obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Laptop maakt internet traag
Hannah
Hai,
Ik ben nieuw op dit forum en heb op internet al gezocht naar oplossingen, maar kan nergens vinden wat mijn probleem veroorzaakt. Hopelijk kan hier iemand mij helpen. Ik ben niet heel technisch, maar ben er inmiddels achter dat mijn laptop het internet traag maakt.
Ik heb een nieuwe laptop van het merk asus. Mijn abo bij xs4all is 100/100 (glas), maar ik haal met mijn laptop bekabeld amper 40 Mb (en dan heb ik echt geluk), meestal rond de 17-22MB, upload ligt hoger.
Op de tv, die bekabeld is haal ik rond de 97,6 MB, Iphone (wifi!) zelfs 103 MB. Het probleem moet dus echt in de laptop zitten.

Heeft iemand enig idee, wat dit probleem kan veroorzaken? Virusscanner en alle drivers zijn up-to-date. Heb van de week een nieuw modem gekregen en daarmee 1x de juiste snelheid op de laptop gehaald, maar daarna was het weer diep droevig, terwijl de rest van de apparaten dus wel de juiste snelheid haalt (met dezelfde en verschillende kabels getest, maakt geen verschil)

Please help
 
bart125
ga met je laptop eens naast de router zitten en voer dan een speedtest uit.
maakt dat verschil?

Hoe oud is je laptop welke snelheid ondersteund de wifiadapter die daar in zit?
 
Hannah
Laptop is nieuw, nog geen maand geleden gekocht. Naast de router gaan zitten maakt geen verschil. Het is niet alleen via de wifi, het is ook bekabeld drama. Terwijl ik met andere apparaten bekabeld wel de 100 haal.
Weet niet precies waar ik kan vinden welke snelheid de wifi-adapter ondersteund
 
bart125
Oke als hij een maand oud is zal het niet aan de hardware liggen waarschijnlijk. Kijk eens bij de leverancier of er updates zijn voor het systeem. Waarschijnlijk een probleem je met de driver of de firmware
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laptop maakt internet traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Traag updaten F-Secure SAFE beveiligingssoftware : 1 26 dec 2020
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Advertentie