obey-robots.txt
26 September 2018, 14:20
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [156 stemmen]
77% [156 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 14% [29 stemmen]
14% [29 stemmen]

Stemmen: 202
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Problemen met verbinding.

mwbreur
Hallo,

Ik ben al jaren een redelijk tevreden klant bij xs4all en maak al gebruik van hun diensten toen het nog dial-up was.
Later kwam eindelijk adsl en daar ben ik ook tevreden over geweest.

Helaas merkte ik nadat ik verhuisd was dat mijn verbinding steeds minder stabiel werd, waar ik op mijn oude adres nog een leuke 19 mbit haalde (adsl2+, gebruik van de Speedtouch home niet meegerekend in de begin periode 512/128 etc) van de 20mbit en op mijn nieuwe adres haalde ik nog 18mbit, maar na een paar maanden begon mijn lijn te klapperen, nieuwe modem maar nog steeds gezeur, ook de snelheid ging naar mate de tijd vorderde steeds verder naar beneden tot ik uiteindelijk op 8mbit zat.... maar wel stabiel..
Ik gaf toen al aan het raar te vinden dat mijn verbinding naar verloop van tijd steeds langzamer werd en dit niet echt de juiste gang van zaken vond.

Toendertijd ging het om een Thompson/Speedtouch 560 en 780, deze zijn toen ook al eens vervangen geweest.
Ook had ik toen enorm veel FEC/CRC errors in de logboeken staan, hierover hoefde ik me volgens xs4all geen zorgen te maken.


Nu heb ik VDSL2 1 week nadat het mogelijk was op mijn adres en daar haalde ik in het begin een leuke(FB7340) 52mbit, stabiel snel en geen problemen. Later nog een jaar bijgeschreven en een FB7360 gekregen. Helaas begint nu het gedonder weer....

Sinds een paar weken heb ik ineens dat mijn modem verbinding verliest, zichzelf reset (alle lampjes gaan aan, en start weer opnieuw op) Dit soms wel 14 keer achterelkaar (bevestigd door xs4all) Vandaag een nieuwe 7360 ontvangen en alles leek goed te gaan, meerdere uren documentaires gekeken op youtube en een aantal gb's gedownload niets aan de hand leek het.

Heb al meerdere malen met xs4all gebeld en er was toen ook een ticket aangemaakt, ze belde toen terug maar er waren toen al eigenlijk geen problemen meer en dit heb ik ook bevestigd, diegene die ik aan de lijn had vond dit ook vreemd.

Nu begint het gedonder alweer, modem reset zich meerdere malen per uur, intrainen duurt erg lang, en de verbindings snelheid is van 52000 gezakt naar 48xxx. (Nou kan het zijn om dat het een nieuwe modem is de intrain snelheid later omhoog gaat).

Log :

04.09.13 22:27:16 IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: 2001:980:caa6::/48
04.09.13 22:27:16 IPv6 Internet connection established successfully. IP address: 2001:980:xxxx::1
04.09.13 22:27:15 Internet connection established successfully. IP address: 83.163.209.xx, DNS server: 194.109.6.66 and 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.205, Broadband PoP: dr8.d12
04.09.13 22:27:11 DSL is available (DSL synchronization exists with 48220/5224 kbit/s).
04.09.13 22:26:38 DSL synchronization starting (training).
04.09.13 22:25:42 DSL synchronization starting (training).

DSL info :

Max. DSLAM throughput kbit/s 52000 5224
Min. DSLAM throughput kbit/s 3488 64
Attainable throughput kbit/s 61308 27908
Current throughput kbit/s 48220 5224

Latency 11 ms 4 ms
Bitswap off on
Impulse Noise Protection 6.0 2.0

Signal-to-noise ratio dB 7 22
Line attenuation dB 15 4
Carrier record A43 A43
Profile 17a

Voor zover ik er verstand van heb lijken deze waarden goed, ook xs4all gaf aan de de waardes erg goed waren.

Ik zie geen reden staan waarom de modem zichzelf gereset heeft of dat er iets fout gegaan is, wel gaf het log aan dat er een error log verstuurd was, helaas kan ik dit log niet zelf vinden.



Ik heb geprobeerd:

xs4all abbo ( internet fast, geen tv/telefoon)

Een FB7340. FB7360 en een nieuwe FB7360. (Laatste firmware)
Hele contact punt van "isra" punt vervangen (is bij mij gewoon een kabel die in de muur zit met een zooitje draden er uit).
Nieuwe contact doos, nieuwe kabel van contact doos naar modem. Afstand van isra punt naar modem ~1 meter.
Ander stopcontact (verlengsnoer ).

Netwerk kabels vervangen :

Alles is nu Cat5e shielded.
Alle PC's draaien op Windows 7 behalve mijn NAS (Freenas) en Laptop 1 (Ubuntu)
Gebruik Remote desktop op mijn hoofd pc, ook teamviewer wat nu dus erg vervelend is als je verbinding er steeds uit ligt.


Poort 1 : Netgear Gbit switch, managed (jumbo frames staan aan, heeft nooit problemen gegeven).
- PC1
- PC2
- PC3
- NAS (Freenas)
-- Accesspoint 2.4ghz voor binnen (DHCP van modem)
-- Accesspoint 5ghz voor buiten (DHCP van modem)


Poort 2 : Netgear 100mbit switch, unmanaged voor console/tv.
-PC4
-Samsung Smart Blue Ray speler
-Samsung TV

Wlan :
- Meerdere android apparaten, deze pakken automatisch het sterkste signaal wat dus niet mijn modem is maar 1 van de AP's
-- Tabs/telefoons
- WiiU
- Laptop 1 (Ubuntu)
- Laptop 2
- Laptop 3

Interne netwerk is gewoon snel, haal +/- 90-100mb/s van pc naar pc, ook getest via modem (lan 1 - switch en pc direct op lan2) dan is de snelheid iets lager 70-80mb/s en schommelt wat meer. Met het interne netwerk heb ik nooit problemen.

Ik draai geen gekke programma's, heb een TS3 server draaien waar 10-20 man op zitten in de avond en af en toe download ik een torrentje, of nieuws groepen. Heb een regeltje of 10 in mijn portforwarding table staan.

Ik ben niet helemaal achterlijk als het om computers gaat en doe dit professioneel voor mijn werk.
Ik ga toch twijfelen aan de DSLAM of de centrale/kwaliteit van de telefoon kabel want ik zie geen reden waarom na verloop van tijd de snelheid inzakt en na een lange periode een goede verbinding gehad te hebben ineens problemen ontstaan terwijl er bij mij niets verandert aan het netwerk of bekabeling. Zeker niet als dit ook niet opgelost wordt als er een nieuwe modem aangesloten wordt.


Ik sta open voor tips, want ik word hier een beetje moedeloos van.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox 2841 25 september 2018, 20:22
VPN verbinding 2 XS4All locaties Instelling problemen 2 12 juli 2018, 21:13
FritzBox 7581 verbreekt verbinding Fritzbox 7 24 juni 2018, 19:41
FB7581 oplossing voor problemen Dect telefoon Siemens A400 en Synology apps Fritzbox 5 01 februari 2018, 09:41
nog DECT problemen na update? Fritzbox 112 14 januari 2018, 13:07
Goedemiddag bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wim00:11:05
| Marcel00:35:48
| Wim106401:26:08
| Gerardguido01:41:34
| Eric4901:41:47
| Paul01:43:46
| chefke01:53:10
| rhuijben02:06:15
| Access02:18:36
| GeerS02:21:53
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.