obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van XS4ALL, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc. Glas Basis 50Mb of Glas Extra 100Mb met Bellen en of Televisie.
 Onderwerp afdrukken
Televisie XS4ALL op iMac 27"?
sam van haaster
Recent het 'all-in-one' / Internet/Bellen/Televisie pakket over glasvezel laten aanrukken. Als 'naief' computergebruiker veronderstelde ik dat 'digitale' televisie betekent dat je televisiezenders ook op je iMac kunt bekijken. In de informatie op de site van XS4ALL over Televisie wordt hoog opgegeven over het zenderaanbod, opslagmogelijkheden enz. Nergens staat aan welke voorwaarden de ontvangende apparatuur dient te voldoen, ergens in de zoveelste laag informatie wordt de Motorola VIP 1963 box beschreven, maar ook daar staat niet expliciet vermeld welke apparatuur hier wel en welke niet op aangesloten kan worden.
Toen een Guidion monteur mijn huiskamer binnenkwam zei hij: "Die televisie kan ik er niet op aansluiten, te oud. En televisie op de iMac afspelen, dat ondersteunen we niet. WebTV, daar kunt u naar kijken als u een abonnement heeft."

Nu had ik in het verleden de gewone analoge TV van de kabel via de Eye TV Hybrid stick wél afgespeeld op mijn iMac. Dit apparaatje zou overweg moeten kunnen met analoge televisie, DVB-T (digital aereal) en DVB-C (digitale kabel). Het kon/kan er bij mij niet in dat dit niet aan de praat te krijgen zou zijn en ik schafte de kabels aan: een SCART-to-Compositie adapter / Compositie (wit/geel/rood tulp) kabel > aan te sluiten op de bij de stick geleverde Composite>Mini-usb kabel. Zie onderstaande link voor info over de stick:

http://support.elgato.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=3085

Het toepassen van deze module werd door een helpdeskmedewerker van XS4ALL als reddende suggestie gegeven, helaas ging zijn baas daar overheen: werkt niet en trouwens, we ondersteunen het ook niet.

Een tweede monteur van Guidion die mijn internetverbinding kwam tunen - ja, snel, volgens de specs tot 6MB/s -, heeft nog een poging gewaagd, maar hij kwam er ook niet uit. Niet zo vreemd, want hij had voor het eerst een Eye TV Hybrid stick in zijn handen. 'Volgens mij is ie stuk, dat lampje brandt niet", zei hij wijzend op het glaasje van de infrarood poort....

In principe zou deze verbinding het signaal dat de Motorola uitgeeft op de SCART uitgang naar een USB poort op de iMac moeten brengen, en via de Eye TV software vertonen. Maar: het weergave scherm toont de tekst 'no signal' .

Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met Televisie van XS4ALL > een PC of Imac?
- zend de Motorola het vereiste DVB-C signaal uit dat de stick kan verwerken?
- kent iemand de bovengenoemde aansluiting SCART > USB en de wijze waarop je de software Eye TV en de Motorola set-up box moet instellen?
Gewijzigd door sam van haaster op 30 december 2011, 22:48
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Televisie XS4ALL op iMac 27"?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie