obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
XS4ALL Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » XS4ALL Experimentele Diensten » DSL-tv
Post hier je ervringen en problemen met DSL-tv
 Onderwerp afdrukken
TV met ADSL+
meppele

sciurius schreef:

RuudSint post=12055

Resultaat = abonnement aangepast naar Smart


Met terugwerkende kracht??

Dit zou xs4all uit eigener beweging moeten signaleren of geen abonnementen verkopen die niet bij de max. haalbare lijnsnelheden passen.
 
sciurius
Ik had een vergelijkbare situatie toen ik verhuisde van een gebied met hoge snelheden naar een gebied met lagere snelheid. Het abonnement bleef ongewijzigd en toen heb ik geruime tijd dus een te duur abonnement gehad voor de snelheid die werd geleverd. Na verloop van tijd realiseerde ik me dat en heb erover geklaagd en werd het abonnement verlaagd. Maar over terugwerkende kracht viel niet te spreken.

Volgens de regels mag je best een duurder abonnement afsluiten, de snelheden zijn immers "tot" en niet gegarandeerd. Ik vond het kinderachtig.
 
RuudSint

sciurius schreef:


Dit zou xs4all uit eigener beweging moeten signaleren of geen abonnementen verkopen die niet bij de max. haalbare lijnsnelheden passen.


Daar ben ik het wel mee eens maar helaas, in de praktijk werkt het niet zo.
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
RuudSint

sciurius schreef:


Volgens de regels mag je best een duurder abonnement afsluiten, de snelheden zijn immers "tot" en niet gegarandeerd. Ik vond het kinderachtig.


Inderdaad, maar zo werkt het. Ik zie het eigenlijk precies zo en vergelijk het met een autobranche. Je koopt een Ferrari die makkelijk 300 km/u kan halen terwijl je nergens boven de 130 km/u mag komen.

Je moet hier dus gewoon zelf over nadenken en tot een besluit komen.
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
sciurius
Maar een goede autoverkoper zal je er tenminste op wijzen dat je er niet harder mee mág.
 
meppele

RuudSint schreef:

sciurius post=12057


Dit zou xs4all uit eigener beweging moeten signaleren of geen abonnementen verkopen die niet bij de max. haalbare lijnsnelheden passen.


Daar ben ik het wel mee eens maar helaas, in de praktijk werkt het niet zo.

Tot slot nog een klein stukje historie: Heb heel lang een 50/5 (Compact) abonnement gehad met daarbij een (bonding) speed van 41/4.7 Mb/s. Niet echt onredelijk qua verhouding dus. Met het aangaan van een nieuw jaarcontract kreeg ik een FB7583 waarbij helaas de upload terugliep naar 2.3 Mb/s. XS bleek daar, ondank eerdere beloften, niets aan te kunnen veranderen. XS heeft mij ter compensatie netjes een bepaald, onderling overeengekomen bedrag(je) gecrediteerd. Gelukkig ligt glasvezel op dit moment tot aan de gevel en verwacht dat via XS voor eind september 500/500 haalbaar is, bij KPN overigens 1000/500 Mb/s. Een Smart abonnement (100/100 Mb/s) zal om mee te beginnen ruim voldoende zijn.
Gewijzigd door meppele op 24 augustus 2020, 07:36
 
RuudSint
Alvast gefeliciteerd, glasvezel staat in deze gemeente nog op de lange lijst...eind is dus niet in zicht.
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
meppele

RuudSint schreef:

Alvast gefeliciteerd, glasvezel staat in deze gemeente nog op de lange lijst...eind is dus niet in zicht.


Kreeg gisteren de aankondiging dat het realiseren van de binnenaansluitingen in onze postcode is opgeschoven naar november en aan deze 'planning wordt nog gewerkt'.

We zullen het zien; 'als nooit iets aangepast hoeft te worden hoef je ook niet te plannen' zullen we maar aannemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV met ADSL+', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ADSL 2+ in bridge XS4ALL met eigen modem/router : 3 28 nov 2018
adsl+glasvezel op 1 adres mogelijk? Algemeen : 3 08 sep 2013
Van ADSL naar VDSL = 2 weken geen internet? Opleveringsproblemen : 1 29 mrt 2013
juniper srx als adsl router XS4ALL met eigen modem/router : 1 19 okt 2012
aangeboden snelheid niet haalbaar, vdsl2 langazamer als adsl Klacht over XS4ALL : 4 30 nov 2010
Advertentie