obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Motorola Vip 1853 standby TV problemen
Hmanap
Mijn probleem is dat ik met Motorola Vip 1853 de tv elke avond op stand by gaat staan en die kan ik niet uitzetten. max is 8 uur.
Volgens de helpdesk ben zo'n beetje de enigste die met die klacht komt. Is er nog iemand die deze klacht heeft? Dan gaan we samen ten strijde.
gr.
Hmap
 
Yobotje
Waar gaat dit over? Series opnemen?
Groet, Theo
 
Jvroegop
Hmanap. Ik loop ook tegen dit probleem aan.
Setupbox s.v.p. niet meer na 8 uur op de standby (klok) laten springen
 
Yobotje
Het beroerde is dat de poster van dit bericht iets achterlaat en vervolgens geen belang heeft in hulp. Er komt nl geen reactie en is waarschijnlijk niet geïnteresseerd meer.
Iets meer omschrijving van het probleem maakt hulp mogelijk, als het niet teveel moeite is......
Groet, Theo
 
Jvroegop
Yobotje,

Even ter verduidelijking van mijn "probleem"

Na de laatste update van XS4ALL op de setupbox, is er iets veranderd aan de standby tijd (eigenlijk, is er een standby tijd gekomen) .

Voor de updat kon ik mijn setupbox gewoon op een bepaald kanaal laten staan (bijv kanaal 701 HD Ned 1). als ik dan de volgende dag mijn tv aan zou zetten, zou mijn tv meteen op kanaal 701 beginnen.

Nu is er na de laatste update een wijziging gekomen waarbij de setup box na 8 uur automatisch uit schakelt (standby).
Dit betekent daardoor, dat als ik de volgende dag mijn tv aan zet, ik eerst mijn setupbox aan moet zetten (power), en dan kan ik pas tv kijken.

Nu begrijp ik dat 'men' zegt dat, dat niet zo veel moeite is, en dat is ook zo, maar ik heb een alles in één afstandsbediening, waarbij ik met één druk op de knop mijn tv aan zet, en de setupbox op kanaal 701 zet.
Echter deze knop werkt nu niet omdat ik eerst de setup box aan moet zetten, al vorens ik de ene knop kan gebruiken.

Ik hoop daarom dat er vanuit XS4ALL een mogelijkheid komt om deze "standby"stand uit te zetten.
 
Yobotje

Quote

Jvroegop schreef:

Yobotje,

Even ter verduidelijking van mijn "probleem"

Na de laatste update van XS4ALL op de setupbox, is er iets veranderd aan de standby tijd (eigenlijk, is er een standby tijd gekomen) .

Nu is er na de laatste update een wijziging gekomen waarbij de setup box na 8 uur automatisch uit schakelt (standby).
Dit betekent daardoor, dat als ik de volgende dag mijn tv aan zet, ik eerst mijn setupbox aan moet zetten (power), en dan kan ik .............


Stand-by uitschakelen staat niet in het Energiebeheer menu van de Motorola.
Mijn TV en Motorola ontvanger en versterker worden allen met één afstandsbediening aan en uitgezet, een Logitech Harmony One. Als de TV uit moet dan schakelt de Logitech alles in een keer uit, ook de Motorola.
Ik vind het vreemd dat je de Motorola aan laat staan en energie laat verspillen als je niet kijkt en bovendien signaal op je TV zet terwijl die wel uit staat.
Wellicht heb je daar een simpele verklaring voor? Frown

Overigens vervangt de Logitech alle afstandsbedieningen van TV, Ontvanger, versterker, DVd, media speler etc. De HDMI en audio verbindingen etc zijn geprogrammeerd afhankelijk van gebruik. Music
Groet, Theo
 
Yobotje
@Hmanap en
@Jvroegop

Als je om een antwoord verlegen zit kun je op zijn minst reageren in wat voor vorm dan ook. Is meer sociaal en wel zo prettig om te weten dat je er wat aan hebt.
In het vervolg zou ik de moeite beter kunnen besparen en een ander dan jullie van dienst kunnen zijn of mis ik iets?
Groet, Theo
 
Jvroegop
OMG, ik wist niet dat @yobotje zo gehaast was....... mijn excuus hoor voor mijn late? reactie. Sommigen mensen hebben meer te doen dan dagelijks op het forum te kijken.

Ik denk niet dat ik hier een oplossing ga vinden, dus sluit ik hierbij mijn vraag.
 
Yobotje

Quote

Jvroegop schreef:

OMG, ik wist niet dat @yobotje zo gehaast was....... mijn excuus hoor voor mijn late? reactie. Sommigen mensen hebben meer te doen dan dagelijks op het forum te kijken.

Ik denk niet dat ik hier een oplossing ga vinden, dus sluit ik hierbij mijn vraag.


Dat heeft niets met haast te maken maar meer met, waardering voor hulp als je daarom vraagt.
Het vinden van een oplossing hoef je bij Motorola of XS4All niet te zoeken. Zeker niet als je weet dat men meer en meer sluipverbruik wil uitbannen.
Groet, Theo
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Motorola Vip 1853 standby TV problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
e1dexpress 27 problemen Fritzbox : 4 23 okt 2021
Problemen met downloaden/Unison of andere software Usenet : 5 09 aug 2021
Advertentie