obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Digitale TV hapert en geluid "floept"
MarcdeRuiter
Als dit bericht beter in een andere thread past, feel free to move it mr/mrs moderators.

Ik ben al 10 jaar klant bij XS4all tot volle tevredenheid, en heb sinds maart 2013 glasvezel en digitale televisie via XS4all. De aansluiting is bekabeld vanaf de Fritz 7390 naar de Motorola box. De eerste maand probleemloos televisie gekeken op een panasonic Viera TX-P42S30E.

Inmiddels sinds een week of 3 haperingen (bevriezen) in het beeld en piepen/floepen in het geluid. Het lijkt wel of er iets moet bufferen.

Alle soft/firmware is geupdated en de Motorola box is inmiddels al vervangen en nu willen ze de in maart geleverde Fritz vervangen. Ik hoop dit eea oplost maar het lijkt me sterk dat de "nieuwe" Fritz nu al kapot is.

Iemand een idee waar ik nog naar kan kijken?

Overigens, ondanks het veels te lange telefoonmenu is de klantenservice qua vriendelijkheid nog steeds prima.
 
Yobotje
Wat is de status nu, is je probleem opgelost en hoe?

Dat telefoonmenu is inderdaad irritant lang en als je pech hebt kun je na 1 1/2 minuut opnieuw beginnen met het hele riedeltje opnieuw. Verdient goed aan belminuten.
Ik zou wel eens willen weten als iedere consument zo langdradig werd voor z'n eigen kwaliteitsdoeleinden en daar 2 minuten voor nodig heeft, wie van de klantenservices vinden dat dan nog acceptabel? Helpless
Groet, Theo
 
hansd
Sluit het modem aan op je isra punt en vervang die telefoonkabel door een netwerk kabel. Dan zou het beter moeten gaan.
 
Yobotje

Quote

hansd schreef:

Sluit het modem aan op je isra punt en vervang die telefoonkabel door een netwerk kabel. Dan zou het beter moeten gaan.


Deze reactie begrijp ik niet, verkeerd topic gekozen?
Helpless
Groet, Theo
 
loislane66
Hoi Theo,

Is het probleem inmiddels verholpen? En zo ja, wat heb je dan gedaan? Sinds een paar dagen heb ik hier precies hetzelfde probleem ... het is echt ellendig tv kijken. Ik heb vanaf oktober vorig jaar glasvezel en nooit geen problemen gehad, tot een paar dagen terug. Ik zit nu te wachten tot er een monteur langskomt. Maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in of die het op kan lossen. Ik heb overigens 2 decoders, ééntje boven en ééntje beneden en op beiden speelt hetzelfde probleem. Ik ben niet zo technisch hoor, maar het lijkt me dus dat het in het modem moet zitten dan?

Ik hoor graag van jou of het inmiddels is opgelost.

Groet,
Sylvia
 
Yobotje

Quote

loislane66 schreef:

Hoi Theo,

Is het probleem inmiddels verholpen? En zo ja, wat heb je dan gedaan? Sinds een paar dagen heb ik hier precies hetzelfde probleem ... het is echt ellendig tv kijken. Ik heb vanaf oktober vorig jaar glasvezel en nooit geen problemen gehad, tot een paar dagen terug. Ik zit nu te wachten tot er een monteur langskomt. Maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in of die het op kan lossen. Ik heb overigens 2 decoders, ééntje boven en ééntje beneden en op beiden speelt hetzelfde probleem. Ik ben niet zo technisch hoor, maar het lijkt me dus dat het in het modem moet zitten dan?

Ik hoor graag van jou of het inmiddels is opgelost.

Groet,
Sylvia


Hallo Sylvia, ik had een defecte glasvezel kast, dwz waar de glasvezel omgezet wordt naar een netwerksignaal voor de router 7390 en een defecte Motorola Digitale ontvanger. Voor de zekerheid heb ik een nieuwe HDMI kabel gekocht direct in het begin want de meegeleverde vertoonde nukken.
De eerste Guidion monteur was een prutser en de tweede was een vakman die wist waar het om gaat.
Nadat deze prutser weg was heb ik zelf het voortouw genomen in wat ik als stappen wil zien en dat bracht de oplossing: een strak en storingsvrij beeld. Een speed test was een van de eerste stappen om vast te stellen dat er geen haperingen of vertragingen in het signaalaanbod zitten. Als je niet tevreden bent met de monteur maak jezelf dan duidelijk bij XS4ALL klantenservice helpdesk!
Succes.
Groet Theo.
Groet, Theo
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Digitale TV hapert en geluid "floept"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Radio luisteren via optische digitale in-/uitgang? Algemeen : 5 26 jun 2021
TV beeld op zwart, geluid gaat door. TV Problemen : 19 01 feb 2020
Optisch geluid, radio aan, tv uit. Kan dat? TV Problemen : 5 18 dec 2019
Geluid valt weg van mijn externe boxen als ik de tv uit zet XS4ALL Glasvezel diensten : 3 21 jan 2019
Geluid tv wordt hard en zacht TV Problemen : 2 05 mei 2018
Advertentie