obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van XS4ALL, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc. Glas Basis 50Mb of Glas Extra 100Mb met Bellen en of Televisie.
 Onderwerp afdrukken
informatie voorziening glasvezel aanleg
PE1RDW
Mijn ouders wonen een paar straten verderop en hebben kpn internet.
Onlangs kregen ze een brief thuis dat kpn glasvezel beschikbaar maakt in onze gemeente (start werkzaamheden september).
Nu zou je verwachten dat ze de xs4all klanten ook op de hoogte stellen maar vreemd genoeg geen piep.
Zou dit met opzet kunnen zijn om mensen te verleiden over te stappen naar kpn?
Of is het meer een geval van lagere prioriteit van xs4all klanten?
 
meppele

PE1RDW schreef:

Mijn ouders wonen een paar straten verderop en hebben kpn internet.
Onlangs kregen ze een brief thuis dat kpn glasvezel beschikbaar maakt in onze gemeente (start werkzaamheden september).
Nu zou je verwachten dat ze de xs4all klanten ook op de hoogte stellen maar vreemd genoeg geen piep.
Zou dit met opzet kunnen zijn om mensen te verleiden over te stappen naar kpn?
Of is het meer een geval van lagere prioriteit van xs4all klanten?

Ik heb sinds vandaag glasvezel Cheer gerealiseerd door KPN-NetwerkNL, maar ben en blijf voorlopig wel klant van XS. Hier is niemand eerder geïnformeerd dan de ander, de hele buurt kreeg een brief van KPNnetwerkNL https://www.kpnnetwerk.nl , maakte niet uit bij welke provider men zat. Na deze voorinformatie en het geven van toestemming is men, weliswaar later dan eerst afgesproken, gestart met de aanleg. Na oplevering heb ik XS verwittigd en kon ik via Mijn XS4ALL 'glas' aanvragen. Dit is binnen 14 dagen correct uitgevoerd. Geniet nu van een 100/100 Mb/s verbinding.
Kijk af en toe ook eens op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

E. Meppelink.
Gewijzigd door meppele op 25 mei 2021, 16:59
 
lfah2000
Als de glasvezel verbinding is aangelegd wordt die gratis overgezet naar glasvezel. Ik heb zelf gebeld naar xs4all hiervoor die die hebben alles gestart.

Nieuwe verbindingen kunnen niet dus zeg niks op. (Bij KPN verlies je je fritz box, gratis spotify, gratis beveiliging en gratis data SIM kaart van 1 Gb/onbeperkt).
FB 7583 VDSL (7.31) + Repeaters FB 7583 (7.31), FB 7581 (7.15) + 1750E (7.27)
 
PE1RDW
Inmiddels ligt de glasvezel in de grond, echter nog steeds geen woord van kpn, mogelijk is er een complicatie omdat het om delta fiber gaat en niet reggefiber/kpn zelf.
 
Marcel
Bofkonten!

Kijk of Freedom kan leveren op dat adres en gelukkig zit zitten zij niet vast aan het dure KPN (Xs4all) die glasvezel helemaal aan het uitmelken is.
 
tubejack
Hier liggen de kabels van KPN-netwerk inmiddels in de grond. Het wordt XGPON.

Zit nu bij Ziggo met een 75/10 lijn + TV met een Nextbox die prima werkt. Een mooi DOCSIS 3.1. modem gekregen die in bridge staat. Ik gebruik SQM met een Edgerouter 3 lite. Dat kost wel bandbreedte netto hou ik 57/9,5 over. Maar daarmee reageert het internet erg vlot.

De prijs is vergelijkbaar met wat ik bij XS4ALL betaalde voor een 40/5 Mbit Pair-bonded DSL lijn + TV Met zo'n nieuw kastje die ook 4K kan en Spotify. Dus ik vind het zo gek nog niet. 9,5Mbit upload is snel zat voor mijn webserver.

April, mei moet het glas hier operationeel zijn. Freedom is met een 50/50 verbinding (voor hier snel zat) met TV dan praktisch net zo duur als de 2 bovenstaande aanbiedingen. Alle 3 de providers hebben zo hun voor-en nadelen. Ik weet het nog niet Bye-happy
 
lfah2000
Ik heb mijn abonnement weer terug laten zetten naar 100/100 ipv 200/200. Dit was gratis voor 5 maanden maar omdat alles wordt overgezet naar KPN neem ik toch het zekere voor het onzekere. 200/200 is te duur.
Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. Spotify (nu gratis: onbekend wat daarmee gaat gebeuren), DATA simkaar (wordt ook niks over genoemd), XS4ALL KEY (gaart verdwijnen).
Al die dingen waren toch reden om bij XS4ALL te blijven. Nu weet ik het niet.
Ik hoop dat t-mobile ook glas komt aanleggen. Dat scheelt € 40 per maand voor een glas verbinding bij freedom.
FB 7583 VDSL (7.31) + Repeaters FB 7583 (7.31), FB 7581 (7.15) + 1750E (7.27)
 
fmrama
Ken je deze opsomming al? Staat oa iets over spotify ..

https://www.xs4all.nl/overzicht/
 
sciurius
Ik kan niets vinden over spotify.
 
sciurius
Ik zie ook niets over de mogelijkheid om ingesproken voicemail (vaste lijn) automatisch via email te laten toesturen. Daar maak ik veelvuldig gebruik van. Ik luister eigenlijk nooit mijn voicemail af...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'informatie voorziening glasvezel aanleg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
Glasvezel 1000/500 XS4ALL Glasvezel diensten : 3 06 aug 2020
Glasvezel upload onder de 1Mbit Storing : 7 27 jul 2020
FB7581 en Caiway glasvezel Fritzbox : 1 07 sep 2018
internet thuis slechter dan ooit met glasvezel Installatie problemen : 3 05 nov 2017
Advertentie