Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software
|
|
sciurius |
Geplaatst op 04 November 2020, 16:30
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen » FRITZ Box Berichten: 221 Lid sinds: 26 Apr 2019 |
Updates gebeuren om precies te zijn korte (?) tijd nadat het ding is uitgezet. En omdat wij de gewoonte hebben om de tv ook voor korte tijd uit te zetten, bv. als we even rustig willen praten, dan blijkt als we weer willen kijken dat ie net is gaan laden en moeten we een kwartier wachten. En geloof me, dat gebeurt vaker dan wij leuk vinden. Het stuit mij tegen de borst dat je om dat soort redenen de apparatuur permanent aan moet laten staan. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 04 November 2020, 20:52
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Het stuit mij tegen de borst dat je om dat soort redenen de apparatuur permanent aan moet laten staan. Het modem staat toch ook 24/7 aan? |
|
|
meppele |
Geplaatst op 05 November 2020, 08:38
|
Activiteit » 1813 » Internet,TV & Bellen » Fritz!box » FTTH - FB7590 & Rep. FB3000 Berichten: 301 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
Het stuit mij tegen de borst dat je om dat soort redenen de apparatuur permanent aan moet laten staan. Het modem staat toch ook 24/7 aan? |
|
|
sciurius |
Geplaatst op 05 November 2020, 09:19
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen » FRITZ Box Berichten: 221 Lid sinds: 26 Apr 2019 |
Het modem staat toch ook 24/7 aan? Er is in ons huis een zeer beperkte set apparaten dat altijd aan staat. Het modem is een ervan (ook ivm. telefoon). De koelkast en de verwarming. De Arris hangt aan een netwerksegment dat ook uit staat, dus de Arris aan laten staan heeft weinig zin. Verder is het twijfelachtig dat een apparaat in de problemen zou kunnen komen als het niet altijd aan staat. De stroom kan uitvallen, iemand kan achter de snoer blijven haken, etc.. En dit alles staat los van de vraag waarom er voortdurend nieuwe firmware wordt gedownload (de laatste paar keer wijzigde zelfs het versienummer van de firmware niet) en de vraag waarom zoiets een kwartier moet duren (waardoor je er last van hebt). |
|
|
Gieter |
Geplaatst op 05 November 2020, 12:31
|
Activiteit Berichten: 468 Lid sinds: 03 Apr 2019 |
Is het wel de firmware waar je over hebt. Die laatste procenten van de update is de EPG, instellingen en zo. Hoe langer jij dat ding uit doet, hoe meer er opgehaald moet worden. Hoe lang duurt het om veel bestanden op een hele goedkope flashdrive te zetten? Het zou me ook niet verbazen, dat er vaker een zelftest komt omdat hij niet continu aan staat. |
|
|
meppele |
Geplaatst op 05 November 2020, 16:00
|
Activiteit » 1813 » Internet,TV & Bellen » Fritz!box » FTTH - FB7590 & Rep. FB3000 Berichten: 301 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
Het modem staat toch ook 24/7 aan? Verder is het twijfelachtig dat een apparaat in de problemen zou kunnen komen als het niet altijd aan staat. De stroom kan uitvallen, iemand kan achter de snoer blijven haken, etc.. |
|
|
sciurius |
Geplaatst op 05 November 2020, 18:49
|
Is het wel de firmware waar je over hebt. Normaal als ik de Arris aanzet dan begint hij met een error (omdat de switch ook nog aan het opstarten is). Daarna schiet hij naar 75P, blijft daar even hangen, gaat naar 85P en dan is ie opgestart. In het andere geval begint ie (na de error) met 10P, 15P, heel langzaam (kwartier of zo) tot 75P en dan verder als boven. Als ik de tv aanzet krijg ik de melding dat het keuzemenu is vernieuwd en het nu nog leuker en mooier en gemakkelijker is geworden. Ik ben dan echter wel mijn ingestelde voorkeurszenderlijst kwijt en dat is lastig. |
|
|
roymarja |
Geplaatst op 05 November 2020, 19:01
|
Activiteit » purmerend » 1444gl » Internet & TV » Basispakket Berichten: 145 Lid sinds: 29 Aug 2018 |
Maak je geen zorgen, ook hier vertoont het doosje deze kuren..... Bleef het daar maar bij, blijf vooral weg van langere You Tube video's. Grote kans dat het zaakje vastloopt Bedankt KPN dat deze bug maar voortduurt! |
|
|
sciurius |
Geplaatst op 06 November 2020, 07:50
|
Bleef het daar maar bij, blijf vooral weg van langere You Tube video's. Grote kans dat het zaakje vastloopt YouTube doe ik vanaf mobiel via ChromeCast. Nog maar zelden overigens, sinds YouTube het leuk vond om midden tussendoor advertenties te gaan vertonen. Ik heb een HDMI switch waarmee ik beeld (TV) en audio (stereoinstallatie) switch tussen de Arris, RPi Kodi en ChromeCast. Eén druk op de (geprogrammeerde) afstandsbediening volstaat om the wisselen, veel handiger dan al die Arris dialogs op het TV scherm. |
|
|
sledgehammernl |
Geplaatst op 20 November 2020, 12:02
|
Activiteit » Internet & TV Berichten: 50 Lid sinds: 16 Dec 2019 |
Het heeft niets te maken met het in de nacht uitzetten of wat dan ook. Zowel de VIP2952 als de HMB2260 hebben last van het opnieuw opstarten, vastlopen etc. Het heeft te maken met het nieuwe softwareplatform wat KPN de afgelopen maanden geleidelijk heeft uitgerold. De genoemde modellen hebben daar moeite mee. Enige die vlekkeloos draait is de VIP5202. Kijk anders even op het forum van KPN. Genoeg te vinden over dit probleem. Dan lees je ook gelijk dat ze er aan werken maar nog geen idee hebben wanneer het opgelost is. https://forum.kpn.com/interactieve-tv...ers-510315 https://forum.kpn.com/interactieve-tv...enu-501234 Veel leesplezier |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Arris ViP kanalen zichtbaar maken | Algemeen | : 1 | 20 Dec 2021 |
Problemen met downloaden/Unison of andere software | Usenet | : 5 | 09 Aug 2021 |
Arris 2952 luistert (luisterde) niet | Algemeen | : 7 | 22 Oct 2020 |
Programmeren afstandsbediening Arris 2952 voor TV | Algemeen | : 5 | 19 Oct 2020 |
Internet valt uit (nieuwe klant) | Algemeen | : 11 | 07 Oct 2020 |
Advertentie