obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Tiptel 282/Yealink T22P SIP registratie failed!
JvanStijn
Gegroet mensen van het XS4ALL forum.

Onlangs heb ik een Tiptel 282 in bezit gekregen als erfenis van een zakelijk KPN abonnement (die is vervangen door een XS4ALL verbinding op mijn aanraden ;-)) Het betreffende toestel had een firmware uit het jaar kruik en met veel omwegen heb ik deze uiteindelijk naar de laatste versie weten te krijgen. Daarmee is de firmware branding ook uitgekomen op de originele aanduiding, namelijk de Yealink T22P.

Dit toestel wilde ik in elk geval uitproberen op mijn eigen XS4ALL sip account. Momenteel gebruik ik een Cisco SPA112 die prima werkt i.c.m. traditionele/POTS telefoontoestellen. Tot mijn verbazing wil het Tiptel 282 toestel zich niet registreren bij de SIP server van XS4ALL. Na heel wat priegelen met instellingen had ik het lumineuze idee om wireshark eens mee te laten luisteren op de lijn om eens een goed inzicht te krijgen over wat er precies afspeelt in de dialoog tussen de SIP client en server. Ter vergelijking heb ik dit ook gedaan voor de Cisco SPA112.

Tot mijn verbazing zie ik heel veel verschillen tussen de twee apparaten omtrent aanmelding.
De Cisco is met 4 IP pakketjes (2 heen, 2 terug) klaar. De Tiptel zie ik echter keer op keer (4) pogingen doen maar lijkt de challenge van de SIP server volkomen te negeren. De SIP registratie lukt totaal niet.

Ik hoop stiekem dat er een hardcore VoIP nerd op dit forum kijkt en wellicht weet wat dit zou kunnen zijn..
Elk stukje inzicht wordt zeer gewaardeerd.

Als iemand weet hoe ik op een normale manier hier de Wireshark exports kan posten dan hoor ik dat ook graag :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tiptel 282/Yealink T22P SIP registratie failed!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
frits 5781 en tiptel-282 ip telefoon Instelling problemen : 4 22 sep 2019
Yealink basisstation aansluiten op SIP Eigen telefoon netwerk : 2 23 apr 2019
tiptel IP280 werkend krijgen met fritxbox 7390 Fritzbox : 1 16 jul 2013
Tiptel IP280 op een FB7170 Algemeen : 1 27 mrt 2012
Advertentie