obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
e1dexpress 27 problemen
Kappie
Ik heb een PC en een Notebook vast bedraad aan de FB7590 hangen. De PC met 1 gigabit en het Notebook met 100 Mbit/s (het is een oudje). Ik draai op de PC flightsim (P3Dv4.5) en de Server voor AivlaSoft EFB (charting). Op het Notebook draait ActiveSky (weerprogramma, wat P3D nodig heeft) en de AivlaSoft EFB Client voor de kaarten. Beide volledig bijgewerkte Windows 10.
Nu krijg ik zeer frequent een Server disconnect. Het logboek van de PC geeft aan e1dexpress 27 bijvoorbeeld om 13:18:43 en dan een reconnect om 13:18:46 dus 3 seconden later. De charting Client protesteert (disconnect error) maar herstelt zich door opnieuw op te starten. Het weerprogramma kan daar echter niet tegen. Enige oplossing: alles uit en opnieuw opstarten. Maar ja, zo kom je natuurlijk nooit 'van de grond'.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik op die melding online vinden kon.
- In apparaatbeheer van het netwerk in energiebeheer vinkje uit dat apparaat niet wordt uitgezet.
- De FB7590 van netstroom en er weer aan.
- De 2 vaste kabel omgewisseld.
- Gecheckt op virus en malware (niet dus)
- Gecheckt of er driver of BIOS updates zijn. Niet dus.
Alles staat op Automatisch DNS en dat heeft altijd gewerkt. Tot voor kort dus.

Mooi balen. Wie heeft een oplossing? Of is de FB7590 misschien een beetje ziek?
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Gieter
Ik heb na een update wel eens problemen gehad.
Heb toen de geavanceerde instellingen van de netwerkkaart aangepast.
Dat had toen iets met de flow control te doen.

Fritz kent ook nog prioriteit onder filters menu.
 
Kappie
@Gieter
Thanks

Het bleek inderdaad een incorrecte driver te zijn. Vrijwel zeker door een Windows Update, want verder dan met Flightsim wordt die PC niet gebruikt. Ik heb bij Intel de driver gedownload en geïnstalleerd. Daarna liep alles weer probleemloos. Ik heb tegelijk het updaten van drivers door Windows Update geblokkeerd. Dan kan dit me niet meer overkomen.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Kappie
Uiteindelijk bleek het toch niet de driver te zijn. Na een tip van xs4all-support heb ik de kabels aan de computers-zijde gewisseld en het probleem was verdwenen. Kennelijk een vuil contactje of zo.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'e1dexpress 27 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Problemen met downloaden/Unison of andere software Usenet : 5 09 aug 2021
Fritz!box 7590 en 7583 WIFI problemen WiFi : 10 05 jun 2021
Advertentie