obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Usenet en XS4ALL, post hier je ervaringen en hulp vragen met betrekking tot nieuwsgroepen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met downloaden/Unison of andere software
Hountsje
Hallo,

Ik gebruik al jaren Unison for Mac om te downloaden. Altijd zonder enig probleem gewerkt. Ik gebruik NordVPN wat altijd gewoon goed draaide.
Begin juni 2021 een bericht van XS4all ontvangen dat je wijzigingen aan moest brengen in je software. Geen login en wachtwoord meer, poort op 563 en SSL aanvinken. Dat heb ik braaf gedaan. Sindsdien lukt het downloaden niet meer, loopt telkens vast.

Gister een heel lang telefoongesprek met XS4all gehad. Diverse instellingen doorlopen ( ingesteld: usenet.xs4all.nl of newszilla.xs4all.nl of news.xs4all.nl... Met en zonder login/wachtwoord. Enfin, niets werkt meer. XS4all adviseert mij NordVPN uit te zetten. Ook dat heb ik geprobeerd maar tevergeefs. Volgens mij gaat er iets niet goed bij hen want voorheen werkte alles perfect XS4all zegt dat het probleem niet bij hen ligt...

Heeft iemand dezelfde ervaring of tips? Ik heb dus een Apple Mac en gebruik NordVPN.
SABnzbd geprobeerd maar werkt ook niet. Misschien andere mogelijkheden?

Ik hoor het graag want baal hier enorm van.

Groet en dank
Hountsje
 
Marcel
Dit zie diegene die het technisch regelt:

Quote

news.xs4all.nl doet het nog steeds, _mits_ je vanaf een XS4ALL
IP adres komt (dus DSL/glas lijn). Je moet alleen _geen_
loginnaam/wachtwoord sturen, dat moet leeg zijn.

Als je "van buitenaf" news wil lezen dan is dat usenet.xs4all.nl,
met SSL/TLS, op poort 563, met login/wachtwoord.

Mike.


Het kan zijn dat Xs4al/KPN het IP adres komende van NordVPN heeft geblokkeerd.
 
Hountsje
Dank voor je antwoord Mike. Ik heb na veel (en van alles) proberen weer verbinding. Gebruik nu SABnzbd en toch Nord VPN. Instelling op usenet.xs4all.nl en toch wel mijn login en wachtwoord ingevuld, anders werkte het niet. Geen idee wat er mis was maar ik ben weer blij.
Dus in tegenstelling tot wat xs4all mij vertelde, wél login en ww. Poort 563 en SSL.
 
Marcel
Hahaha ik ben niet Mike. Hij is diegene het regelt bij Xs....KPN.

Mooi dat het weer werkt, en precies zoals Mike het had ingericht.
 
Hountsje
Ah.. ja Marcel! Ok, het werkt tenminste weer. Nogmaals dank voor je reacties!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met downloaden/Unison of andere software', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
e1dexpress 27 problemen Fritzbox : 4 23 okt 2021
Fritz!box 7590 en 7583 WIFI problemen WiFi : 10 05 jun 2021
Advertentie