.
 
wil

Quote

fmrama schreef:

Kijk bij 'mijn xs4all' onder internet. Staat daar nog geen nieuwe abo snelheid, dan is her nog niks doorgevoerd.

Bij mij staat de nieuwe snelheid 200 down en 20 upload. Die 20 upload is wel vreemd. Xs4all speedtest geeft aan 60,9 Mbps upload. Download haal ik 195,6 Mbps
 
levir3
Klopt. Ook daar staat dat ik 40mb/s down krijg. Dit is precies waar ik volgens mijn abonnement recht op heb en komt overeen met mijn speedtest waarnemingen.
Maar wat me veel meer interesseert is de vraag wanneer dit, zoals beloofd, verhoogd wordt naar 50 mb/s.
Wanneer ik bericht krijg dat er m.i.v. 5 juni verhoogd wordt verwacht ik niet dat er op 13 juni nog geen enkele verhoging merkbaar is.
Als xs4all zou aangeven dat de snelheidsverhoging over een termijn X met einddatum Y vanaf 5 juni gerekend stap voor stap wordt uitgevoerd, liefst per postcode, zou ik daar vede mee hebben omdat je dan weet waar je aan toe bent en je gewoon je beurt moet afwachten.
Wanneer ik navraag doe (2 keer gedaan) via het vragenformulier op de xs4all site verwacht ik op zijn minst een reactie en een datum waarop ik de verhoging kan verwachten.
Tot op heden niets vernomen. Ik weet dus nog steeds niet of en zo ja m.i.v. wanneer ik de verhoging krijg. Aankondiging voelde als een cadeautje. Nu begint het langzaamaan op een dode mus te lijken.
 
wil
Ik had de verhoging vrij snel. Ik dacht al op 7 of 8 juni
 
tubejack

Quote

levir3 schreef:

Maar wat me veel meer interesseert is de vraag wanneer dit, zoals beloofd, verhoogd wordt naar 50 mb/s.
Wanneer ik bericht krijg dat er m.i.v. 5 juni verhoogd wordt verwacht ik niet dat er op 13 juni nog geen enkele verhoging merkbaar is.


Er staat: "vanaf" in de brief en niet: "op" 5 juni. Ik heb ook nog steeds 40Mb staan ook in mijnxs4all.nl

Van de nieuwsserver news.xs4all.nl

[....] In principe bestelt xs4all tegenwoordig gewoon het product met de
maximale snelheid en wordt er in de BRAS naar de abonnementsnelheid
geshaped, en als dat op een lijn al het geval is, dan kan gewoon
intern de boel geupgrade worden zonder order naar KPN.

Maar soms moet er voor de nieuwe snelheid een order ingeschoten
worden als het profiel nog niet het maximum was. [....]

M.a.w. als het profiel bij KPN aangepast moet worden, kan het nog even duren.
 
tubejack

Quote

wil schreef:

Quote

fmrama schreef:

Kijk bij 'mijn xs4all' onder internet. Staat daar nog geen nieuwe abo snelheid, dan is her nog niks doorgevoerd.

Bij mij staat de nieuwe snelheid 200 down en 20 upload. Die 20 upload is wel vreemd. Xs4all speedtest geeft aan 60,9 Mbps upload. Download haal ik 195,6 Mbps


Waarschijnlijk heb jij VVDSL pair-bonding die heeft 2x 30Mb upload. Tegenwoordig is het met Vplus ook 200Mb over een aderpaar te halen, dan heb je officieel maar 20Mb upload.
Gewijzigd door tubejack op 13 juni 2018, 12:13
 
wil

Quote

tubejack schreef:

Quote

wil schreef:

Quote

fmrama schreef:

Kijk bij 'mijn xs4all' onder internet. Staat daar nog geen nieuwe abo snelheid, dan is her nog niks doorgevoerd.

Bij mij staat de nieuwe snelheid 200 down en 20 upload. Die 20 upload is wel vreemd. Xs4all speedtest geeft aan 60,9 Mbps upload. Download haal ik 195,6 Mbps


Waarschijnlijk heb jij VVDSL pair-bonding die heeft 2x 30Mb upload. Mocht de lijn om e.e.a. ooit naar Vplus gaan dan heb je officieel maar 20Mb upload.

Aha zit het zo, ik heb inderdaad pairbonding
 
helderzicht
Gisteren ineens 89/23 i.p.v. 80/25. Mijn XA4all toont nu 100/10 als abonnement. Geen 100 Mbps maar toch 10% sneller.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beloofde snelheidsverhoging', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheidsverhoging (niet...) Klacht over XS4ALL : 51 13 apr 2018
Klacht over beloofde snelheid Klacht over XS4ALL : 5 29 aug 2014
Snelheidsverhoging behalve voor Start en go Klacht over XS4ALL : 1 02 okt 2012
Snelheidsverhoging: Wel aangekondigd maar kan niet geleverd Klacht over XS4ALL : 4 03 feb 2011
Advertentie