obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software
sciurius
Updates gebeuren om precies te zijn korte (?) tijd nadat het ding is uitgezet. En omdat wij de gewoonte hebben om de tv ook voor korte tijd uit te zetten, bv. als we even rustig willen praten, dan blijkt als we weer willen kijken dat ie net is gaan laden en moeten we een kwartier wachten. En geloof me, dat gebeurt vaker dan wij leuk vinden.

Het stuit mij tegen de borst dat je om dat soort redenen de apparatuur permanent aan moet laten staan.
 
tubejack

sciurius schreef:


Het stuit mij tegen de borst dat je om dat soort redenen de apparatuur permanent aan moet laten staan.


Het modem staat toch ook 24/7 aan?
 
meppele

tubejack schreef:

sciurius post=12293


Het stuit mij tegen de borst dat je om dat soort redenen de apparatuur permanent aan moet laten staan.


Het modem staat toch ook 24/7 aan?
TV set-up box niet elke dag (of nacht) uit zetten! maar gewoon op standby laten staan. De box kan juist in de war raken door deze elke dag opnieuw op te starten en het opstarten kan een vrij langdurig proces zijn. Doe dit alleen als er iets niet goed werkt. Het stroomverbruik is bij standby minimaal! Bovendien kan een software update van KPN/XS (in principe altijd 's nachts) gemist worden wat bij het opstarten de daarop volgende dag weer problemen kan gegeven.
 
sciurius

tubejack schreef:

Het modem staat toch ook 24/7 aan?


Er is in ons huis een zeer beperkte set apparaten dat altijd aan staat. Het modem is een ervan (ook ivm. telefoon). De koelkast en de verwarming. De Arris hangt aan een netwerksegment dat ook uit staat, dus de Arris aan laten staan heeft weinig zin.

Verder is het twijfelachtig dat een apparaat in de problemen zou kunnen komen als het niet altijd aan staat. De stroom kan uitvallen, iemand kan achter de snoer blijven haken, etc..

En dit alles staat los van de vraag waarom er voortdurend nieuwe firmware wordt gedownload (de laatste paar keer wijzigde zelfs het versienummer van de firmware niet) en de vraag waarom zoiets een kwartier moet duren (waardoor je er last van hebt).
 
Gieter
Is het wel de firmware waar je over hebt.
Die laatste procenten van de update is de EPG, instellingen en zo.
Hoe langer jij dat ding uit doet, hoe meer er opgehaald moet worden.
Hoe lang duurt het om veel bestanden op een hele goedkope flashdrive te zetten?
Het zou me ook niet verbazen, dat er vaker een zelftest komt omdat hij niet continu aan staat.
 
meppele

sciurius schreef:

tubejack post=12294

Het modem staat toch ook 24/7 aan?

Verder is het twijfelachtig dat een apparaat in de problemen zou kunnen komen als het niet altijd aan staat. De stroom kan uitvallen, iemand kan achter de snoer blijven haken, etc..
Zou het gewoon maar eens proberen: niet uitschakelen maar in Standby. Het resultaat zal je verbazen.
 
sciurius

Gieter schreef:

Is het wel de firmware waar je over hebt.


Normaal als ik de Arris aanzet dan begint hij met een error (omdat de switch ook nog aan het opstarten is). Daarna schiet hij naar 75P, blijft daar even hangen, gaat naar 85P en dan is ie opgestart.

In het andere geval begint ie (na de error) met 10P, 15P, heel langzaam (kwartier of zo) tot 75P en dan verder als boven. Als ik de tv aanzet krijg ik de melding dat het keuzemenu is vernieuwd en het nu nog leuker en mooier en gemakkelijker is geworden. Ik ben dan echter wel mijn ingestelde voorkeurszenderlijst kwijt en dat is lastig.
 
roymarja
Maak je geen zorgen, ook hier vertoont het doosje deze kuren.....
Bleef het daar maar bij, blijf vooral weg van langere You Tube video's.
Grote kans dat het zaakje vastloopt
Bedankt KPN dat deze bug maar voortduurt!
 
sciurius

roymarja schreef:

Bleef het daar maar bij, blijf vooral weg van langere You Tube video's.
Grote kans dat het zaakje vastloopt


YouTube doe ik vanaf mobiel via ChromeCast.
Nog maar zelden overigens, sinds YouTube het leuk vond om midden tussendoor advertenties te gaan vertonen.

Ik heb een HDMI switch waarmee ik beeld (TV) en audio (stereoinstallatie) switch tussen de Arris, RPi Kodi en ChromeCast. Eén druk op de (geprogrammeerde) afstandsbediening volstaat om the wisselen, veel handiger dan al die Arris dialogs op het TV scherm.
 
sledgehammernl
Het heeft niets te maken met het in de nacht uitzetten of wat dan ook. Zowel de VIP2952 als de HMB2260 hebben last van het opnieuw opstarten, vastlopen etc. Het heeft te maken met het nieuwe softwareplatform wat KPN de afgelopen maanden geleidelijk heeft uitgerold. De genoemde modellen hebben daar moeite mee. Enige die vlekkeloos draait is de VIP5202.
Kijk anders even op het forum van KPN. Genoeg te vinden over dit probleem. Dan lees je ook gelijk dat ze er aan werken maar nog geen idee hebben wanneer het opgelost is.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv...ers-510315
https://forum.kpn.com/interactieve-tv...enu-501234

Veel leesplezier Bye-happy
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Arris ViP kanalen zichtbaar maken Algemeen : 1 20 dec 2021
Problemen met downloaden/Unison of andere software Usenet : 5 09 aug 2021
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Programmeren afstandsbediening Arris 2952 voor TV Algemeen : 5 19 okt 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Advertentie