obey-robots.txt
22 September 2018, 01:05
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 78% [156 stemmen]
78% [156 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 14% [28 stemmen]
14% [28 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

klapperende verbinding in Nijmegen

jwar
Sinds een week een hopeloze verbinding hier in Nijmegen. Niet gewend van xs4all, maar het ligt ook niet specifiek aan xs4all. Het ligt aan het DSL deel van de verbinding. De verbinding gaat meer dan tien keer per dag verloren.

Om mogelijke oorzaken te kunnen elimineren de FON 7170 weer omgewisseld met de oude speedtouch. Kijken of die het wel volhoudt. Is nu al een uur stabiel!! Hij perst er nog net 7 MBit down en 1Mbps up uit. Dat is wel minder dan het tot voor een paar weken geleden was.

Ik hoop maar dat het niet te maken heeft met het samenreizen van VDSL en ADSL bitjes door dezelfde bundel kabels. Temeer daar op de afstand waar ik van de telefooncentrale zit het maar zeer de vraag is of VDSL leverbaar zal zijn.

Catrien
Heb je al eens geprobeerd om de Fritzbox op een ander kanaal te zetten? Mijn Fritzbox bleek bij het automatisch instellen op een kanaal uit te komen op een kanaal waarop meer modems bij mij in de buurt zaten. Door hem handmatig op een vrij kanaal te zetten, was bij mij het probleem van een wegvallende verbinding verholpen. Smile
Gewijzigd door Catrien op 16 september 2010, 22:01

jwar
Dank voor de suggestie. Is er een mogelijkheid om te zien welke kanalen vrij zijn of is het een kwestie van gokken?

Je bedoelt echt kanalen in de DSl verbinding? (Niet in wifi?) Was me er niet van bewust dat de bandbreedte in dsl ook in kanalen is onderverdeeld. (Maar dat is wel weer logisch eigenlijk.)

Hendrik9999
Ik denk dat Catrien de WLAN-verbinding bedoelt. Dat is een draadloze
LAN-verbinding die verder weinig met DSL te maken heeft.

Catrien
Hendrik9999 schreef:
Ik denk dat Catrien de WLAN-verbinding bedoelt. Dat is een draadloze
LAN-verbinding die verder weinig met DSL te maken heeft.

Dat klopt, ik bedoel inderdaad de WLAN-verbinding. Ik heb er verder ook niet zo veel verstand van, maar dit was bij mij in ieder geval de oplossing voor een steeds wegvallende verbinding. Misschien een poging waard om even te testen. Geeft het geen verbetering, dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt....

De kanalen kan je vinden onder Advanced Settings -> WLAN -> Radiochanel. In de grafiek die midden op de pagina staat kun je zien welk kanaal er door de Fritzbox wordt gebruikt en welke kanalen door andere apparatuur (modems van buurtgenoten). Bij mij werd kanaal 1 gebruikt, maar dat was ook in gebruik bij 2 anderen. Ik heb hem nu op kanaal 8 gezet, wat bij niemand anders hier in de buurt in gebruik is. En mijn verbinding is nu stabiel en haalt een keurige downloadsnelheid van 17 Mbit/s en 2 Mbit/s uploadsnelheid in de Speedtest (met een Lite abonnement en een Fritzbox 7340).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'klapperende verbinding in Nijmegen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VPN verbinding 2 XS4All locaties Instelling problemen 2 12 juli 2018, 21:13
FritzBox 7581 verbreekt verbinding Fritzbox 7 24 juni 2018, 19:41
Airport in bridge mode achter fritzbox, geen draadloze verbinding? XS4ALL met eigen modem/router 1 11 december 2017, 21:20
ftp verbinding op sftp.xs4all.nl wordt geweigerd Algemeen 3 30 september 2017, 09:29
Verbinding met Cisco rv325 XS4ALL met eigen modem/router 2 02 juli 2017, 18:19
Goedenacht bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| chefke< 5 mins
| Gondelier01:02:24
| meppele01:06:09
| rhuijben01:22:39
| GladiusMaximus01:26:07
| Access01:39:01
| lsluijter01:56:28
| noord45301:59:24
| timr201802:04:19
| richard0102:15:23
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.