obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
Ton14
Blij dat ze niet wachten op het tijdrekken van KPN en de overgang voor mijn internet en bellen gaat erg simpel worden.

Super, gelukkig weer kennis van zaken achter de hand en graag met dezelfde zaken die we nu hebben, Internet, Bellen, F-secure, Spotify en eventueel de 1gb data, wat duurder dan alle anderen maakt me niks uit, zeker als ik helemaal niks in huis hoef te veranderen (alleen omruil router).

TV heb ik al 30 jaar aan de Ziggo coach kabel hangen voor 3 aansluitingen in huis (nog 2 in gebruik), die gaat er ook een keer uit als ik de 7 zenders die we af en toe bekijken op een andere manier kan krijgen, mijn "favorieten" TV lijstje bevat op dit moment 7 zenders. De rest is alleen reclame, herhalingen en troep.
Gewijzigd door Ton14 op 05 november 2019, 11:49
 
sciurius

Ton14 schreef:

TV heb ik al 30 jaar aan de Ziggo coach kabel hangen voor 3 aansluitingen in huis, die gaat er ook een keer uit als ik de 7 zenders die we af en toe bekijken op een andere manier kan krijgen, mijn "favorieten" TV lijstje bevat op dit moment 7 zenders. De rest is alleen reclame, herhalingen en troep.


Dat was ook mijn overweging om uiteindelijk TV ook van XS4All te nemen (na 25 jaar alleen internet en 10 jaar bellen). Ons favorietenlijstje bevat wel 9 zenders Smile. Qua TV gebeuren (dwz, kijken op de TV) voldoet het aan de verwachtingen, maar de i van iTV stelde mij erg teleur. Veel zenders ontbreken op het web en in de app. Je kunt je favorietenlijstje niet in je eigen volgorde zetten en verkort kiezen. Programma's terugkijken is een russische roulette: je weet nooit of je een programma daadwerkelijk kunt terugkijken. En bovendien alleen de nederlandse zenders. Altijd opnemen dus. Maar ja, dan blijkt regelmatig dat je opgenomen programma's niet op de web/app kan afkijken, alleen op de TV zelf. En als je een opname terugkijkt waan je je weer even in de 60er jaren, toen je de videorecorder altijd een kwartiertje eerder en later moest instellen... Dus je moet altijd eerst het begin van het programma opzoeken en ook bij een fast-forward van x64 duurt dat minuten.

Als je het vergelijkt met Ziggo kabel is het net zoiets, dus niet slechter, maar de gewekte verwachtingen van iTV worden in mijn beleving niet waargemaakt. Desgevraagd verschuilt men zich achter allerlei regeltjes en kleine lettertjes, iets wat ik niet van XS4All ben gewend.
En ja, deze 'beperkingen' gelden ook voor andere aanbieders van interactieve TV. Het wordt tijd dat zich daar een provider opwerpt die wel met twee voeten in het digitale tijdperk staat.
Gewijzigd door sciurius op 05 november 2019, 10:18
 
meppele

Ton14 schreef:



....... zenders die we af en toe bekijken op een andere manier kan krijgen, mijn "favorieten" TV lijstje bevat op dit moment 7 zenders. De rest is alleen reclame, herhalingen en troep.


Een grote pré zou voor mij ook zijn dat de nieuwe provider de mogelijkheid biedt om je op b.v. 10 of 15 zelf te selecteren zenders kunt abonneren. We hebben er nu bijna 100 waarvan er 10 (vinden wij) de moeite waard zijn om te bekijken, de rest is vaak bagger. En juist twee van deze 10 heeft KPN in het pluspakket gestopt waardoor je genoodzaakt bent het hele +pakket te nemen. Een verwerpelijke politiek die de nieuwe XS hopelijk kan omzeilen. Ik weet dat dit aanbieden technisch niet eenvoudig is, maar met de huidige IT technieken moet dat toch lukken! Zie ik met deze veronderstelling iets over het hoofd?
 
sciurius

meppele schreef:

... maar met de huidige IT technieken moet dat toch lukken! Zie ik met deze veronderstelling iets over het hoofd?

Ja, namelijk dat het niet aan de techniek ligt maar voornamelijk een zaak is van onwil. De aanbieders worden betaald om die bagger aan te bieden. Je zou de situatie kunnen krijgen waarin je voor een pakket met bv. alleen drie NPO zenders veel meer moet betalen dan voor een pakket met NPO+commerciëlen.
 
Ton14
Om op te nemen heb ik een erg simpele oplossing, aan 1 TV heb ik de Humax 5300C hangen met een klein 500gb USB schijfje en klaar.

Als je wilt dan kan je die bestanden via FTP makkelijk naar je PC zetten. In de meeste gevallen kan je ook gewoon de .TS extensie wijzigen in .MP4 extensie. De .TS extensie kan je gewoon met een mediaspeler afspelen. Als ik iets wil houden dan verklein ik de video, is veel simpele software voor. Om toch TV te kijken switch ik tijdens de Humax opname gewoon naar het kaartje wat ik in de TV heb zitten, Verder is Ziggo Go een oplossing, maar TV kijken doe ik nauwelijks nog.

Maar een abonnement van bv blokken van 10 zelf gekozen zenders is voor elke gebruiker natuurlijk veel beter.

Het nieuwe kastje van Ziggo kan je niet aansluiten zonder het internet abonnement van Ziggo, dit heet gewoon koppelverkoop, wat bij de wet verboden is, maar kennelijk staat Ziggo boven de wet (net als KPN).

De Humax (van 10 jaar oud) werkt prima , 4k is er nog nauwelijks op TV.
Gewijzigd door Ton14 op 05 november 2019, 11:54
 
Ton14
Zo te zien heeft KPN op 11 november er een concurrent bijgemaakt, 92% van de 125.000 binnen op dit moment en dat zal tot 11 november wel een stuk meer worden, yeahhh.
 
LeoK
dus als ik het goed begrijp kan KPN beter xs4all verkopen aan de nieuwe provider, dan dat ze een leeg bedrijf overhouden waar ze niets meer aan hebben?
 
tubejack

LeoK schreef:

dus als ik het goed begrijp kan KPN beter xs4all verkopen aan de nieuwe provider, dan dat ze een leeg bedrijf overhouden waar ze niets meer aan hebben?


Zo' n vaart zal het niet gaan. Eerst maar eens zien dat al die donateurs en sympathisanten daadwerkelijk overstappen naar de nieuwe provider.
 
Ton14
€ 1.250.000.- was het streefgetal, in 1 dag op dit moment 103% gehaald, het gaat dus gelukkig gewoon gebeuren en ik vrees dat de bovengrens van € 2.500.000.- ook wel gehaald gaat worden, dus de 25.000 klanten in het eerste jaar is gewoon goed doordacht, haalbaar en een prima business plan. Zeker dat het aansluiten gewoon al helemaal klaar staat.

(inmiddels 112% gaat lekker)

Laten we ze de tijd geven, een maandje langer is echt niet spannend en in 1 keer goed is altijd de beste oplossing.
Gewijzigd door Ton14 op 05 november 2019, 13:48
 
fmrama

Ton14 schreef:

€ 125.000.- was het streefgetal, in 1 dag op dit moment 103% gehaald, het gaat dus gelukkig gewoon gebeuren en ik vrees dat de bovengrens van € 250.000.- ook wel gehaald gaat worden, dus de 25.000 klanten in het eerste jaar is gewoon goed doordacht, haalbaar en een prima business plan. Zeker dat het aansluiten gewoon al helemaal klaar staat.

Laten we ze de tijd geven, een maandje langer is echt niet spannend en in 1 keer goed is altijd de beste oplossing.


Ik zou er maar een nulletje achter zetten! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie