obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
internet thuis slechter dan ooit met glasvezel
Guidoxb
Ik heb sinds driekwart jaar glasvezel van xs4all dat goed zou moeten zijn voor 300 MBS. Gelijk alles van Ziggo omgezet naar XS, inclusief telefoon en televisie.
Ze hebben destijds de straat op drie plekken opengegraven met twee teams om de glasvezel die er al lag maar blijkbaar was gebroken te vervangen.
De aansluiting in huis vanaf de glasvezel hadden ze geen tijd meer voor en er zat ook een verkeerde modem en aansluiting innhetnpakket. Een paar dagen later kreeg ik de Frisbkx 5490 en ben Ik door de guidion medewerker door de aansluiting en instellingen heengeleid. Ik,heb internet en ook tv en telefoon. Heb in huis een Airport extreme die het signaal, verder stuurt, inclusief het tv signaal. Boven kan ik beter op de hotspot van mn iPhone weken dan op de WiFi. Als de tv aanstaat, ik bedoel de tv ontvanger, doet de WiFi het geheel niet. Mijn vrouw en ik zijn beide zzper en hebben tot noch toe geen tijd gehad om dit eens goed na te lijken. Ik ben hier zo focking moe van dat ik niet eens energie heb deze tekst te corrigeren. Kan iemand gewoon vertellen hoe de boel moet worden aangelegd, welke modems, kabels enz. Ik ben er zo klaar mee. Zit er aan te denken een zgn prof er bij te halen, maar kost ook weer geld. Leuk dat glasvezel van xs4all, maar leg het godverdomme goed aanbij de mensen thuis.
 
Gondelier

Quote

Guidoxb schreef:

Ik heb sinds driekwart jaar glasvezel van xs4all dat goed zou moeten zijn voor 300 MBS. Gelijk alles van Ziggo omgezet naar XS, inclusief telefoon en televisie.
Ze hebben destijds de straat op drie plekken opengegraven met twee teams om de glasvezel die er al lag maar blijkbaar was gebroken te vervangen.
De aansluiting in huis vanaf de glasvezel hadden ze geen tijd meer voor en er zat ook een verkeerde modem en aansluiting innhetnpakket. Een paar dagen later kreeg ik de Frisbkx 5490 en ben Ik door de guidion medewerker door de aansluiting en instellingen heengeleid. Ik,heb internet en ook tv en telefoon. Heb in huis een Airport extreme die het signaal, verder stuurt, inclusief het tv signaal. Boven kan ik beter op de hotspot van mn iPhone weken dan op de WiFi. Als de tv aanstaat, ik bedoel de tv ontvanger, doet de WiFi het geheel niet. Mijn vrouw en ik zijn beide zzper en hebben tot noch toe geen tijd gehad om dit eens goed na te lijken. Ik ben hier zo focking moe van dat ik niet eens energie heb deze tekst te corrigeren. Kan iemand gewoon vertellen hoe de boel moet worden aangelegd, welke modems, kabels enz. Ik ben er zo klaar mee. Zit er aan te denken een zgn prof er bij te halen, maar kost ook weer geld. Leuk dat glasvezel van xs4all, maar leg het godverdomme goed aanbij de mensen thuis.


Met vloeken kom je hier niet zo ver, maar ik begrijp de ergernis !!
Vertel eens wat meer....
Waar staat de 5490, in de kelder - op zolder ??
Is de 5490 aangesloten met een glas- of utp kabel ??
Welke firmwareversie staat er op de fritzbox ??
Zonder de extreme zijn de problemen er dan ook ??
Hoe maakt de fritzbox een connectie met de extreme ??
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Prutser

Quote

Gondelier schreef:

Quote

Guidoxb schreef:

Ik heb sinds driekwart jaar glasvezel van xs4all dat goed zou moeten zijn voor 300 MBS. Gelijk alles van Ziggo omgezet naar XS, inclusief telefoon en televisie.
Ze hebben destijds de straat op drie plekken opengegraven met twee teams om de glasvezel die er al lag maar blijkbaar was gebroken te vervangen.
De aansluiting in huis vanaf de glasvezel hadden ze geen tijd meer voor en er zat ook een verkeerde modem en aansluiting innhetnpakket. Een paar dagen later kreeg ik de Frisbkx 5490 en ben Ik door de guidion medewerker door de aansluiting en instellingen heengeleid. Ik,heb internet en ook tv en telefoon. Heb in huis een Airport extreme die het signaal, verder stuurt, inclusief het tv signaal. Boven kan ik beter op de hotspot van mn iPhone weken dan op de WiFi. Als de tv aanstaat, ik bedoel de tv ontvanger, doet de WiFi het geheel niet. Mijn vrouw en ik zijn beide zzper en hebben tot noch toe geen tijd gehad om dit eens goed na te lijken. Ik ben hier zo focking moe van dat ik niet eens energie heb deze tekst te corrigeren. Kan iemand gewoon vertellen hoe de boel moet worden aangelegd, welke modems, kabels enz. Ik ben er zo klaar mee. Zit er aan te denken een zgn prof er bij te halen, maar kost ook weer geld. Leuk dat glasvezel van xs4all, maar leg het godverdomme goed aanbij de mensen thuis.


Met vloeken kom je hier niet zo ver, maar ik begrijp de ergernis !!
Vertel eens wat meer....
Waar staat de 5490, in de kelder - op zolder ??
Is de 5490 aangesloten met een glas- of utp kabel ??
Welke firmwareversie staat er op de fritzbox ??
Zonder de extreme zijn de problemen er dan ook ??
Hoe maakt de fritzbox een connectie met de extreme ??


Als je TV hebt en switches gebruikt, moeten die switches IGMP snooping ondersteunen, anders gaat dat TV signaal je hele huis door ... Dat heeft dus NIETS met XS4ALL of je glasvezel te maken, maar met je eigen switch. Er zijn talloze fora die dit vermeld hebben staan .. Dusssss koop een switch waar IGMP snooping op aanwezig is! Wat gaat er mis? Het TV signaal wordt "gestreamed" vanaf je glasvezel. Als jij een switch ertussen zet die niet herkent waar het signaal vandaan komt en waar het heen moet, broadcast die het op al zijn netwerkpoorten. En daarmee knalt hij dus je hele netwerk "vol".

Eén voorbeeld: https://forum.kpn.com/interactieve-tv...ing-308301

'k Heb nog even gezocht: "It is noted as existing in the 6.3 utility.. and is off by default"

Dus: zet dat even aan en je problemen zijn zo goed als zeker verdwenen!
Gewijzigd door Prutser op 05 november 2017, 22:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet thuis slechter dan ooit met glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
informatie voorziening glasvezel aanleg XS4ALL Glasvezel diensten : 28 15 jun 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Advertentie