obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
tubejack

Gieter schreef:

Dat met Ziggo tv had ik ook overwogen.
Toen ik ze belde, had ik al een slecht gevoel.
Kon alleen beperkt analoog pakket krijgen, wat er helemaal uit gaat.
Buurbewoners die later als mij overgestapt zijn, zeggen dat CD nu beter is als KPN tv.
Ik wil niet zeggen dat de CD tv perfect is, maar ze doen er alles aan om het te verbeteren. Zoals opnemen België, BBC1st en BBCent komt er ook weer aan, op verzoek van klanten.
De open glasvezel is nog steeds stabiel.


O ik ben prima te woord gestaan door Ziggo, maar ook door alle andere providers. Ze deden allemaal niet moeilijk. Dat van CD heb ik gelezen in de nieuwsbrief van Freedom. Alles werkt nu weer met een nieuwe Fritzbox en TV kastje, ook al mijn servers. Ik wacht even af totdat KPN ook hier glas aan komt leggen. Ze zijn momenteel bezig in Wormeveer.
 
Roger
Gezien de toenemende berichten over het slopen van XS4ALL door KPN zal ik op enig moment voor internet en telefonie wel overstappen naar Freedom Internet (momenteel geen urgentie). Maar voor TV zit ik bij Ziggo en blijf ik bij Ziggo (voormalig @Home gebied, niet UPC). Ik heb 2 TV's met een CI+ module en een Humax 5200 om programma's op te nemen. Vergeleken met het STB-geklooi bij KPN/XS4ALL dat ik her en der zie, is het de hemel op aarde. En door Ziggo heb ik me uiteraard nooit zo'n Horizondoos aan laten praten Smile
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter
@Roger
Als je er tevreden over bent, moet je het ook zo houden.
Zover ik weet, krijgen al jaren nieuwe klanten geen CI+ meer.
 
Marcel
Zo ook de sprong naar Freedom gemaakt en als alles goed gaat zit ik op hun netwerk over een maand.

Een overzicht maken voor mijzelf wat de verandering van IP adres gaat beteken zodat alles soepel gaat verlopen inclusief het handmatig doorgeven van de PTR voor de IPv6. Dit schijnt wel te kunnen via de beheerpagina maar en werkelijkheid doet die niets.
 
Marcel
Ik heb al toegang tot de e-mail en dan via Thunderbird de e-mail van Xs4all naar Freedom overgezet.

Eerst de folder structuur aanmaken op Freedom en dan alle mails in één folder selecteren en rechts klikken. Dan kun je kiezen uit move-to of copy-to en kies voor copy-to.
In de pop-up navigeer je naar de doel folder bij Freedom. Dan worden de mails via Thunderbird overgezet.
Dit doe je dan voor alle folders die je wil overzetten.

Ik was in 20 minuten klaar en kan nu mijn Xs4all mail gaan leeg maken en de binnenkomende mails doorzenden.
 
Gieter
Hier wijst die naar 1 IPv6 adres.
20a10:3781:****::
En zo is het ook uitgelegd.
Dit zal in de toekomst verbetert worden.
 
meppele

meppele schreef:

tubejack post=12535

meppele schreef:

Parool:
KPN wil na de zomer weer aan XS4All morrelen .......
https://bit.ly/36mZncY


Ik heb net de retourdoos van XS4ALL gehad. Gaat zo met de post mee Bye-happy
Wat anders Meppele zit jij al op glas in Alkmaar? En welke providers kun je kiezen?

Nee nog niet maar wel bijna. Glas ligt tot in de Nuts ruimte van ons complex maar moet nog 'verdeeld' worden over de appartementen. Het zgn. schouwdocument is klaar en vanaf 5 maart '21 kan (volgens XS) mijn glasvezel aansluiting geactiveerd worden. Als alles functioneel en werkend is ga ik me beraden op de toekomst. Freedom was tot nu toe een veel te dure optie: E 57,- voor een 34/3 Mb/s (bonding) lijntje. KPN loopt hier aardig te lobbyen maar laat ze eerst glas maar eens werkend opleveren, daarna weet ik bij welke providers ik terecht kan en maak ik een keuze. Heb jij wel bonding van Freedom?

Update Glasvezel aansluiting: zojuist navraag gedaan bij XS4ALL: het 'afronden en functioneel maken' van mijn glasvezelaansluiting is verplaatst van 5 maart naar 7 mei 2021. We zijn nu bijna een jaar verder sinds de eerste 'aansluitbelofte', te weten mei 2020.
 
tubejack

meppele schreef:


Update Glasvezel aansluiting: zojuist navraag gedaan bij XS4ALL: het 'afronden en functioneel maken' van mijn glasvezelaansluiting is verplaatst van 5 maart naar 7 mei 2021. We zijn nu bijna een jaar verder sinds de eerste 'aansluitbelofte', te weten mei 2020.


Vervelend. Helaas zijn we afhankelijk van partijen als Ziggo en KPN. Glasvezel zou eigenlijk iets heel normaals moeten zijn, zoals het water uit de kraan en stroom uit het stopcontact.
 
multigeo
Zo herkenbaar....
https://www.parool.nl/ps/15-monteurs-...b25a98d37/
 
sledgehammernl


Maar soms gaat het ook goed...

ik zag in mijn 7590-log dat gedurende de laatste weken, met name in de nacht, de verbinding off-line was geweest. Nu begon de frequentie echter toe te nemen: zaterdagnacht, zondagavond, maandagmiddag...niet handig dus. Ik dus maandagavond rond 20.00uur via Twitter contact gezocht met XS4ALL. Na wat gegevens, screenshots en logbestanden over en weer getwitterd te hebben werd er een monteursbezoek voorgesteld (ik wist dat de oorzaak aan de WAN-zijde moest liggen). De volgende dag om 13.00uur(!) de KPN-monteur op de stoep. De conclusie was snel getrokken: defecte SFP-module in de POP. Hij in zijn auto naar de wijkcentrale, SFP-module vervangen en binnen 10 minuten opgelost.

Uiteindelijk heb ik daar een heel goed gevoel aan overgehouden: maandagavond 20.00uur melding en dinsdag 13.15uur opgelost. Veel sneller kan bijna niet. Clap
Je zou bijna denken dat XS4ALL toch een premium-merk van KPN is ;-)

Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik er nog een jaar XS4ALL aan vastgeplakt heb. Over een jaar weten we meer en zien we wel verder.

Dit wilde ik toch even kwijt Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie